Περιπέτεια παντού: Δοκιμή του Honda X-ADV 750 DCT 2025

Περιπέτεια παντού: Δοκιμή του Honda X-ADV 750 DCT 2025

Εισαγωγή: Ένα Υβριδικό Δίτροχο που Ξεχωρίζει

Το Honda X-ADV 750 αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση οχήματος που συγκεράζει δύο κόσμους: την πρακτικότητα ενός μεγάλου scooter και τις δυνατότητες μιας adventure μοτοσυκλέτας. Από το ντεμπούτο του το 2017, το X-ADV χάραξε δική του κατηγορία, όντας το πρώτο “adventure scooter” παραγωγής. Στην έκδοση 2025 η Honda επέφερε στοχευμένες βελτιώσεις χωρίς να αλλοιώσει τον πολυχρηστικό χαρακτήρα του μοντέλου. Το νέο X-ADV διατηρεί την ισχυρή βάση (δικύλινδρο κινητήρα 745cc, πλαίσιο NC750 σειράς) και εισάγει αναβαθμίσεις σε στυλ, τεχνολογία και εργονομία, με στόχο μια πιο ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία. Στη δοκιμή μας, εξερευνούμε πώς αυτές οι αλλαγές μεταφράζονται στον δρόμο – από την κίνηση της πόλης μέχρι τον αυτοκινητόδρομο και το ελαφρύ χώμα – και σε ποιους αναβάτες απευθύνεται τελικά το X-ADV 750 DCT 2025.

Εμφάνιση και Σχεδίαση

Η σχεδιαστική ταυτότητα του X-ADV ήταν ανέκαθεν μοναδική, συνδυάζοντας την εμφάνιση SUV μοτοσυκλέτας με scooter φόρμες. Στην έκδοση 25YM (Year Model 2025), το μοντέλο δέχτηκε φρεσκάρισμα που το κάνει ακόμα πιο δυναμικό. Τα πλαστικά τμήματα του φέρινγκ επανασχεδιάστηκαν ώστε να χαρίζουν πιο σπορ και αιχμηρή σιλουέτα. Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι οι διπλοί προβολείς LED με ενσωματωμένα φώτα ημέρας DRL και φλας – μια καινοτομία σε μοτοσυκλέτα παραγωγής που προσφέρει μοντέρνα όψη και αυξημένη ορατότητα. Η εμπρός όψη δείχνει πιο επιθετική και ταυτόχρονα κομψή, καθιστώντας το X-ADV άμεσα αναγνωρίσιμο στο δρόμο.

Η Honda έχει δώσει προσοχή και στις λεπτομέρειες πρακτικότητας του σχεδιασμού. Η ζελατίνα (ανεμοθώρακας) είναι ρυθμιζόμενη σε τρία επίπεδα ύψους με εύκολη χρήση ενός χεριού, επιτρέποντας στον αναβάτη να προσαρμόζει την προστασία από τον αέρα εν κινήσει. Παράλληλα, υλικά νέας τεχνολογίας έχουν χρησιμοποιηθεί σε ορισμένα μέρη του φέρινγκ – όπως η βιομάζα πλαστικό Durabio™ – συμβάλλοντας στη μείωση βάρους και το οικολογικό αποτύπωμα του μοντέλου. Οι νέες βαφές του 2025 τονίζουν την premium αίσθηση: τρεις φρέσκες χρωματικές επιλογές (Graphite Black, Pearl Glare White, Matte Deep Mud Gray) καθώς και μια τολμηρή Special Edition διχρωμία Matte Gold Finch Yellow, εμπνευσμένη από αισθητική cyberpunk, που σίγουρα τραβά τα βλέμματα.

Τεχνολογικά Χαρακτηριστικά και Εξοπλισμός

Το X-ADV 750 DCT 2025 έρχεται φορτωμένο με σύγχρονη τεχνολογία, ανταποκρινόμενο στις απαιτήσεις του σημερινού αναβάτη. Στο cockpit δεσπόζει μια νέα έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών, η οποία διαθέτει ανανεωμένα γραφικά και μενού, σχεδιασμένα για βέλτιστη ευκρίνεια ακόμα και κάτω από έντονο ήλιο. Η οθόνη παρέχει συνδεσιμότητα smartphone μέσω της εφαρμογής Honda RoadSync, επιτρέποντας πρόσβαση σε λειτουργίες τηλεφώνου, μουσικής και πλοήγησης απευθείας από τα όργανα. Ο έλεγχος γίνεται εύκολα με έναν οπίσθιο φωτιζόμενο διακόπτη τεσσάρων κατευθύνσεων στο αριστερό γκριπ, διευκολύνοντας τη χρήση χωρίς απόσπαση προσοχής.

Νέα προσθήκη για το 2025 είναι το Cruise Control (σταθεροποιητής ταχύτητας) στο βασικό εξοπλισμό, ένα χαρακτηριστικό που οι ταξιδιώτες θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα. Το σύστημα διατηρεί σταθερή την ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο και συνεργάζεται ομαλά με το κιβώτιο DCT, κάνοντας τις μεγάλες διαδρομές πιο ξεκούραστες. Όλος ο φωτισμός είναι LED – από τους προβολείς μέχρι τα φλας και το πίσω φανάρι – προσφέροντας ισχυρή ορατότητα και χαμηλή κατανάλωση ρεύματος.

