Η BYD έκανε θραύση στην ευρωπαϊκή αγορά τον Οκτώβριο του 2025, ξεπερνώντας κατά πολύ την Tesla στις πωλήσεις. Οι 17.470 ταξινομήσεις που πέτυχε δείχνουν αύξηση 206,8% από τις 5.695 του προηγούμενου χρόνου. Η Tesla έμεινε πίσω με μόλις 6.964, πτώση 48,5% σε σχέση με τις 13.519.
Κινέζικη επίθεση στο ηλεκτρικό μέτωπο
Τα νούμερα έρχονται από τον ACEA και καλύπτουν την ΕΕ, την Ελβετία, τη Νορβηγία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες της EFTA. Για την BYD, αυτό σημαίνει ότι από Ιανουάριο μέχρι Οκτώβριο έφτασε τις 138.390 ταξινομήσεις, άνοδος 285% από τις 35.949 πέρσι. Η Tesla έχει 180.688, αλλά πέφτει κατά 29,6%.
Παγκοσμίως, στο τρίτο τρίμηνο, η BYD είναι πρώτη στα αμιγώς ηλεκτρικά με 15,4% μερίδιο. Η Tesla ακολουθεί στο 13,4%. Η σύγκριση βλέπει μόνο καθαρά ηλεκτρικά, αφού η Tesla δεν έχει plug-in υβριδικά, ενώ η BYD ναι.
Η αγορά αυτοκινήτων αλλάζει γρήγορα
Συνολικά στην Ευρώπη, οι πωλήσεις ανέβηκαν 5,8% τον Οκτώβριο. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυξήθηκαν 38,6%, τα plug-in υβριδικά 43,2%, τα απλά υβριδικά 9,4%. Οι εξηλεκτρισμένες επιλογές φτάνουν πια το 63,9% των ταξινομήσεων, από 55,4% πέρσι.
Από την αρχή του χρόνου, τα αμιγώς ηλεκτρικά παίρνουν 16,4% μερίδιο στην ΕΕ, πάνω από 13,2%. Τα υβριδικά φτάνουν 34,6%, ενώ βενζίνη και diesel μένουν στο 36,6%, κάτω από 46,3%. Στα plug-in υβριδικά, έφτασαν 819.201 μονάδες, με άνοδο σε Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, όπου έχουν 9,1%.
Παρ’ όλα αυτά, ο ACEA λέει ότι «οι συνολικοί αριθμοί παραμένουν σημαντικά κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα». Το μερίδιο των ηλεκτρικών μένει χαμηλό. Δεν προχωράει με τον ρυθμό που χρειάζεται η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.