Η Aston Martin, ο βρετανικός κολοσσός των πολυτελών σπορ αυτοκινήτων, ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία των grand tourer, παρουσιάζοντας την πιο δυναμική και εστιασμένη εκδοχή της DB12: την Aston Martin DB12 S. Αυτή η εξέλιξη δεν είναι απλώς μια αναβάθμιση, αλλά σηματοδοτεί τη στρατηγική επιλογή της εταιρείας να προσφέρει ακόμα πιο σπορ και εξειδικευμένα μοντέλα, απαντώντας στις απαιτήσεις των φίλων της υψηλής οδηγικής απόλαυσης και επιδόσεων.
Η Στρατηγική Πίσω από την “S” Έκδοση
Η στρατηγική της Aston Martin, υπό την ηγεσία του διευθύνοντος συμβούλου Adrian Hallmark, εστιάζει στην ενίσχυση της σπορ ταυτότητας των μοντέλων της. Η νέα DB12 S δεν αποτελεί μεμονωμένο γεγονός, αλλά εντάσσεται σε μια σειρά από πιο “αιχμηρές” εκδόσεις, όπως οι ήδη γνωστές DBX S και Vantage S. Αυτή η προσέγγιση στοχεύει στην προσέλκυση ενός κοινού που αναζητά όχι μόνο την πολυτέλεια και την αίγλη, αλλά και την απόλυτη οδηγική εμπειρία, με έμφαση στην απόδοση και την ακρίβεια.
Επιδόσεις που Κεντρίζουν
Στην καρδιά της DB12 S χτυπά ο αναβαθμισμένος 4λιτρος twin-turbo V8 κινητήρας, ο οποίος αποδίδει πλέον 691 ίππους – μια αύξηση 20 ίππων σε σχέση με την “απλή” DB12 – και εντυπωσιακά 800 Nm ροπής. Αυτή η ισχύς μεταφράζεται σε εκρηκτικές επιδόσεις:
- Επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα για την coupe έκδοση.
- Η ανοιχτή έκδοση, DB12 S Volante, χρειάζεται 3,5 δευτερόλεπτα για την ίδια διαδικασία.
- Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 325 km/h.
Ανάλυση: Αυτά τα νούμερα τοποθετούν την DB12 S στην κορυφή της κατηγορίας των grand tourer, ανταγωνιζόμενη ευθέως μοντέλα με εξίσου δυναμικό προσανατολισμό και αναδεικνύοντας την τεχνογνωσία της Aston Martin στη βελτίωση των κινητήρων.
Τεχνολογικές Βελτιώσεις και Οδική Συμπεριφορά
Οι μηχανολογικές παρεμβάσεις στην DB12 S επεκτείνονται πολύ πέρα από την απλή αύξηση ισχύος. Οι μηχανικοί της Aston Martin έχουν πραγματοποιήσει μια σειρά από βελτιώσεις που επηρεάζουν άμεσα την οδική συμπεριφορά και την οδηγική αίσθηση:
- Φρένα: Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται κεραμικά φρένα, τα οποία μειώνουν το μη αναρτώμενο βάρος κατά 27 κιλά. Διαθέτουν δίσκους 410 χιλιοστών εμπρός και 360 χιλιοστών πίσω. Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα corner braking control εξασφαλίζει μεγαλύτερη ακρίβεια πέδησης, ειδικά σε στροφές. Οι μειώσεις βάρους είναι κρίσιμες για την ευελιξία και την αμεσότητα του οχήματος.
- Ανάρτηση και Κινητήριος Άξονας:
- Επαναπρογραμματισμός του πεντάλ του γκαζιού και του τιμονιού για πιο άμεση απόκριση.
- Βελτιωμένα αμορτισέρ Bilstein DTX.
- Ενίσχυση του ηλεκτρονικού πίσω διαφορικού.
- Σφιγμένη πίσω αντιστρεπτική δοκός και αναθεωρημένες γωνίες κάμπερ και κάστερ για βελτιωμένη πρόσφυση στις στροφές.
Αισθητικές και Αεροδυναμικές Διαφοροποιήσεις
Η DB12 S δεν ξεχωρίζει μόνο μηχανικά, αλλά και οπτικά, με αεροδυναμικά στοιχεία που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα της και βελτιώνουν την απόδοσή της:
- Εμπρός: Εμπρός πτέρυγα με δύο στοιχεία για αυξημένη κάθετη δύναμη και βελτιστοποιημένη ροή αέρα γύρω από τους θόλους των τροχών.
- Καπό: Νέοι αεραγωγοί σε γυαλιστερό μαύρο ή carbon, συμβάλλοντας στην καλύτερη ψύξη και την επιθετική εμφάνιση.
- Πίσω: Σταθερή αεροτομή, νέος διαχύτης και τετραπλά ανοξείδωτα τελικά της εξάτμισης. Προαιρετικά, διατίθεται σύστημα εξάτμισης από τιτάνιο, 25,8 κιλά ελαφρύτερο, που προσφέρει αύξηση του ήχου κατά 1,5 dB.
Ανάλυση: Οι αισθητικές αλλαγές δεν εξυπηρετούν μόνο την εμφάνιση, αλλά έχουν και ουσιαστική αεροδυναμική λειτουργία, ενισχύοντας την πρόσφυση και τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, κάτι που είναι κρίσιμο για ένα αυτοκίνητο τέτοιων επιδόσεων.
Εσωτερικό: Πολυτέλεια και Σπορ Αίσθηση
Στο εσωτερικό, η DB12 S διατηρεί την πολυτέλεια που αρμόζει σε ένα μοντέλο Aston Martin, με σπορ πινελιές που υπογραμμίζουν τον δυναμισμό της:
- Ένας κόκκινος μεταλλικός επιλογέας προγραμμάτων οδήγησης στο κέντρο της κονσόλας, που αντικατοπτρίζει τις κόκκινες λεπτομέρειες των εξωτερικών σημάτων “S”.
- Ο διάκοσμος από δέρμα και Alcantara διατίθεται σε τρεις διαφορετικούς συνδυασμούς, προσφέροντας επιλογές εξατομίκευσης υψηλού επιπέδου.
Διαθεσιμότητα και Εκτιμώμενη Τιμή
Η νέα Aston Martin DB12 S είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία, τόσο στην κλασική coupe όσο και στην cabriolet έκδοση. Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2026. Αν και η επίσημη τιμή δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, εκτιμάται ότι θα ξεπερνά τις 250.000 ευρώ, τοποθετώντας την στην κορυφή της υπερπολυτελούς κατηγορίας.
Στην εκτίμηση του συντάκτη, η Aston Martin DB12 S αποτελεί ένα ξεκάθαρο μήνυμα της βρετανικής φίρμας ότι δεν επαναπαύεται στις δάφνες της πολυτέλειας, αλλά στοχεύει στην κορυφαία οδηγική αίσθηση, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο επιδόσεων, τεχνολογίας και αισθητικής που απευθύνεται στους πιο απαιτητικούς λάτρεις της αυτοκίνησης. Η αναμενόμενη τιμή της, αν και υψηλή, είναι ενδεικτική της αποκλειστικότητας και της ανώτερης ποιότητας που προσφέρει η συγκεκριμένη σειρά μοντέλων της Aston Martin.