Autobianchi A112: Ψηφιακή πρόταση αναβίωσης του κλασικού ιταλικού μοντέλου

Autobianchi A112: Ψηφιακή πρόταση αναβίωσης του κλασικού ιταλικού μοντέλου

Μια φρέσκια ιδέα για μικρό αυτοκίνητο κάτω από τα τέσσερα μέτρα κυκλοφορεί στην Ιταλία και θυμίζει το παλιό Autobianchi A112, εκείνο το κλασικό μοντέλο που λάτρεψαν γενιές οδηγών.

Οι πωλήσεις πέφτουν απότομα για Lancia και Abarth, δυο μάρκες με μεγάλη ιστορία αλλά πια μικρά νούμερα.

Η Lancia βασίζεται μόνο στην καινούργια Ypsilon και έφτασε τις 30.000 μονάδες πέρυσι, μα φέτος μπορεί να μη δει ούτε 15.000, ενώ παλιά, γύρω στο 2014-2016, η προηγούμενη Ypsilon ξεπερνούσε τις 60.000 κάθε χρόνο – μια πτώση 75% σε δέκα χρόνια, και αυτό δείχνει πόσο δύσκολα τα έχουν τα πράγματα.

 Ανεπίσημα σχέδια της υποθετικής αναβίωσης του Autobianchi A112
Ανεπίσημα σχέδια της υποθετικής αναβίωσης του Autobianchi A112

Πωλήσεις σε ελεύθερη πτώση για Lancia και Abarth

Παρόμοια κατάσταση και στην Abarth, που πούλησε 10.000 κομμάτια στην Ευρώπη το 2024 – διπλάσια από τα χρόνια 2017-2019, ναι, αλλά φέτος ίσως πέσει κάτω από 2.000, γιατί η στροφή στην ηλεκτροκίνηση δεν έπιασε όπως ήλπιζαν.

Αυτά τα νούμερα βάφουν μαύρο το μέλλον δυο εμβληματικών ιταλικών ονομάτων, που παλεύουν να μείνουν όρθια.

To αρχέγονο Autobianchi Α112 της δεκαετίας του 1980
To αρχέγονο Autobianchi Α112 της δεκαετίας του 1980

Κάποιοι ιδιώτες σχεδιαστές, μαζί με το κανάλι Electro Fan, ανέβασαν online ψηφιακά σκίτσα ενός νέου A112, που θα έδινε νέα πνοή στην Lancia και θα ξυπνούσε αναμνήσεις από τα ’70s και ’80s.

Η ιδέα για νέο Autobianchi A112 ως Lancia

Φαντάζονται ένα μικρό αυτοκίνητο κάτω των 4 μέτρων, γεμάτο εξοπλισμό και ποιοτικό, βασισμένο σε πλατφόρμες από Citroen C3 και Fiat Grande Panda, που θα χωρούσε ακριβώς πριν την Ypsilon στη γκάμα της Lancia – και αυτό, σε μια εποχή που η Stellantis ψάχνει τρόπους να σώσει τις μάρκες της, ακούγεται σαν ευκαιρία.

Θα είχε τρεις επιλογές: ηλεκτρική με 113 άλογα, μπαταρία 44 kWh και αυτονομία 350 χλμ περίπου, συν δυο mild hybrid βενζίνες στα 90 και 110 άλογα.

Έτσι, το νέο αυτό A112 θα γινόταν μια έξυπνη, ευέλικτη πρόταση για την πόλη, ικανή να ανεβάσει τις πωλήσεις και να δώσει ώθηση και στην Abarth.

Για την Abarth εκδοχή, σκέφτονται ηλεκτρική με 180 άλογα και μπαταρία 50 kWh, ή βενζινοκίνητη με ενισχυμένο 1.2 PureTech γύρω στα 160-170 άλογα, κάτι συμπαγές και διασκεδαστικό για καθημερινή χρήση.

Η Stellantis πρέπει να βρει το κουράγιο να ρισκάρει και να επενδύσει εκεί, για να ξαναζωνανέσει ένα όνομα που ακόμα συγκινεί όσους θυμούνται το σχήμα και τον ήχο του A112 τη δεκαετία του 1980, ειδικά τώρα που η αγορά αυτοκινήτων αλλάζει γρήγορα με την πίεση για ηλεκτρικά.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