Άλλα τεχνολογικά βοηθήματα περιλαμβάνουν το Throttle By Wire (ηλεκτρονικό γκάζι) με πολλαπλά προγράμματα οδήγησης και το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Honda Selectable Torque Control (HSTC). Συγκεκριμένα, υπάρχουν 4 προεπιλεγμένα Riding ModesStandard, Sport, Rain, Gravel – που μεταβάλλουν αυτόματα την απόκριση ισχύος, το φρένο κινητήρα, το επίπεδο επεμβατικότητας του HSTC και το μοτίβο αλλαγών ταχυτήτων του DCT, ώστε να προσαρμόζεται η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στο εκάστοτε τερέν. Επιπλέον, ένας User mode επιτρέπει στον αναβάτη να ρυθμίσει εξατομικευμένα τα παραπάνω χαρακτηριστικά κατά βούληση. Το HSTC διαθέτει 3 επίπεδα παρέμβασης, με ειδικά βελτιωμένες ρυθμίσεις για χαμηλή πρόσφυση (mode Rain) και για εδάφη εκτός δρόμου (mode Gravel), ώστε να διασφαλίζεται ο έλεγχος του πίσω τροχού σε ολισθηρές ή ανώμαλες συνθήκες.

Το Dual Clutch Transmission (DCT) της Honda – το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – βρίσκεται πλέον στην 4η γενιά του και έχει βελτιωθεί περαιτέρω. Στο X-ADV 2025 το DCT προσφέρει 6 σχέσεις και δύο λειτουργίες: πλήρως αυτόματη (με χαρτογραφήσεις D, S1/S2/S3 που αντιστοιχούν στα riding modes) και σειριακή χειροκίνητη μέσω κουμπιών. Για φέτος, η Honda αναβάθμισε το λογισμικό του DCT ώστε να παρέχει ομαλότερες αλλαγές σε χαμηλές ταχύτητες και καλύτερο έλεγχο σε αργούς ελιγμούς. Αυτό γίνεται αντιληπτό ιδιαίτερα στην κίνηση της πόλης ή στο παρκάρισμα, όπου το σύστημα συμπεριφέρεται πιο “φυσικά”, θυμίζοντας την αίσθηση συμβατικού συμπλέκτη στο ξεκίνημα.

Φυσικά, δεν λείπει το ABS (δικάναλο) που διασφαλίζει την πέδηση χωρίς μπλοκάρισμα τροχών. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του και ένα Smart Key (κλειδί τύπου μπρελόκ) που επιτρέπει keyless λειτουργία – εκκίνηση του κινητήρα, ξεκλείδωμα τιμονιού, τάπα ρεζερβουάρ και σέλα όλα γίνονται χωρίς να βγει κλειδί από την τσέπη. Επιπλέον, πρακτικές λεπτομέρειες όπως 22 λίτρα αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα (αρκετός για ένα full-face κράνος) με ενσωματωμένη θύρα USB-C φόρτισης, καθώς και ένα μικρό εμπρός ντουλαπάκι για μικροαντικείμενα, αυξάνουν την καθημερινή χρηστικότητα. Συνολικά, η τεχνολογική φαρέτρα του X-ADV 2025 τοποθετεί τον πήχη ψηλά στην κατηγορία των premium adventure scooter.

Honda X ADV 2025

Απόδοση Κινητήρα και Επιδόσεις

Καρδιά του X-ADV παραμένει ο γνωστός οκταβάλβιδος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 745 cc, ο ίδιος που χρησιμοποιείται και στα NC750 και Forza 750. Οι προδιαγραφές του 2025 δεν αλλάζουν, με μέγιστη ισχύ 58,6 ίππων (43,1 kW) στις 6.750 σ.α.λ. και ροπή 69 Nm στις 4.750 σ.α.λ.. Αυτά τα νούμερα μπορεί να μην εντυπωσιάζουν στο χαρτί έναντι μεγαλύτερων adventure μοτοσυκλετών, όμως η παράδοση της δύναμης είναι αυτό που κάνει τη διαφορά: ο κινητήρας είναι χαρακτηριστικά ελαστικός και γεμάτος στις χαμηλομεσαίες στροφές, προσφέροντας ζωηρές επιταχύνσεις από στάση και ρεπρίζ με γεμάτο τράβηγμα, ιδανικό για προσπεράσεις. Παράλληλα, διατηρεί πολιτισμένη λειτουργία – λίγοι κραδασμοί και γραμμική απόκριση – κάτι που συμβάλλει στην άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις.

