BMW Group: Δοκιμές του νέου «ντίζελ» για εταιρικούς στόλους – Τι αλλάζει;

BMW Group: Δοκιμές του νέου «ντίζελ» για εταιρικούς στόλους – Τι αλλάζει;

Οδεύουμε προς ένα μέλλον όπου η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των οχημάτων δεν εξαρτάται αποκλειστικά από την ηλεκτροκίνηση. Το BMW Group αναδεικνύει μια εναλλακτική λύση με άμεσο αντίκτυπο: τη χρήση HVO 100 (υδρογονωμένο φυτικό έλαιο) σε πετρελαιοκίνητα μοντέλα, προσφέροντας έναν πρακτικό τρόπο απανθρακοποίησης των στόλων οχημάτων, ιδιαίτερα για εταιρικούς πελάτες. Η κίνηση αυτή υπογραμμίζει την ευρύτερη στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας να ενσωματώσει βιώσιμες πρακτικές σε όλο τον κύκλο ζωής των προϊόντων της, ξεκινώντας ήδη από το εργοστάσιο.

Η Στροφή της BMW στα Βιοκαύσιμα: Από το Εργοστάσιο στους Δρόμους

Από τον Ιανουάριο του 2025, όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα BMW που παράγονται στα γερμανικά εργοστάσια της εταιρείας θα εφοδιάζονται με HVO 100 πριν παραδοθούν στους αντιπροσώπους. Πρόκειται για ένα κρίσιμο βήμα που αναδεικνύει τη δέσμευση της BMW για άμεση μείωση των εκπομπών CO2. Το HVO 100, το οποίο είναι 100% καθαρό υδρογονωμένο φυτικό έλαιο, χρησιμοποιείται ήδη στα εργοστάσια του BMW Group σε Μόναχο, Dingolfing, Regensburg και Λειψία.

* Το καύσιμο «Neste MY Renewable Diesel™» HVO 100 επιτρέπει μείωση των εκπομπών CO2e έως και 90% σε σύγκριση με το ορυκτό diesel, βάσει της μεθοδολογίας «well to wheel».
* Η αρχική πλήρωση κυμαίνεται μεταξύ πέντε και οκτώ λίτρων ανά μοντέλο, διασφαλίζοντας ότι τα οχήματα φτάνουν στους διανομείς με ένα φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο.

Green Fleet Solutions: Η πρόκληση των εταιρικών στόλων

Η πρωτοβουλία αυτή, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην εκδήλωση «Fleet Europe Days» στο Λουξεμβούργο, εστιάζει στις ανάγκες των εταιρικών στόλων. Όπως δήλωσε ο Bernhard Kuhnt, Επικεφαλής Πωλήσεων Ευρώπης του BMW Group, “Οι εταιρικοί πελάτες είναι εξαιρετικά σημαντικοί για τις πωλήσεις μας στην Ευρώπη και, ταυτόχρονα, το ντίζελ παραμένει μία πολύ αποδοτική τεχνολογία κίνησης για πολλούς στόλους.” Η χρήση HVO 100 προσφέρει μια άμεση λύση για τη μείωση των εκπομπών CO2, καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες χρήσης, όπως μεγάλες αποστάσεις ή ρυμούλκηση.

Ένα σημαντικό τεχνολογικό βήμα είναι η δυνατότητα της BMW να διασφαλίζει ότι όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα ενός εταιρικού στόλου μπορούν να εφοδιάζονται αποκλειστικά με HVO 100. Τα δεδομένα ανεφοδιασμού κάθε οχήματος συγκρίνονται με το σύστημα πληρωμών του διαχειριστή στόλου, εξασφαλίζοντας πλήρη ιχνηλασιμότητα. Αυτό ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία στόλων που λειτουργούν αμιγώς με HVO 100.

