Η Renault επιστρέφει δυναμικά στην πίστα του Nordschleife με το πρωτοποριακό ηλεκτρικό Renault 5 Turbo 3E, έτοιμο να γράψει νέα ιστορία στις επιδόσεις.
Η επόμενη γενιά ηλεκτρικών hot-hatches της Renault
Το ιστορικό Renault Mégane RS έχει χαράξει τη θέση της γαλλικής εταιρείας στην περίφημη «πράσινη κόλαση» του Nordschleife, κατακτώντας πολυάριθμα ρεκόρ. Το Renault 5 Turbo 3E αποτελεί τον νέο πρωταγωνιστή που θα σηματοδοτήσει το μέλλον της εταιρείας στα ηλεκτρικά hot-hatch αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, με επίσημη κυκλοφορία που προγραμματίζεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2027.
Μοναδικός σχεδιασμός και εντυπωσιακή τεχνολογία
Το Renault 5 Turbo 3E διαφέρει ριζικά από το νέο Renault 5 E-Tech, στο οποίο βασίζεται, καθώς πρόκειται για ένα διθέσιο αυτοκίνητο με πίσω κίνηση που κατασκευάζεται σε πλαίσιο από αλουμίνιο και ανθρακονήματα. Εξοπλισμένο με δύο ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους στους τροχούς, αποδίδει συνολικά 555 ίππους. Με συνολικό βάρος μόλις 1.450 κιλά, διασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή.
Οι επιδόσεις του είναι αξιοσημείωτες: 0-100 km/h σε κάτω από 3,5 δευτερόλεπτα και κάλυψη του πρώτου χιλιομέτρου σε λιγότερα από 20 δευτερόλεπτα. Η τιμή του εκτιμάται στα 155.000 ευρώ.
Nordschleife: Το πεδίο δοκιμών για την υψηλή απόδοση
Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Fabrice Cambolive, αποκάλυψε τη δυνατότητα του R5 Turbo 3E να ολοκληρώνει δύο συνεχόμενους γύρους στην πίστα Nordschleife των 22 χιλιομέτρων με πλήρη ισχύ. Αυτό αποδεικνύει όχι μόνο τις επιδόσεις, αλλά και την αντοχή του ηλεκτρικού hot-hatch σε συνθήκες αγώνα μέσω της έξυπνης διαχείρισης της ενέργειας.
«Όταν έρθει η ώρα, θα υπάρξει επίσημη ανακοίνωση» τονίζει η Renault, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για πιστοποιημένη επιστροφή στην πίστα και νέο ρεκόρ στο Nürburgring για ηλεκτρικά μικρομεσαία αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.
Στόχος για ρεκόρ στην κατηγορία ηλεκτρικών hot-hatch
Το ρεκόρ γύρου για ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη Nordschleife σήμερα ανήκει στο Xiaomi SU7 Ultra με χρόνο 7:04.957, ακολουθούμενο από την Porsche Taycan Turbo GT με 7:07.55. Παρότι αυτά τα μοντέλα ξεπερνούν τους 1.000 ίππους και ζυγίζουν πάνω από δύο τόνους, το ελαφρύτερο Renault 5 Turbo 3E έχει τη δυνατότητα να ξεχωρίσει.
Στην ευρύτερη κατηγορία συμπαγών επιδόσεων, η κορυφή ανήκει προς το παρόν στη BMW M2 CS με 530 ίππους και χρόνο 7:25.534. Εάν το Renault 5 Turbo 3E καταφέρει να κινηθεί κάτω από 7:30, θα σηματοδοτήσει ένα νέο σημείο αναφοράς για ηλεκτρικά hot-hatch compact μοντέλα.