Στην πράξη, το X-ADV 750 επιταχύνει αποφασιστικά χάρη και στο γρήγορο DCT (οι αλλαγές σχέσεων γίνονται σε milliseconds χωρίς διακοπή δύναμης). Η μετάδοση τελικής μετάδοσης με αλυσίδα εξασφαλίζει ότι η δύναμη περνά αποδοτικά στον πίσω τροχό. Αν και το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι στα 237 κιλά γεμάτη, ο συνδυασμός ροπής και σωστής κλιμάκωσης κιβωτίου την κάνει σβέλτη σε ρυθμούς πόλης, ενώ μπορεί να κινήσει το σύνολο άνετα με δύο άτομα και αποσκευές. Η τελική ταχύτητα φτάνει περίπου τα 170 km/h πραγματικά (περίπου 180 στο κοντέρ), αρκετή για ταξίδια σε ανοιχτό δρόμο. Αυτό που ξεχωρίζει όμως είναι η άνεση του κινητήρα στις ταχύτητες ταξιδιού: μπορεί να διατηρεί κρουαζιέρα 130-140 km/h όλη μέρα με χαμηλό φορτίο (περί τις 5.000 σ.α.λ.), έχοντας μάλιστα αποθέματα ισχύος για προσπέραση χωρίς να πιεστεί.

Οι επιδόσεις αυτές κατατάσσουν το X-ADV στην κατηγορία των μεσαίων on-off μοτοσυκλετών και ταυτόχρονα κορυφαίων mega-scooter. Δεν είναι φτιαγμένο για αγώνες ταχύτητας, αλλά για ευκολία και αυτοπεποίθηση σε κάθε σενάριο: σβέλτες εκκινήσεις στα φανάρια, ασφαλείς προσπεράσεις στον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και ικανότητα να κρατά υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα σε ταξίδι χωρίς να καταπονείται ο κινητήρας. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο χαρακτήρας του δικύλινδρου θυμίζει μοτοσυκλέτα, με άμεση αίσθηση μετάδοσης (δεν υπάρχει η χαρακτηριστική “λάστιχο” αίσθηση ενός CVT σκούτερ) και ευχάριστο ήχο που γίνεται μπάσος στις ψηλές στροφές.

Εργονομία και Θέση Οδήγησης

Ανέβοντας στη σέλα του X-ADV, ο αναβάτης αντιλαμβάνεται μια θέση οδήγησης που παντρεύει στοιχεία scooter και μοτοσυκλέτας. Η σέλα το 2025 έχει ύψος 820 χιλ. από το έδαφος – σχετικά μέτριο για on-off – όμως η νέα σχεδίασή της την κάνει πιο στενή στο εμπρός μέρος, διευκολύνοντας την πρόσβαση των ποδιών στο έδαφος για αναβάτες μετρίου αναστήματος. Επιπλέον, η βάση της σέλας φέρει 10% παχύτερο αφρώδες υλικό (ουρεθάνη) σε σχέση με πριν, βελτιώνοντας την άνεση σε πολύωρη οδήγηση. Στην πράξη, η σέλα χαρακτηρίζεται άνετη και ευρύχωρη, επιτρέποντας μικρομετακινήσεις του σώματος σε ταξίδι, ενώ διαθέτει αρκετό μήκος για να βολέψει και τον συνεπιβάτη με επιπλέον χειρολαβές και μεγάλο επίπεδο πάτωμα για τα πόδια του.

Η στάση σώματος είναι όρθια και φυσική. Το φαρδύ τιμόνι τύπου motocross φέρνει τα χέρια σε ανοικτή θέση προσφέροντας μοχλό για εύκολο στρίψιμο, ενώ το ύψος του (σε συνδυασμό με το ψηλό ανέβασμα της σέλας) δίνει καλή ορατότητα πάνω από την κίνηση. Τα πόδια τοποθετούνται σε δύο θέσεις: είτε μπροστά σε στιλ scooter (υπάρχει χώρος να τεντώσεις τα πόδια προς τα εμπρός), είτε κάθετα κάτω από το σώμα σαν μοτοσυκλέτα, καθώς το X-ADV προσφέρει και συμβατικά μαρσπιέ αναβάτη πέρα από το επίπεδο δάπεδο. Αυτό το dual foot position αυξάνει την άνεση, διότι στις μεγάλες διαδρομές μπορείς να αλλάζεις θέση ποδιών, ενώ στο χώμα διευκολύνει την ορθοστατική οδήγηση (στέκεσαι όρθιος στα μαρσπιέ).

Η προστασία από τα στοιχεία είναι επίσης πολύ καλή: το φέρινγκ καλύπτει επαρκώς τα πόδια από τον αέρα και τη βροχή, και η ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε ψηλή θέση παρέχει κάλυψη στο πάνω μέρος του σώματος. Σε συνδυασμό με την φαρδιά σέλα και τη γενική στιβαρότητα του συνόλου, το X-ADV δίνει αίσθηση GT τουρισμού – θυμίζει μεγάλο scooter πολυτελείας όσον αφορά την άνεση. Τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα και εργονομικά (αν και όσοι δεν είναι εξοικειωμένοι με τα κουμπιά του DCT στο αριστερό άκρο θα χρειαστούν λίγη προσαρμογή). Υπάρχει και στάνταρ χειρόφρενο για ασφαλές παρκάρισμα, μιας και δεν υπάρχει μανέτα συμπλέκτη.