HVO 100

Ανάλυση: HVO 100 και η ευρύτερη στρατηγική «Options instead of bans»

Η επιλογή του HVO 100 από την BMW δεν είναι μεμονωμένη. Αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία της εταιρείας “Options instead of bans” («Επιλογές αντί για απαγορεύσεις»). Σύμφωνα με τον Dr. Martin Kaufmann, Επικεφαλής Ανάπτυξης Κινητήρων του BMW Group, στόχος είναι “να κυκλοφορούν στους δρόμους οχήματα πιο φιλικά προς το περιβάλλον και αποδοτικά.”

Analysis: Αυτή η προσέγγιση είναι κρίσιμη σε μια εποχή όπου η αποκλειστική εστίαση στην ηλεκτροκίνηση συχνά παραβλέπει τις δυνατότητες βελτίωσης των υφιστάμενων τεχνολογιών κινητήρων εσωτερικής καύσης, ειδικά σε στόλους και επαγγελματικές εφαρμογές όπου η πλήρης ηλεκτροδότηση μπορεί να μην είναι ακόμα πρακτικά εφικτή ή οικονομικά βιώσιμη. Η BMW έχει ήδη εγκρίνει τη χρήση διαφόρων ανανεώσιμων καυσίμων για τα οχήματά της, όπως HVO 100, B10 και eFuels για πετρελαιοκινητήρες, καθώς και E25 και eFuels για βενζινοκινητήρες, συμβατά με τα πρότυπα EN590 και EN228 αντίστοιχα.

BMW X1 sDrive18d 2

Ρυθμιστικό Πλαίσιο και Μελλοντικές Προκλήσεις

Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις, η πλήρης υιοθέτηση των ανανεώσιμων καυσίμων απαιτεί την προσαρμογή του νομικού και ρυθμιστικού πλαισίου. Το BMW Group ζητά την φιλόδοξη εφαρμογή της Οδηγίας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED III), συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης εθνικών στόχων για τουλάχιστον 30% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα καύσιμα στην εθνική νομοθεσία έως το 2025.

Όπως επισημαίνει ο Dr. Thomas Becker, Επικεφαλής Πολιτικής, Εξωτερικών Σχέσεων και Βιωσιμότητας του BMW Group: “Αυτά (τα καύσιμα) πρέπει να αναγνωρίζονται επίσημα στη νομοθεσία της Ε.Ε. για τους στόλους. Τα καύσιμα είναι διαθέσιμα, εκείνο που απαιτείται τώρα είναι ένας πρακτικός και ταχύτατα εφαρμόσιμος κανονισμός, που να επιτρέπει στις εταιρείες να αναπτύσσουν καινοτομίες και να τις καθιστούν εμπορεύσιμες.” Αυτή η δήλωση υπογραμμίζει την ανάγκη για συνεργασία μεταξύ βιομηχανίας και νομοθετών, ώστε οι τεχνικές λύσεις να μην προσκρούουν σε γραφειοκρατικά εμπόδια, αλλά να επιταχύνουν την πράσινη μετάβαση.

HVO 100 2

Οι Πρώτοι Πιλοτικοί Στόλοι

Η πρώτη φάση αυτής της μετάβασης περιλαμβάνει την οριστικοποίηση συμβατικών συμφωνιών με διαχειριστές μεγάλων στόλων BMW στη Γερμανία και την Ιταλία. Αυτοί οι δοκιμαστικοί στόλοι, σε συνδυασμό με τον πιλοτικό στόλο του BMW Group που ήδη λειτουργεί, θα παρέχουν πολύτιμα δεδομένα και πληροφορίες για τη συνεχή βελτίωση της τεχνικής λύσης.

Analysis: Η επιλογή της Γερμανίας και της Ιταλίας ως αρχικών αγορών για τους πιλοτικούς στόλους δεν είναι τυχαία. Και οι δύο χώρες διαθέτουν σημαντικές αγορές εταιρικών οχημάτων και αναπτύσσουν παράλληλα υποδομές για εναλλακτικά καύσιμα, καθιστώντας τις ιδανικές για την αξιολόγηση της πρακτικής εφαρμογής του HVO 100. Η επιτυχία αυτών των πιλοτικών προγραμμάτων θα αποτελέσει βαρόμετρο για την επέκταση της πρωτοβουλίας και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

BMW X1 sDrive18d 3

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