Οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικότερα των ράλι, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη δυναμική επάνοδο της Dacia στις αγωνιστικές αρένες, ιδίως μετά την επιτυχημένη της παρουσία στο Ράλλυ Ντακάρ και τις φήμες για ενδεχόμενη συμμετοχή στο WRC. Το επόμενο όνειρο για πολλούς; Η επιστροφή της ρουμανικής φίρμας στην εμβληματική ανάβαση του Pikes Peak.
Η Ιστορία της Dacia στο Pikes Peak: Μια Εντυπωσιακή Επίδοση
Η ανάβαση του Pikes Peak International Hill Climb, γνωστή και ως ο «Αγώνας Προς Τα Σύννεφα», αποτελεί μια από τις πιο απαιτητικές δοκιμασίες στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η Dacia δεν είναι άγνωστη σε αυτό το θρυλικό γεγονός. Ήδη από το 2011, η εταιρεία είχε πραγματοποιήσει μια αξιοσημείωτη εμφάνιση που άφησε το στίγμα της.
Συγκεκριμένα, ένα ειδικά σχεδιασμένο αγωνιστικό Dacia Duster, το οποίο έφερε τον πανίσχυρο κινητήρα του Nissan GT-R με απόδοση που άγγιζε τους 850 ίππους, συμμετείχε στον αγώνα. Πίσω από το τιμόνι βρισκόταν ο έμπειρος Γάλλος οδηγός Jean-Philippe Dayraut, ο οποίος κατάφερε να κατακτήσει την τρίτη καλύτερη επίδοση στην γενική κατάταξη, ολοκληρώνοντας τη διαδρομή σε λίγο περισσότερο από δέκα λεπτά. Αυτό το επίτευγμα υπογράμμισε όχι μόνο τις δυνατότητες της Dacia, αλλά και την τεχνογνωσία των μηχανικών της στην προσαρμογή ενός οχήματος παραγωγής σε μια ακραία αγωνιστική μηχανή.
Το Όραμα για το Μέλλον: Από το Sandrider στο Duster του Pikes Peak
Η πρόσφατη επιτυχία της Dacia στο Ντακάρ με το Sandrider, και φυσικά η παρουσία του πολυπρωταθλητή Sébastien Loeb στην ομάδα, έχει αναζωπυρώσει τις συζητήσεις για την πιθανή επέκταση των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας. Ενώ το Sandrider είναι ένα όχημα σχεδιασμένο για τις αμμώδεις εκτάσεις των ερήμων, η ανάβαση του Pikes Peak απαιτεί ένα εντελώς διαφορετικό μηχανολογικό προφίλ. Εκεί χρειάζονται «φουσκωμένα», πανίσχυρα θεριά με τεράστιες αεροτομές για την επίτευξη της μέγιστης κάθετης δύναμης (downforce) στις υψηλές ταχύτητες και τις ατελείωτες στροφές.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο σχεδιαστής της GAC – Milano, Alexis Ponselé (γνωστός και ως @alexey_ponslav), δημιούργησε ψηφιακά ένα εντυπωσιακό Duster ειδικά για το Pikes Peak. Η έμπνευσή του προήλθε από την τρίτη γενιά του δημοφιλούς SUV, αλλά το τελικό αποτέλεσμα απέχει πολύ από το μοντέλο παραγωγής, αναδεικνύοντας τις αγωνιστικές του φιλοδοξίες:
* Μεγάλο splitter εμπρός: Για βέλτιστη αεροδυναμική και παραγωγή downforce στην εμπρός άξονα.
* Τεράστια πίσω αεροτομή: Απαραίτητη για τη σταθερότητα και την πρόσφυση στις υψηλές ανηφορικές ταχύτητες.
* Τρομακτικός διαχύτης: Βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα, αυξάνοντας περαιτέρω την κάθετη δύναμη.
* Πρόσθετοι αεραγωγοί: Για την ψύξη των κινητήριων συνόλων και των φρένων, τα οποία δοκιμάζονται σκληρά στις συνεχείς επιβραδύνσεις και επιταχύνσεις.
* Εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων: Για τη δραστική μείωση του βάρους και την αύξηση της ακαμψίας του πλαισίου.
Το Ερώτημα της Ρεαλιστικότητας και η Σημασία του Pikes Peak
Ενώ ο ψηφιακός σχεδιασμός είναι άκρως εντυπωσιακός, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει: είναι ρεαλιστικό ένα τέτοιο αγωνιστικό project για τη Dacia; Η συμμετοχή στο Pikes Peak δεν είναι απλώς ένας αγώνας, είναι ένα «καθαρτήριο» για την τεχνολογική και αγωνιστική αξιοπιστία ενός κατασκευαστή. Η ιστορία έχει δείξει πως αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Audi, η Peugeot και πιο πρόσφατα η Volkswagen, έχουν χρησιμοποιήσει το Pikes Peak ως πεδίο δοκιμών για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και την προβολή των δυνατοτήτων τους.
Η επιστροφή της Dacia στην κορυφή του Pikes Peak, είτε με ένα Duster είτε με ένα Sandero τροποποιημένο για τον σκοπό αυτό, θα προσέθετε ένα ακόμα κεφάλαιο στην αγωνιστική της κληρονομιά. Θα προσέφερε επίσης μια σημαντική πλατφόρμα για την προβολή της μάρκας σε ένα παγκόσμιο κοινό, αναδεικνύοντας την τεχνολογική της εξέλιξη και την ικανότητά της να ανταγωνίζεται στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η παρουσία του Sébastien Loeb, ο οποίος κατέχει άλλωστε το ρεκόρ της ανάβασης με το Peugeot 208 T16, θα προσέδιδε επιπλέον κύρος και προσοχή σε ένα τέτοιο εγχείρημα.
Το μέλλον θα δείξει αν το όνειρο για μια νέα εμπλοκή της Dacia στον «Αγώνα Προς Τα Σύννεφα» γίνει πραγματικότητα. Ένα είναι σίγουρο: η αγωνιστική σπίθα έχει ανάψει ξανά για τη ρουμανική φίρμα.