Συνολικά, η θέση οδήγησης δεν κουράζει και επιτρέπει έλεγχο του οχήματος σε κάθε περίπτωση. Σε σχέση με ένα παραδοσιακό scooter, το X-ADV σε φέρνει να κάθεσαι ελαφρώς πιο μπροστά, πιο “επάνω” στη μοτοσυκλέτα, δίνοντας ενεργητική θέση (σε αντίθεση με την πιο ανάκλινη, “καναπέ” θέση π.χ. ενός Tmax). Αυτό δίνει καλύτερη αίσθηση ελέγχου στο χώμα ή σε γρήγορη οδήγηση. Παρά το ύψος και τον όγκο του, το εξαιρετικό ζύγισμα και η κεντρικοποίηση μαζών κάνουν το X-ADV να “φοράει” το βάρος του καλά – δεν θα αιφνιδιάσει με απότομες κλίσεις και δεν πλαγιάζει νευρικά. Ακόμα και σε αστικές συνθήκες, οι περισσότεροι αναβάτες θα βρουν το X-ADV εύχρηστο, αρκεί να συνηθίσουν τις διαστάσεις ενός μεγάλου on-off scooter.

Συμπεριφορά στον Δρόμο και στην Πόλη

Στην άσφαλτο, το X-ADV 750 δείχνει το διττό ταλέντο του. Στον αυτοκινητόδρομο, η συμπεριφορά του είναι υποδειγματική για τη φύση του: σταθερότητα σαν «τρένο» στις υψηλές ταχύτητες, χάρη στο μακρύ μεταξόνιο (1.590 mm) και τη γεωμετρία πλαισίου, και άριστη ευθυβολία ακόμη και με πλευρικούς ανέμους. Με τη ζελατίνα στην ψηλή θέση, ο αέρας εκτρέπεται αποτελεσματικά από τον κορμό, και ο αναβάτης απολαμβάνει ένα ταξίδι αντίστοιχο ενός τουριστικού μοντέλου. Όπως αναφέρθηκε, το cruise control βοηθά στη διατήρηση σταθερής ταχύτητας χωρίς κόπο. Οι προσπεράσεις γίνονται παιχνιδάκι – μια μικρή περιστροφή του γκαζιού, το DCT κατεβάζει 1-2 σχέσεις αν χρειαστεί, και ο δικύλινδρος τραβά δυνατά επιταχύνοντας το scooter από τα 100 στα 140 km/h σε λίγα δευτερόλεπτα. Ακόμα και κοντά στην τελική του ταχύτητα (~170 km/h), το X-ADV παραμένει αξιόπιστο και σχετικά ήσυχο, χωρίς πλωτηρότητα ή κραδασμούς στο τιμόνι. Φυσικά, στα πολύ υψηλά αυτά όρια, ο αναβάτης αντιλαμβάνεται την ταχύτητα (δεν είναι “ζεν” εμπειρία όπως στα 130 km/h), αλλά το σημαντικό είναι ότι η μοτοσυκλέτα μπορεί να διατηρεί τέτοιους ρυθμούς με ασφάλεια όταν χρειαστεί.

Σε δρόμους με στροφές, το X-ADV εμπνέει σιγουριά παρά την ασυνήθιστη αρχιτεκτονική του. Το πλαίσιο τύπου διαμάντι από ατσάλι και το στιβαρό μπροστινό σύστημα (ανεστραμμένο πιρούνι 41mm) συνεργάζονται ώστε το τιμόνι να μεταφέρει ακρίβεια και αίσθηση στον αναβάτη. Οι αλλαγές κατεύθυνσης είναι ευκολότερες απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς – το X-ADV “ρίχνει” το βάρος του χαμηλά και γέρνει ουδέτερα, χωρίς τάσεις υποστροφής ή υπερβολικά γρήγορης πτώσης στις στροφές. Τα σπορ ελαστικά διπλής χρήσης (μπροστά 120/70R17, πίσω 160/60R15) με σχετικά πλατιά πέλματα προσφέρουν άφθονη πρόσφυση στην άσφαλτο, επιτρέποντας αξιοπρεπείς κλίσεις. Μην ξεχνάμε ότι τα λάστιχα έχουν μοτίβο για να αντέχουν και εκτός δρόμου, οπότε δεν είναι όσο κολλώδη όσο ενός καθαρόαιμου street, αλλά σε στεγνό οδόστρωμα ανταπεξέρχονται περίφημα.

Τα φρένα του X-ADV αποδεικνύονται δυνατά και αντάξια του χαρακτήρα του. Δύο εμπρός δίσκοι 296 mm με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες παρέχουν προοδευτική αλλά ισχυρή επιβράδυνση. Στο πίσω μέρος, ένας δίσκος 240 mm με μονοπίστονη δαγκάνα βοηθά στο έλεγχο μέσα στην πόλη. Το ABS είναι μόνιμα ενεργό και επεμβαίνει διακριτικά μόνο όταν χρειάζεται. Σε δοκιμές φρεναρίσματος, το X-ADV πέτυχε στάσεις 100-0 km/h σε ~40μ και 50-0 km/h σε ~12μ, νούμερα εξαιρετικά για την κατηγορία του. Η αίσθηση στη μανέτα είναι γραμμική, δίνοντας εμπιστοσύνη ακόμα και σε απότομο φρενάρισμα με πλήρες φορτίο.

