Η BMW βρίσκεται σε έναν άνευ προηγουμένου μετασχηματισμό, με ορίζοντα το 2027 και στόχο 40 νέες πρεμιέρες. Το έτος 2026 αναδεικνύεται κομβικό, καθώς η βαυαρική φίρμα ετοιμάζεται να παρουσιάσει μια σειρά από καινοτόμα μοντέλα που θα διαμορφώσουν το μέλλον της αυτοκίνησης, από αμιγώς ηλεκτρικά σεντάν μέχρι ανανεωμένες εκδόσεις θρυλικών σειρών και SUV. Η στρατηγική αυτή σηματοδοτεί τη μετάβαση στην αρχιτεκτονική Neue Klasse, συνδυάζοντας την παράδοση με την τεχνολογική πρωτοπορία.
Ηλεκτρική Επανάσταση: Το i3 ως Σεντάν και η Επέκταση της Ηλεκτροκίνησης
Το 2026 θα σηματοδοτήσει την επιστροφή του ονόματος i3, αλλά με εντελώς διαφορετική μορφή. Αντί για το εκκεντρικό αστικό hatchback που γνωρίσαμε, το νέο BMW i3 NA0 θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν, βασισμένο στην αρχιτεκτονική Neue Klasse. Αυτή η εξέλιξη είναι ενδεικτική της στροφής της BMW προς την ηλεκτροκίνηση σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων.
- Σχεδιασμός και Απόδοση: Το i3 sedan θα μοιράζεται πολλά στοιχεία με το επερχόμενο iX3 NA5, αλλά χάρη στο χαμηλότερο και πιο αεροδυναμικό αμάξωμα, αναμένεται να επιτύχει ακόμη μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Ενδεικτικά, το iX3 προσφέρει αυτονομία έως 805 χιλιόμετρα (WLTP), αριθμός που αναμένεται να ξεπεραστεί από το i3.
- Ισχύς: Θα λανσαριστεί ως 50 xDrive, με δύο ηλεκτροκινητήρες που θα αποδίδουν συνδυαστικά 463 ίππους και 645 Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα υπολογίζεται σε περίπου 4,7-4,8 δευτερόλεπτα.
- Εσωτερικό και Τεχνολογία: Το εσωτερικό θα ενσωματώνει το καινοτόμο BMW Panoramic Vision, προσφέροντας μια φουτουριστική εμπειρία χρήσης.
- Χρονοδιάγραμμα: Η επίσημη παρουσίαση αναμένεται την άνοιξη του 2026, με την παραγωγή να ξεκινά τον Ιούλιο του ίδιου έτους στο Μόναχο.
Η Θρυλική Σειρά 3: Αναγέννηση με Θερμικούς Κινητήρες και Τεχνολογία Neue Klasse
Η BMW Σειρά 3 (G50) θα εισέλθει στην όγδοη γενιά της, γιορτάζοντας μισό αιώνα ιστορίας. Παρά την έκρηξη των ηλεκτρικών μοντέλων, η νέα Σειρά 3 θα διατηρήσει την πλατφόρμα CLAR, επιτρέποντας τη χρήση τόσο θερμικών κινητήρων όσο και μιας πιθανής υβριδικής επέκτασης.
- Κινητήρες: Θα συνεχίσουν να προσφέρονται οι γνώριμοι τετρακύλινδροι βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και ο εξακύλινδρος εν σειρά. Η M Performance έκδοση, μετονομασθείσα σε M350, θα αποδίδει περίπου 417 ίππους και πιθανότατα θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης xDrive.
- Εσωτερικό: Η καμπίνα θα μοιράζεται σχεδιαστικά στοιχεία με το i3, περιλαμβάνοντας το Panoramic Vision και μια κεντρική οθόνη 17,9 ιντσών. Αξίζει να σημειωθεί η πιθανή κατάργηση του περιστροφικού επιλογέα iDrive και των περισσότερων φυσικών κουμπιών, υιοθετώντας μια πιο minimal προσέγγιση.
- Χρονοδιάγραμμα: Η πρεμιέρα αναμένεται το καλοκαίρι του 2026, με την παραγωγή να ξεκινά τον Νοέμβριο. Η επόμενη M3 (G84) τοποθετείται χρονικά για παραγωγή τον Ιούλιο του 2028.
Ανανέωση στην Κορυφή: Σειρά 7 Facelift και η Επιστροφή της ALPINA B7
Η Σειρά 7 (G70) θα υποστεί ένα facelift (LCI) το 2026. Η ανανέωση αυτή θα είναι πιο στοχευμένη, διατηρώντας τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του μοντέλου, ενώ θα ενσωματώνει και στοιχεία από τη σχεδιαστική γλώσσα Neue Klasse.
- Εξωτερικός Σχεδιασμός: Η χαρακτηριστική μεγάλη μάσκα και τα χωριστά φώτα αναμένεται να παραμείνουν, με διακριτικές αλλαγές που θα φέρουν τη Σειρά 7 πιο κοντά στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία.
- Καμπίνα: Το ταμπλό θα ανασχεδιαστεί πλήρως, εισάγοντας ένα νέο σύστημα iDrive. Όπως και στη Σειρά 3, είναι πιθανή η κατάργηση του περιστροφικού επιλογέα. Θα περιλαμβάνει το Panoramic Vision και πιθανώς μια προαιρετική οθόνη συνοδηγού.
