65 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος παραδίδονται σε κυκλοφορία
Την 1η Αυγούστου 2025 δόθηκε σε λειτουργία ένα σημαντικό τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, ενισχύοντας την ασφάλεια και την ταχύτητα των μετακινήσεων στη Δυτική Πελοπόννησο.
Ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος: Έργο μεγάλης εθνικής σημασίας
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, χαρακτήρισε τον αυτοκινητόδρομο ως ένα καθοριστικό έργο για ολόκληρη την Ελλάδα, όχι μόνο για τη Δυτική Πελοπόννησο. Στην τελετή των εγκαινίων στο Πύργο Ηλείας παρευρέθηκαν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και άλλα σημαντικά κυβερνητικά στελέχη, επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη σπουδαιότητα του έργου.
Παραδόθηκαν 65 από τα συνολικά 74,8 χλμ., συγκεκριμένα το τμήμα Πύργος – Αλισσός, ενώ τα υπόλοιπα 10 χλμ. έως το Μιντιλόγλι αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος Νοεμβρίου του 2025.
Πρωτοβουλίες, προκλήσεις και οφέλη για την περιοχή
Για χρόνια, το έργο αντιμετώπισε δυσκολίες λόγω οικονομικής κρίσης και γραφειοκρατικών εμποδίων. Ωστόσο, από το 2020 και μετά, μέσα από το Μνημόνιο Συναντίληψης και την επανένταξή του στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, απέκτησε δυναμική που οδήγησε στην έγκαιρη ολοκλήρωσή του.
Ο κ. Δήμας επεσήμανε τα πολλαπλά οφέλη του αυτοκινητόδρομου, όπως την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, τη βελτίωση της κοινωνικής συνοχής και της τοπικής ανάπτυξης, καθώς και την ενίσχυση της εγχώριας οικονομίας και της εξωστρέφειας της χώρας.
Βελτίωση των μετακινήσεων και ασφάλεια
Με τη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου, η απόσταση Πάτρα – Πύργος θα καλύπτεται σε μόλις 45 λεπτά. Παράλληλα, το ταξίδι από την Αθήνα στον Πύργο θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ασφάλεια και άνεση.
Δηλώσεις φορέων για το έργο Πάτρα – Πύργος
Η συμβολή των κατασκευαστικών ομίλων
Οι κύριοι εργολάβοι και μέτοχοι της παραχώρησης, όπως οι VINCI Concessions, AVAX, AKTOR, TERNA, εξέφρασαν υπερηφάνεια για το έργο:
Τεχνικά χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος
Ο αυτοκινητόδρομος μήκους 74,8 χλμ. ενσωματώνει διαπλάτυνση υφιστάμενης Εθνικής Οδού στα πρώτα 13 χιλιόμετρα και νέα χάραξη στα υπόλοιπα 62 χλμ. Διαθέτει διαχωρισμένα οδοστρώματα με 2 λωρίδες μεγάλου πλάτους και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση, χωρισμένες από μεσαίο μπαριέρα ασφαλείας.
Στο έργο περιλαμβάνονται 9 σημαντικοί κόμβοι, 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις και 28 άνω διαβάσεις, καθώς και 4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία και ασφάλεια.
- Κόμβοι: Μιντιλόγλι, ΒΙΠΕ, Αλισσός, Κάτω Αχαΐα, Βάρδα, Κυλλήνη, Γαστούνη, Αμαλιάδα, Πύργος.
Συμπληρωματικά έργα και χρηματοδότηση
Πέραν των βασικών κατασκευών, υλοποιούνται και πρόσθετες εργασίες όπως:
- Ασφαλτόστρωση παράπλευρου οδικού δικτύου και επέκταση σε τοπικές περιοχές.
- Κατασκευή νέου κλάδου στον Α/Κ Αμαλιάδας και ανωδιάβασης.
- Αναβάθμιση συνδετηρίων οδών και τμημάτων γύρω από το αεροδρόμιο Αράξου.
- Κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε 14 περιοχές κατάντι.
Το κόστος του έργου ανέρχεται συνολικά σε 385 εκατ. ευρώ, με 143 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ. Η επανένταξή του στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού έγινε το 2021 και η νέα σύμβαση κατασκευής υπογράφηκε τον Μάρτιο του 2022.