Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας μπαίνει για τα καλά στη ζωή μας από τα μέσα Σεπτέμβρη και φέρνει βαριές αλλαγές στους δρόμους. Οι οδηγοί νιώθουν πίεση με πρόστιμα και αφαίρεση αδειών που κρατάνε μήνες ολόκληρους. Ήδη βλέπουμε λιγότερα ατυχήματα σε μέρη σαν τα Χανιά.
Εντατικοί έλεγχοι στα Χανιά δίνουν αποτέλεσμα
Στα Χανιά η Τροχαία σήκωσε τα γάντια της τελευταία και ξεκίνησε μαζικούς ελέγχους. Σε δέκα μήνες κατάφεραν να πάρουν πίσω 3.123 άδειες οδήγησης. Από αυτές, 935 έφυγαν γιατί οι οδηγοί είχαν πιει αλκοόλ, ενώ 750 για χρήση κινητού τηλεφώνου πίσω από το τιμόνι.
Ο Γιώργος Γαϊτανόπουλος, εκπαιδευτής οδήγησης και μέλος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας στο Επιμελητήριο Χανίων, μίλησε στην ημερίδα για τον νέο ΚΟΚ στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών. Εκεί εξήγησε πώς οι έλεγχοι άλλαξαν τα πράγματα. «μιλάμε για σχεδόν 3.500 διπλώματα σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Μιλάμε για περίπου 1.500 ακινητοποιημένα οχήματα, αυτοκίνητα που κατασχέθηκαν. Πρόκειται για μια συστηματική προσπάθεια όλων των φορέων που έχει φέρει τα Χανιά πρώτα στη χώρα σε μείωση θανατηφόρων συμβάντων, με σχεδόν 60%. Έστω και ένας νεκρός είναι πλήγμα για την πόλη και τους ανθρώπους γύρω του. Είμαστε όμως αισιόδοξοι ότι έχουμε εντοπίσει τη διαδρομή που πρέπει να διανύσουμε για να κινηθούμε στον σωστό δρόμο».
Βαριές ποινές για αλκοόλ και κινητό
Όταν μιλάμε για οδήγηση υπό αλκοόλ, ο νέος νόμος βάζει σκληρά όρια. Αν βρουν στο αίμα σου από 0,50 έως 0,80 γραμμάρια ανά λίτρο, πας στα 350 ευρώ πρόστιμο και χάνεις την άδεια για 30 μέρες. Αν ανεβαίνει στα 0,80 με 1,10, το πρόστιμο γίνεται 700 ευρώ και η αφαίρεση φτάνει 90 μέρες, ενώ σε υποτροπές μπορεί να φτάσει δέκα χρόνια χωρίς τιμόνι.
Για χρήση κινητού η ιστορία είναι παρόμοια. Πρώτη φορά, 350 ευρώ και 30 μέρες χωρίς δίπλωμα. Αν ξαναπείς την ψευτιά, ανεβαίνει σε 2.000 ευρώ και τέσσερα χρόνια αφαίρεση, και στη δεύτερη σε 4.000 ευρώ με οκτώ χρόνια έξω από δρόμους. Τώρα το βλέπουν και σαν επικίνδυνη οδήγηση βάσει του άρθρου 290Α του Ποινικού, που μπορεί να φέρει και φυλακή σε άσχημες περιπτώσεις, ακόμα και έρευνα με άρση απορρήτου αν χρειαστεί.
Αυτά τα μέτρα έρχονται σε μια εποχή που τα τροχαία στοιχειώνουν ακόμα τις ελληνικές πόλεις, με χιλιάδες περιστατικά κάθε χρόνο.