Η Mercedes-AMG έκανε την έκπληξη στο Γκραν Πρι του Λας Βέγκας. Παρουσίασε την παραγωγική έκδοση της νέας hyper-berlina GT XX, φυσικά με καμουφλάζ. Ο George Russell, οδηγός της ομάδας στη Formula 1, πήρε το τιμόνι και βγήκε στους δρόμους της πόλης.
Δεν πήγε μόνος. Δίπλα του καθόταν ο Brad Pitt, ο ηθοποιός που πρωταγωνιστεί στην ταινία «F1». Οι δυο τους έκαναν βόλτα, προκαλώντας ενθουσιασμό.
Σχήμα πιστό στο concept, αλλά πιο compact
Κρύψαν τα περισσότερα με το καμουφλάζ. Το σχήμα ωστόσο φαίνεται μικρότερο από το GT XX Concept. Διατηρεί όμως το αρχικό design, με φωτιστικά σώματα ίδια και μάσκα εντελώς κλειστή.
Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει κάθετες εισαγωγές αέρα και κοφτερό splitter. Η σιλουέτα δίνει εντύπωση σταγόνας νερού, χάρη στο κεκλιμένο παρμπρίζ και την απότομη καμπύλη της οροφής προς τα πίσω.
Οι αναδυόμενες χειρολαβές και οι λείες επιφάνειες του αμαξώματος δείχνουν εστίαση στην αεροδυναμική. Ο πίσω προφυλακτήρας μοιάζει πια έτοιμος για μαζική παραγωγή. Το εσωτερικό μένει κρυφό, αλλά δύσκολα θα αλλάξει πολύ από το concept με τον ψηφιακό διάκοσμο.
Τεχνολογία από το μέλλον, πλατφόρμα AMG EA
Το GT XX βασίζεται στην καινούρια πλατφόρμα AMG EA. Αυτή χρησιμοποιεί αλουμίνιο, χάλυβα και σύνθετα υλικά για να δώσει ακαμψία και λιγότερο βάρος. Στο concept, υπήρχε πειραματική μπαταρία με κυλινδρικά στοιχεία που ψύχονται ξεχωριστά.
Είχε και τρεις αξονικούς ηλεκτροκινητήρες, φτιαγμένους με τη YASA. Αυτοί έφταναν πάνω από 1.360 ίππους. Η παραγωγή δεν θα φτάσει τόσο μακριά, αλλά οι αξονικοί ηλεκτροκινητήρες μπαίνουν σίγουρα μέσα.
Προσφέρουν καλύτερη ενεργειακή απόδοση και μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος από τα κανονικά ηλεκτρομοτέρ. Η πλατφόρμα AMG EA δεν μένει μόνο στο GT XX. Θα γίνει βάση και για ένα ηλεκτρικό crossover υψηλών επιδόσεων, όπως δείχνει η στρατηγική της AMG για τα ηλεκτρικά.