Ο εκκεντροφόρος: Κατασκευή και Χρήσεις του

Ο εκκεντροφόρος: Κατασκευή και Χρήσεις του

Ποιος είναι ο ρόλος του εκκεντροφόρου και πώς συνδέεται με τις βαλβίδες στους κινητήρες εσωτερικής καύσης;

Αρχικά, οι εκκεντροφόροι κατασκευάζονται από χάλυβα ή χυστό σίδηρο. Αυτοί περιστρέφονται με μισή ταχύτητα σε σχέση με τους στροφαλοφόρους άξονες, και η κίνηση τους επιτυγχάνεται με τη βοήθεια αλυσίδων, γραναζιών ή ιμάντων χρονισμού. Κάθε εκκεντροφόρος διαθέτει τα δικά του έκκεντρα, τα οποία είναι υπεύθυνα για το άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής σε κάθε κύλινδρο.

εκκεντροφόρος κινητήρα

Οι εκκεντροφόροι επιλέγονται με βάση το βύθισμα που προσφέρουν στις βαλβίδες, καθώς και για τη διάρκεια που αυτές παραμένουν ανοιχτές. Σέ έναν τυπικό τετράχρονο βενζινοκινητήρα, κάθε κύλινδρος διαθέτει τουλάχιστον δύο βαλβίδες: μία για την εισαγωγή και μία για την εξαγωγή. Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις με τρεις, τέσσερις ή και πέντε βαλβίδες.

Η κυριότερη επιλογή είναι η διάταξη με τέσσερις βαλβίδες, η οποία παρέχει μεγαλύτερη επιφάνεια διέλευσης του αέρα, επιτρέποντας καλύτερη αναπνοή του κινητήρα σε υψηλές στροφές. Οι βαλβίδες αυτές είναι ελαφρύτερες και μπορούν να φτάσουν σε υψηλότερες ταχύτητες περιστροφής. Σε κινητήρες που διαθέτουν τρεις βαλβίδες, συχνά χρησιμοποιούνται διπλά μπουζί για βελτιωμένη απόδοση.

εκκεντροφόρος κινητήρα - παραδείγματα

Στους κινητήρες με δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο χρησιμοποιείται ένας εκκεντροφόρος, ενώ σε εκείνους με τέσσερις βαλβίδες, οι εκκεντροφόροι είναι δύο. Αυτή η διαρρύθμιση προσφέρει αυξημένη ισχύ και βελτιωμένη απόδοση, αλλά επίσης φέρνει και πολυπλοκότητα καθώς και μεγαλύτερο κόστος παραγωγής.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