Η Porsche ετοιμάζει την πιο ακραία έκδοση της Taycan, την Turbo GT4 RS, μια ηλεκτρική “αγωνιστική” δήλωση που αναμένεται να ανα Ridefinire τα όρια των επιδόσεων στην κατηγορία των ηλεκτρικών σεντάν, με φόντο την πίστα του Nürburgring.
Η Taycan Turbo GT4 RS Έρχεται να Γράψει Ιστορία
Οι πρώτες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, βασισμένες σε κατασκοπευτικές φωτογραφίες από το θρυλικό «Πράσινο Κόλαση» του Nürburgring, ήθελαν ένα βελτιωμένο μοντέλο της Porsche Taycan Turbo GT, ίσως με την υπογραφή του φημισμένου οίκου Manthey. Ωστόσο, οι νεότερες αναλύσεις των στοιχείων και οι εσωτερικές διαρροές από το Zuffenhausen συνηγορούν πλέον στην ύπαρξη ενός εργοστασιακού θηρίου: της Taycan Turbo GT4 RS.
Αυτή η νέα έκδοση, που φέρει την κληρονομιά του εμβληματικού κωδικού «RS» (RennSport), είναι σχεδιασμένη να αποτελέσει την ηλεκτρική “μεγάλη αδελφή” της θρυλικής Cayman GT4 RS, φέρνοντας την αγωνιστική φιλοσοφία της Porsche στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η εμπλοκή της Manthey, όπως φημολογείται, θα περιοριστεί μάλλον στην παροχή τεχνογνωσίας και στην εξέλιξη, παρά ως αποκλειστικός βελτιωτής του οχήματος.
Διαφοροποιήσεις και Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Οι οπτικές διαφορές από την ήδη εντυπωσιακή Taycan Turbo GT είναι κραυγαλέες και μαρτυρούν τον καθαρά αγωνιστικό προσανατολισμό της GT4 RS. Τα κύρια στοιχεία που την ξεχωρίζουν περιλαμβάνουν:
- Μια τεράστια πίσω αεροτομή, σχεδιασμένη να παράγει σημαντική κάθετη δύναμη (downforce) στις υψηλές ταχύτητες.
- Επιθετικούς αεραγωγούς πάνω από τους θόλους, οι οποίοι συνεισφέρουν στην καλύτερη διαχείριση της ροής του αέρα και στην αύξηση της αεροδυναμικής απόδοσης.
- Έναν επιβλητικό διαχύτη στο πίσω μέρος, ο οποίος ενισχύει περαιτέρω την πρόσφυση και τη σταθερότητα.
Ενώ η υπάρχουσα Taycan Turbo GT προσφέρει 789 ίππους σε συνεχή λειτουργία, με την δυνατότητα εκτόξευσης στους 1.034 ίππους μέσω overboost και launch control, για την GT4 RS οι αριθμοί αναμένονται ακόμα πιο εντυπωσιακοί. Η Porsche, παραδοσιακά, δεν κάνει εκπτώσεις όταν μιλάμε για εκδόσεις «RS», και είναι βέβαιο ότι θα στοχεύσει σε ισχυρότερες επιδόσεις τόσο σε ό,τι αφορά την ισχύ όσο και τη δυναμική συμπεριφορά.
Το Κυνήγι του Ρεκόρ στο Nordschleife
Η Porsche, γνωστή για την αδυσώπητη επιμονή της στην τελειότητα, επιβεβαιώνει εμμέσως τις φιλοδοξίες της για την GT4 RS μέσω των προσπαθειών της να καταρρίψει το ρεκόρ γύρου για ηλεκτρικές σπορ μπερλίνες στο Nürburgring Nordschleife. Ο εργοστασιακός οδηγός Lars Kern, ένας ειδικός στις δοκιμές εξέλιξης και τους χρόνους στην Πράσινη Κόλαση, ανέλαβε το τιμόνι των πρωτότυπων μοντέλων.
Παρόλα αυτά, οι αρχικές προσπάθειες δεν στέφθηκαν με επιτυχία. Όπως αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες από πηγές εντός της πίστας, στην πρώτη προσπάθεια, το αυτοκίνητο υπέστη ζημιές στο δάπεδο, οδηγώντας στην αποκόλληση του διαχύτη, γεγονός που υποδεικνύει την ακραία πίεση που δέχεται ένα όχημα στις αγωνιστικές συνθήκες του Nürburgring. Η δεύτερη προσπάθεια, με ένα πρωτότυπο σε μωβ χρώμα, δεν απέδωσε τον επιθυμητό ανταγωνιστικό χρόνο, κυρίως λόγω προβλημάτων στην επίτευξη της ιδανικής ισορροπίας του οχήματος.
Ο Ανταγωνισμός και ο Στόχος της Porsche
Ο πήχης για την Taycan Turbo GT4 RS έχει τεθεί πολύ ψηλά, και μάλιστα από ένα απρόσμενο αντίπαλο: το κινεζικό Xiaomi SU7 Ultra. Το ηλεκτρικό μοντέλο της Xiaomi, με την εκπληκτική ισχύ των 1.547 ίππων, έχει ήδη σημειώσει εντυπωσιακό χρόνο 7:04.957 στην ιστορική πίστα, επιδεικνύοντας τις δυνατότητες της αναδυόμενης κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Porsche, με την μακρά ιστορία της στην αγωνιστική αριστεία, δεν πρόκειται να ανεχθεί την πρωτοκαθεδρία κανενός στην κατηγορία των ηλεκτρικών super sedans. Η Taycan Turbo GT4 RS αποτελεί τη σαφή απάντηση της γερμανικής φίρμας στην πρόκληση, με στόχο την ανάκτηση του τίτλου της ταχύτερης ηλεκτρικής σπορ μπερλίνας στο Nürburgring και την περαιτέρω εδραίωση της ως ηγέτιδα δύναμη στην ηλεκτροκίνηση υψηλών επιδόσεων.