Μέσα στην πόλη, το X-ADV αναδεικνύει την scooter πλευρά του. Η ψηλή θέση δίνει καλή ορατότητα στην κίνηση, ενώ το κόψιμο του τιμονιού 39° και ο μικρός κύκλος στροφής των 2,8 μέτρων βοηθούν στους ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Παρά το φαρδύ του τιμόνι και το ύψος των καθρεπτών που ενίοτε συμπίπτει με των SUV, η καθημερινή διήθηση δεν αποτελεί πρόβλημα – ο αναβάτης σύντομα εξοικειώνεται με το πλάτος του οχήματος. Το σημαντικότερο ίσως πλεονέκτημα είναι το αυτόματο DCT: η απουσία συμπλέκτη και χειροκίνητων αλλαγών κάνει την οδήγηση σε μποτιλιάρισμα απροβλημάτιστη και ξεκούραστη. Επιταχύνεις και φρενάρεις με δύο μανέτες φρένων όπως σε scooter, χωρίς άγχος για επιλογή σχέσης. Το X-ADV “κρύβει” καλά το βάρος του στην αστική χρήση – το χαμηλό κέντρο βάρους και η κατανομή μάζας επιτρέπουν ελιγμούς σε χαμηλές ταχύτητες με αξιοθαύμαστη ευκολία. Ακόμα και σε πολύ αργή κίνηση, το balance του είναι τέτοιο που δεν ζορίζει τον αναβάτη. Αναπόφευκτα, βέβαια, παραμένει ένα ογκώδες 750άρι: στο απόλυτο congestion δεν μπορεί να γίνει “παπάκι” να περάσει από χαραμάδες, ούτε να στριμώχνεται όσο ένα μικρό scooter, όμως συγκριτικά με οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα με αντίστοιχες διαστάσεις (ή με maxi-scooter 300+ κιλών) στέκεται περίφημα.

Οι ανωμαλίες του δρόμου (σαμαράκια, λακκούβες) απορροφώνται με άνεση από τις μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων. Ο αναβάτης απολαμβάνει καλή ποιότητα κύλισης στις ελληνικές πόλεις με το καταπονημένο οδόστρωμα, χάρη στη διαδρομή 153,5 mm εμπρός και 150 mm πίσω της ανάρτησης. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες σχετικά μαλακά, δίνοντας έμφαση στην άνεση – πράγμα που ταιριάζει με τον χαρακτήρα του X-ADV στο αστικό περιβάλλον. Αν επιλέξει κανείς το Rain mode (ακόμα και σε στεγνό καιρό), η απόκριση του γκαζιού γίνεται ομαλότερη και το traction control πιο ευαίσθητο, προσφέροντας μια “χαλαρή μετακίνηση πολυθρόνας” όπως χαριτολογούν κάποιοι, ιδανική για κουρασμένους αναβάτες στο τέλος της ημέρας. Αντίθετα, το Standard mode είναι προτιμότερο για όσους θέλουν λίγη περισσότερη ζωντάνια στις καθημερινές διαδρομές, δίνοντας πιο άμεσο γκάζι. Σε κάθε περίπτωση, το X-ADV ανταπεξέρχεται στον ρόλο του καθημερινού αστικού οχήματος με χαρακτηριστική ευκολία και στυλ.

Ικανότητες Εκτός Δρόμου (Off-road)

Ένα από τα στοιχεία που κάνουν το X-ADV να ξεχωρίζει από τα παραδοσιακά scooter είναι η ετοιμότητά του για ελαφριά off-road χρήση. Αν και προφανώς δεν σχεδιάστηκε για ακραίο enduro, εντούτοις διαθέτει τα θεμέλια για διασκεδαστικές εξορμήσεις σε βατούς χωματόδρομους και μονοπάτια. Το γερό πλαίσιο και η απόσταση από το έδαφος 165 mm του επιτρέπουν να περνά πάνω από κακοτραχάλες επιφάνειες χωρίς να βρίσκει κάτω εύκολα. Οι τροχοί με ακτίνες (17” εμπρός, 15” πίσω) είναι κατασκευασμένοι από ανοξείδωτο ατσάλι υψηλής αντοχής και μπορούν να αντεπεξέλθουν στα χτυπήματα εκτός δρόμου χωρίς πρόβλημα. Τα ελαστικά dual-sport με τακούνια προσφέρουν καλή πρόσφυση σε χώμα και χαλίκι, δίνοντας στο X-ADV αυτοπεποίθηση εκεί που τα καθαρά ασφάλτινα scooter θα δίσταζαν.

