Η Volkswagen αλλάζει τα πάντα: ποια καινοτομία φέρνουν τα νέα μοντέλα της

Η Volkswagen αλλάζει τα πάντα: ποια καινοτομία φέρνουν τα νέα μοντέλα της

Η καινοτόμος πλατφόρμα Scalable Systems Platform (SSP) της Volkswagen σηματοδοτεί το μέλλον της ηλεκτροκίνησης, συνδυάζοντας ευελιξία και προηγμένη τεχνολογία, με σημαντικές δυνατότητες για υβριδικές εφαρμογές.

Η επανάσταση της πλατφόρμας SSP στην αυτοκίνηση

Η νέα πλατφόρμα SSP που ανέπτυξε ο γερμανικός όμιλος Volkswagen, αναμένεται να αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο για όλα τα επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα. Παρόλο που βασίζεται σε ηλεκτρική τεχνολογία αιχμής, η αρχιτεκτονική υποστηρίζει και κινητήρες εσωτερικής καύσης, όχι όμως για την άμεση κίνηση των τροχών.

Η αρχική ανακοίνωση της SSP έγινε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια, αλλά η εξέλιξή της καθυστέρησε λόγω προκλήσεων στο κομμάτι του λογισμικού της εταιρείας Cariad, του τεχνολογικού βραχίονα της Volkswagen. Παρ’ όλα αυτά, η πρόοδος συνεχίζεται και πλέον η πλατφόρμα επιτρέπει την ενσωμάτωση θερμικών κινητήρων που λειτουργούν ως γεννήτριες φόρτισης (range extenders), παρέχοντας επιπλέον αυτονομία στις μπαταρίες των οχημάτων.

Volkswagen Group SSP Architecture

Τεχνολογία range extenders και εφαρμογές σε μοντέλα της VW

Αυτοί οι θερμικοί κινητήρες, που δεν συνδέονται μηχανικά με τους τροχούς, θυμίζουν λύσεις όπως το BMW i3, το Mazda MX-30 με περιστροφικό κινητήρα και την τεχνολογία e-Power της Nissan. Η Volkswagen έχει ήδη δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτήν την τεχνολογία, καθώς νέα μοντέλα της υπο-μάρκας Scout για την αμερικανική αγορά, όπως ένα pickup και ένα SUV, θα χρησιμοποιούν ατμοσφαιρικούς θερμικούς κινητήρες ως range extenders.

Στην Κίνα, το πρωτότυπο ID.Era – ένα τριθέσιο SUV που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη SAIC – διαθέτει επίσης αυτήν την τεχνολογία, συνδυάζοντας γεννήτρια βενζίνης με ηλεκτρική κίνηση.

Volkswagen Group SSP Range Extender Technology

Προκλήσεις και προοπτικές για την τεχνολογία στην Ευρώπη

Παρά τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας range extender, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Thomas Schafer, εξέφρασε επιφυλάξεις για τη διάδοσή της στην Ευρώπη. Επισημαίνει πως τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEVs) αποτελούν πιο βιώσιμη και αποδοτική λύση, προσφέροντας σημαντική ηλεκτρική αυτονομία και γρήγορη φόρτιση, γεγονός που καθιστά οικονομικά ασύμφορη την παράλληλη χρήση range extenders.

Η ανάπτυξη και εξέλιξη των συστημάτων αυτών είναι επίσης πιο κοστοβόρα σε σύγκριση με την τεχνολογία των PHEV, κάτι που επηρεάζει τις στρατηγικές της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η ευέλικτη αρχιτεκτονική που καλύπτει κάθε κατηγορία οχημάτων

Η Scalable Systems Platform (SSP) είναι σχεδιασμένη να υποστηρίξει ένα ευρύ φάσμα οχημάτων, από μικρά αστικά hatchbacks έως μεγάλου μεγέθους SUV, καλύπτοντας συνολικά οκτώ κατηγορίες αμαξωμάτων. Με την SSP, η Volkswagen ενοποιεί και αντικαθιστά σταδιακά όλες τις υφιστάμενες ηλεκτρικές πλατφόρμες των μαρκών του ομίλου.

Scalable Systems Platform Range of Vehicles

Τα ορόσημα για την κυκλοφορία των πρώτων μοντέλων SSP

Τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με βάση την πλατφόρμα SSP αναμένονται μέσα στο 2026, αρχικά στην αγορά της Κίνας και στη συνέχεια το 2027 στην Ευρώπη. Μεταξύ των πιο σημαντικών μοντέλων ξεχωρίζει η ένατη γενιά του Golf, που θα είναι πλήρως ηλεκτρική και αναμένεται προς το τέλος της δεκαετίας.

Παράλληλα, το τρέχον Golf Mk8 με θερμικούς κινητήρες θα συνεχίσει την εμπορική του πορεία για αρκετά χρόνια, ίσως μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030, εξυπηρετώντας την αγορά σε περίοδο μετάβασης.

Ο Oliver Blume, CEO του Ομίλου Volkswagen, δηλώνει: «Στόχος μας είναι να γίνουμε ο παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία αυτοκίνησης. Η SSP παίζει καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική μας. Έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο και πλέον προχωρούμε με επιτάχυνση στην υλοποίηση της πλατφόρμας του μέλλοντος.»

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