- ALPINA Σειρά 7 (G72): Μαζί με την ανανεωμένη Σειρά 7, θα επιστρέψει και η θρυλική ALPINA B7, πιθανώς με νέα ονομασία. Η γκάμα της ALPINA θα επεκταθεί, περιλαμβάνοντας για πρώτη φορά και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, την i7 70 xDrive. Ο διαφορετικός κωδικός (G72 αντί G70) υποδηλώνει εκτεταμένες αναβαθμίσεις, τοποθετώντας τα μοντέλα της ALPINA σε μια ενδιάμεση κατηγορία πολυτέλειας μεταξύ της Σειράς 7 και της Rolls-Royce Ghost.
Η Κυριαρχία των SUV: Νέα X5 και Επιλογές Κινητήρων
Η πέμπτη γενιά της BMW X5 (G65) αναμένεται να αποκαλυφθεί το 2025, με την παραγωγή να ξεκινά το καλοκαίρι του 2026. Η X5 θα συνεχίσει την παράδοση επιτυχίας της στην κατηγορία των SUV, ενσωματώνοντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία και προηγμένες τεχνολογίες.
- Κινητήρες: Αρχικά θα προσφέρονται εξακύλινδροι βενζίνης και πετρελαίου (40 xDrive και 40d xDrive). Στη συνέχεια, η γκάμα θα εμπλουτιστεί με plug-in hybrid, εκδόσεις με V8 κινητήρες, ένα αμιγώς ηλεκτρικό iX5, καθώς και μια υδρογονοκίνητη έκδοση (αναμένεται το 2028). Μια έκδοση X5 M υψηλών επιδόσεων προβλέπεται προς το τέλος της δεκαετίας.
- Εσωτερικό και Τεχνολογία: Η νέα X5 θα υιοθετήσει σχεδιαστική γλώσσα από τη Neue Klasse, με εσωτερικό που θα θυμίζει έντονα το iX3. Το Panoramic Vision και μια προαιρετική τρισδιάστατη head-up οθόνη θα αντικαταστήσουν τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων.
Οι Σπορ Προτάσεις: M2 xDrive και Track Package
Για τους λάτρεις των επιδόσεων, η BMW M2 (G87) αναμένεται να αναβαθμιστεί σημαντικά, εισάγοντας για πρώτη φορά την επιλογή xDrive.
- M2 xDrive: Το compact coupe θα αποκτήσει για πρώτη φορά τετρακίνηση, πιθανώς διαθέσιμη μόνο με αυτόματο κιβώτιο. Ο εξακύλινδρος εν σειρά 3.0 λίτρων με διπλό turbo αναμένεται να αποδίδει 469 ίππους και τουλάχιστον 600 Nm ροπής. Η τετρακίνητη έκδοση θα συνυπάρχει με την πισωκίνητη, όπως συμβαίνει και στα μοντέλα M3 και M4.
- M2 Track Package: Ένα νέο πακέτο Track Package θα προσφέρει αισθητικές αναβαθμίσεις M Performance και πιθανές μικρές μηχανικές βελτιώσεις, διατηρώντας το μοντέλο νόμιμο για χρήση σε δημόσιους δρόμους, αλλά με σαφείς αναφορές στην πίστα. Δεν αποκλείεται αύξηση της ισχύος, δεδομένης της απόδοσης 523 ίππων της M2 CS.
Ανάλυση: Η Στρατηγική της BMW και ο Ρόλος της Τεχνολογίας
Η στρατηγική της BMW για το 2026 αντικατοπτρίζει μια διπλή προσέγγιση: αφενός, την επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης με νέα μοντέλα βασισμένα στην Neue Klasse, και αφετέρου, τη διατήρηση και ανανέωση των επιτυχημένων σειρών με θερμικούς και υβριδικούς κινητήρες. Αυτή η ευελιξία επιτρέπει στην εταιρεία να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές ανάγκες των αγορών και στις αλλαγές των κανονιστικών πλαισίων για τις εκπομπές ρύπων.
Σημαντικό είναι και το στοιχείο της ψηφιοποίησης του εσωτερικού. Η «απλοποίηση» των χειριστηρίων με την κατάργηση φυσικών κουμπιών και του περιστροφικού επιλογέα iDrive, υπέρ μεγάλων οθονών και συστημάτων όπως το Panoramic Vision, δείχνει την προσπάθεια για πιο σύγχρονη και minimal αισθητική, αλλά εγείρει και ερωτήματα για την εργονομία και την ευκολία χρήσης εν κινήσει, ένα σημείο που παραδοσιακά ξεχώριζε τη BMW.
Η αναβίωση του ονόματος i3 ως σεντάν, σε αντίθεση με το αρχικό concept, υποδεικνύει την αποφασιστικότητα της BMW να τοποθετήσει την ηλεκτροκίνηση στην καρδιά της προσφοράς της, σε πιο mainstream και εμπορικά επιτυχημένες κατηγορίες. Η επέκταση της ALPINA με αμιγώς ηλεκτρική επιλογή δείχνει επίσης ότι η μετάβαση δεν αφορά μόνο τα βασικά μοντέλα, αλλά καλύπτει και το φάσμα της πολυτέλειας και των υψηλών επιδόσεων. Οι επιλογές κινητήρων στην X5, από συμβατικούς έως υδρογονοκίνητους, υπογραμμίζουν επίσης την επιφυλακτικότητα της BMW να δεσμευτεί αποκλειστικά σε μία τεχνολογία, διατηρώντας ανοιχτές όλες τις οδούς για το μέλλον.
Τέλος, η BMW ενδέχεται να συνεχίσει την παράδοση ειδικά κατασκευασμένων μοντέλων στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Μετά την επιτυχία των Skytop και Speedtop, οι προσδοκίες για ένα ακόμα ξεχωριστό project με αστρονομική τιμή είναι υψηλές, ενισχύοντας το κύρος και την αποκλειστικότητα της μάρκας.