Στο χώμα, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει το ειδικό Gravel mode, το οποίο ρυθμίζει το DCT να ανεβοκατεβάζει ταχύτητες σε υψηλότερες στροφές (για πιο άμεση απόδοση ισχύος) και μειώνει λίγο το “γλίστρημα” των συμπλεκτών ώστε να προσφέρει πιο άμεση σύνδεση κινητήρα-τροχού. Παράλληλα, το HSTC στο mode αυτό επιτρέπει ελεγχόμενη ολίσθηση του πίσω τροχού, δίνοντας τη δυνατότητα για ελαφριά πλασαρίσματα στις στροφές του χωματόδρομου. Η προφόρτιση του πίσω αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενη (όπως και η απόσβεση επαναφοράς στο μπροστινό πιρούνι), κάτι που επιτρέπει στον αναβάτη να σφίξει την ανάρτηση για μεγαλύτερα φορτία ή για πιο σβέλτο ρυθμό εκτός δρόμου. Έτσι, αν σκοπεύει να κινηθεί πολύ σε χώμα, μπορεί να την σκληρύνει λίγο για μεγαλύτερη ακρίβεια.

Η ορθοστατική οδήγηση (όρθιος στα μαρσπιέ) είναι εφικτή – το φαρδύ τιμόνι και το επίπεδο δάπεδο δεν είναι ιδανικά όπως σε καθαρόαιμη enduro, αλλά κάνουν τη δουλειά τους. Πολλοί ιδιοκτήτες επιλέγουν τα έξτρα μεταλλικά off-road μαρσπιέ (αξεσουάρ) για καλύτερο κράτημα μπότας στο χώμα. Με αυτά, το X-ADV μπορεί να κινηθεί εκπληκτικά καλά σε χωματερούς δρόμους, με την ανάρτηση να απορροφά συνεχείς ανωμαλίες (σαμαράκια, πέτρες) χωρίς αποσταθεροποίηση του πλαισίου. Σε δοκιμές, πέρασε από διαδοχικές λακκούβες και νεροφαγώματα χωρίς “bottom-out” και χωρίς να τρομάξει τον αναβάτη.

Βεβαίως, υπάρχουν και περιορισμοί: το ABS δεν απενεργοποιείται πλήρως, οπότε στο πολύ γλιστερό χώμα ή σε κατάβαση με χαλίκι ο εμπρός τροχός δεν μπορεί να μπλοκάρει (για πιο επιθετικό φρενάρισμα στο χώμα κάποιοι θα το ήθελαν απενεργοποιήσιμο). Επίσης, τα 237 kg βάρους γίνονται αισθητά αν επιχειρήσεις πολύ σκληρό off-road ή αν κολλήσεις σε άμμο/λάσπη – δεν παύει να είναι ένα βαρύ μηχάνημα που απαιτεί σεβασμό εκτός δρόμου. Ωστόσο, για ήπιες χωμάτινες διαδρομές, δασικούς δρόμους και εξερεύνηση παραλιών, το X-ADV τα καταφέρνει ανέλπιστα καλά. Προσφέρει τη δυνατότητα στον αναβάτη ενός scooter να πατήσει χώμα με αυτοπεποίθηση, ανοίγοντας έναν νέο ορίζοντα περιπέτειας που τα παραδοσιακά scooter δεν μπορούν να δώσουν.

Ανάρτηση και Φρένα

Το X-ADV διαθέτει δομή πλαισίου και αναρτήσεων αντάξια μοτοσυκλέτας on-off. Μπροστά, χρησιμοποιεί ένα ανεστραμμένο πιρούνι Showa 41mm τύπου cartridge, με πλήρως ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίων και ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς. Η διαδρομή των 153,5 mm προσφέρει άνεση αλλά και επαρκές “τράβηγμα” σε δυνατό φρενάρισμα, χωρίς δραματικές βυθίσεις. Πίσω, ένα μονό αμορτισέρ με μοχλικό σύστημα Pro-Link (αλουμινένιο ψαλίδι με σχήμα U) δίνει προοδευτικότητα στην απόσβεση, με διαδρομή 150 mm. Το πίσω αμορτισέρ έχει ρύθμιση προφόρτισης, ώστε να προσαρμόζεται όταν φορτώνεται με δεύτερο άτομο ή βαλίτσες. Το αποτέλεσμα είναι μια ισορροπημένη συμπεριφορά: το X-ADV απορροφά τις ανωμαλίες χωρίς να ταράζει την πορεία του, ενώ παραμένει αρκετά σφιχτό για να μην ταλαντώνεται στις στροφές.

Όπως αναφέραμε, τα φρένα αποτελούνται από διπλούς δίσκους 296 mm εμπρός με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες, και μονό δίσκο 240 mm πίσω. Το σύστημα είναι δανεισμένο από μοτοσυκλέτα δρόμου με υψηλές επιδόσεις φρεναρίσματος. Στο δρόμο, η δύναμη πέδησης είναι περισσότερη από αρκετή για το βάρος του X-ADV: μια δυνατή πίεση στη μανέτα κόβει ταχύτητα γρήγορα, με το ABS να διατηρεί την πρόσφυση ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα. Η αίσθηση είναι προβλέψιμη, δίνοντας τη δυνατότητα για προοδευτικό φρενάρισμα στην είσοδο της στροφής ή για απότομο φρένο πανικού όταν χρειαστεί. Οι αναβάτες που θα ήθελαν πλήρη έλεγχο στο χώμα ίσως να επιθυμούσαν ένα off-road mode χωρίς ABS στον πίσω τροχό, όμως σε κάθε άλλη περίπτωση το μόνιμο ABS είναι ευχής έργον για την ασφάλεια.

Η συνολική ποιότητα κύλισης του X-ADV είναι κορυφαία. Οι τροχοί με ακτίνες όχι μόνο είναι ανθεκτικοί, αλλά φέρουν και βαλβίδες τύπου L για εύκολο έλεγχο πίεσης ελαστικών. Η στιβαρότητα του πλαισίου (σχεδιασμένο σε μονοκόμματο σωληνωτό σχήμα “διαμάντι”) διατηρεί το σύνολο άκαμπτο, συμβάλλοντας τόσο στην ακρίβεια χειρισμού όσο και στην απουσία ανεπιθύμητων τριγμών/θορύβων σε βάθος χρόνου. Συνολικά, αναρτήσεις και φρένα συνθέτουν μια εικόνα εμπιστοσύνης: είτε φρενάροντας απότομα στην πόλη, είτε διασχίζοντας επαρχιακούς δρόμους με στροφές, είτε περνώντας πάνω από πέτρες σε χωματόδρομο, το X-ADV παραμένει άκαμπτο, ελεγχόμενο και ασφαλές.X-ADV eukolia smart key (1)

Κατανάλωση και Αυτονομία

Ένα από τα ατού του δικύλινδρου κινητήρα 745cc της Honda είναι η οικονομία καυσίμου. Οι επίσημες μετρήσεις δίνουν μέση κατανάλωση μόλις 3,6 λίτρα/100 km, μια τιμή ιδιαίτερα χαμηλή για όχημα 58 ίππων. Με το ρεζερβουάρ των 13,2 λίτρων, θεωρητικά το X-ADV μπορεί να διανύσει πάνω από 350 km με ένα γέμισμα – αυτονομία που ξεπερνά πολλά μεγαλύτερου κυβισμού adventure μοντέλα. Στην πράξη, βέβαια, η πραγματική κατανάλωση εξαρτάται από το χέρι του αναβάτη και τις συνθήκες οδήγησης. Σε χαλαρή πορεία ήπιας χρήσης (π.χ. cruising σε επαρχιακό δρόμο ή πολύ ήρεμη μετακίνηση στην πόλη), είναι εφικτό να δει κανείς νούμερα κοντά στα 4 L/100km. Ωστόσο, σε μικτή χρήση με πιο ζωηρή οδήγηση, οι δοκιμές δείχνουν ότι η κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 5-5,5 L/100km. Στη δική μας δοκιμή, για παράδειγμα, με συνεχή εναλλαγή πόλης-αυτοκινητόδρομου-επαρχιακού, είδαμε μέση τιμή ~5,3 L/100km.

Αυτά τα νούμερα παραμένουν πολύ καλά – ουσιαστικά σημαίνουν 20 km με 1 λίτρο βενζίνης σε πραγματικές συνθήκες. Ο κινητήρας χαμηλών στροφών και η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου DCT (6η ταχύτητα overdrive) κρατούν την κατανάλωση χαμηλά στα ταξίδια. Στην πόλη, το Start-Stop σύστημα δεν υπάρχει (η Honda δεν το έχει εφαρμόσει στα μεγάλα μοντέλα της), αλλά το DCT σε mode Rain ή Standard αποφεύγει τα ψηλά ανοίγματα γκαζιού, μειώνοντας έτσι τη σπατάλη καυσίμου στην κίνηση. Ο αναβάτης ενημερώνεται για τη στιγμή ακριβή κατανάλωση και την αυτονομία που απομένει μέσω της TFT οθόνης, όπου υπάρχουν σχετικές ενδείξεις.

Με 13,2 λίτρα διαθέσιμα, ένας αναβάτης μπορεί κατά μέσο όρο να ταξιδέψει περί τα 250-300 χιλιόμετρα πριν ανάψει λαμπάκι ρεζέρβας, ακόμη και με αρκετά γρήγορο ρυθμό. Αυτό καθιστά το X-ADV κατάλληλο για τουρισμό – μπορεί να διανύσει μεγάλες αποστάσεις χωρίς συχνές στάσεις για ανεφοδιασμό. Σε ένα ταξίδι π.χ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη (~500 km), θα χρειαστεί μόνο ένα ενδιάμεσο γέμισμα. Επίσης, η οικονομία σημαίνει και χαμηλότερο κόστος χρήσης μακροπρόθεσμα, σημαντικό πλεονέκτημα για όσους θα το χρησιμοποιούν καθημερινά.X-ADV nea egxromi othoni TFT 5 (1)

Τελική Εντύπωση: Σε Ποιον Απευθύνεται;

Το Honda X-ADV 750 DCT 2025 αποδεικνύεται ένα πολυτάλαντο μηχάνημα που θολώνει τα όρια μεταξύ scooter και μοτοσυκλέτας – κι αυτό το κάνει με επιτυχία. Στην τελική ετυμηγορία, δεν χωρά εύκολα σε καμία συμβατική κατηγορία: είναι ταυτόχρονα ένα άνετο GT scooter πόλης/ταξιδιού και μια adventure touring μοτοσυκλέτα μικρομεσαίου κυβισμού. Αυτή η διττή φύση του σημαίνει ότι απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα αναβατών που αναζητούν την απόλυτη ευελιξία στη μοτοσυκλετιστική τους εμπειρία.

  • Αστικός Αναβάτης: Για κάποιον που κινείται καθημερινά στην πόλη αλλά θέλει κάτι παραπάνω από ένα τυπικό scooter, το X-ADV προσφέρει πρακτικότητα (αυτόματο κιβώτιο, αποθηκευτικός χώρος, άνετη θέση, οικονομία) και την επιβλητικότητα μιας μοτοσυκλέτας. Θα εκτιμήσει την ψηλή θέση θέασης στην κίνηση, την ευκολία στους ελιγμούς και το ότι το σαββατοκύριακο μπορεί με τον ίδιο “σκούτερ” να αποδράσει εκτός πόλης.

  • Ταξιδιώτης/Τουρίστας: Για τον τουρίστα που αγαπά τις εκδρομές αλλά δεν θέλει το άγχος των αλλαγών ταχυτήτων ή το βάρος μιας μεγάλης adventure, το X-ADV είναι ιδανικό. Με σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο, cruise control, προστασία από τα καιρικά στοιχεία και χώρο για αποσκευές (υπάρχουν γνήσιες πλαϊνές βαλίτσες και top-box ως αξεσουάρ), μπορεί να καλύψει μεγάλες αποστάσεις χαρίζοντας άνεση και οικονομία. Η αυτονομία 300+ χλμ και η δυνατότητα κίνησης σε κάθε είδους δρόμο σημαίνει ότι ο ταξιδιώτης δεν θα περιοριστεί στο που μπορεί να πάει.

  • Περίπτωση “ένα μηχανάκι για όλα”: Ίσως η πιο ταιριαστή περιγραφή του X-ADV είναι ότι απευθύνεται σε εκείνους που θέλουν μία μοτοσυκλέτα να τα κάνει όλα. Να πηγαίνουν στη δουλειά καθημερινά, να ψωνίζουν και να βολτάρουν στην πόλη χωρίς συμβιβασμούς, αλλά ταυτόχρονα να μπορούν να φορτώσουν και να φύγουν ένα Σαββατοκύριακο στο βουνό ή στη θάλασσα, ακόμη και να κατέβουν ένα χωματόδρομο προς μια απομονωμένη παραλία. Το X-ADV ανταποκρίνεται σε όλα αυτά τα σενάρια με αξιοθαύμαστη ισορροπία.

Βεβαίως, δεν είναι για όλους. Για τον καθαρόαιμο εντουρά που θέλει να “οργώνει” δύσβατα μονοπάτια, το βάρος και οι περιορισμοί του X-ADV θα φανούν. Για τον sport bike αναβάτη που ζητά αιχμηρές επιδόσεις πίστας, το X-ADV θα του φανεί ήπιο. Όμως, για την μεγάλη πλειοψηφία των αναβατών που κινούνται σε πραγματικές συνθήκες – πόλη, ταξίδι, περιστασιακά λίγο χώμα – και θέλουν άνεση, πρακτικότητα και στυλ, αυτή η πρόταση της Honda δύσκολα έχει ανταγωνισμό. Δεν είναι τυχαίο που παραμένει ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο στην κατηγορία του όλα αυτά τα χρόνια.

Συμπερασματικά, το Honda X-ADV 750 DCT 2025 είναι ένα ώριμο πλέον μοντέλο που πετυχαίνει να εξελίξει περαιτέρω το πρωτότυπο concept του. Με τη σχεδίαση και τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις του, εμφανίζεται πιο ολοκληρωμένο και premium από ποτέ. Διατηρεί όλα τα θετικά γνωρίσματα που το έκαναν δημοφιλές – ευκολία χρήσης, ποιότητα κατασκευής, οικονομία, πολυχρηστικότητα – και προσθέτει πινελιές που βελτιώνουν την καθημερινή εμπειρία (TFT οθόνη, cruise control, καλύτερη εργονομία). Πρόκειται για ένα όχημα που ξεβολεύει τα στερεότυπα: δεν είναι απλώς ένα scooter με μεγάλοι τροχοί, ούτε μια μοτοσυκλέτα με αυτόματο κιβώτιο – είναι η δική του κατηγορία. Για όσους αναγνωρίζουν την αξία αυτής της μοναδικότητας, το X-ADV 750 DCT θα γίνει ένας αξιόπιστος σύντροφος που μπορεί κυριολεκτικά να τους πάει παντού, με άνεση, σιγουριά και την χαρακτηριστική καινοτομία που η Honda περήφανα προσφέρει.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