Αποκαλύψεις: Πόσοι οδηγοί έχασαν το δίπλωμα για 1 μήνα σε 11 εβδομάδες στην Ελλάδα;

Αποκαλύψεις: Πόσοι οδηγοί έχασαν το δίπλωμα για 1 μήνα σε 11 εβδομάδες στην Ελλάδα;

Η Ελληνική Αστυνομία κλιμακώνει την εκστρατεία για την υποχρεωτική χρήση κράνους, με χιλιάδες παραβάσεις και αφαιρέσεις αδειών οδήγησης, στέλνοντας μήνυμα μηδενικής ανοχής έναντι της οδικής ανασφάλειας.

Εντατικοί Έλεγχοι και Αυστηρές Ποινές: Η Νέα Πραγματικότητα στους Ελληνικούς Δρόμους

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται για ενδέκατη εβδομάδα οι σαρωτικοί έλεγχοι της Τροχαίας σε όλη την επικράτεια, επικεντρωμένοι στην ουσιώδη παράμετρο της μη χρήσης κράνους από τους οδηγούς και συνεπιβάτες δικύκλων, καθώς και τους χρήστες Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.). Τα αποτελέσματα της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους» της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛΑΣ) είναι εντυπωσιακά, αναδεικνύοντας την αποφασιστικότητα των αρχών να επιβάλλουν την οδική ασφάλεια.

Εκρηκτική Αύξηση Αφαιρέσεων Αδειών Οδήγησης

Σε λιγότερο από τρεις μήνες εφαρμογής της εκστρατείας, ο αριθμός των οδηγών που έχουν χάσει την άδεια οδήγησής τους για ένα μήνα έχει εκτοξευθεί, ξεπερνώντας τους 32.000 οδηγούς μοτοσυκλετών. Αυτό το στοιχείο υπογραμμίζει την ακατάβλητη προσπάθεια για καθολική συμμόρφωση και την πάγια θέση της Πολιτείας πως η χρήση κράνους δεν αποτελεί απλά μια υποχρέωση, αλλά πρωτίστως ένα μέτρο αυτοπροστασίας.

Αναλυτικά Στοιχεία της Ενδέκατης Εβδομάδας (8/9/2025-14/9/2025)

Κατά την ενδέκατη εβδομάδα των ελέγχων, τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΛΑΣ είναι ενδεικτικά της έκτασης των παραβάσεων:

  • Πραγματοποιήθηκαν 23.295 έλεγχοι σε ολόκληρη τη χώρα.
  • Βεβαιώθηκαν συνολικά 2.615 παραβάσεις σε οδηγούς, εκ των οποίων 86 αφορούσαν εργαζόμενους σε υπηρεσίες διανομής (delivery).
  • Επιπλέον, καταγράφηκαν 336 παραβάσεις σε επιβάτες δικύκλων.

Ειδικότερα, οι παραβάσεις κατανέμονται ως εξής:

  • 2.274 αφορούσαν οδηγούς δικύκλων (με 82 εξ αυτών να είναι διανομείς).
  • 324 αφορούσαν επιβάτες δικύκλων.
  • 315 αφορούσαν οδηγούς Ε.Π.Η.Ο.
  • 19 αφορούσαν οδηγούς οχημάτων ATV («γουρούνες»).

Γεωγραφική Κατανομή των Παραβάσεων

Η περιφερειακή ανάλυση των παραβάσεων φανερώνει την πανελλαδική εφαρμογή της εκστρατείας, με την Αττική να κατέχει την πρωτοκαθεδρία, κάτι αναμενόμενο λόγω του πληθυσμιακού της μεγέθους και της κυκλοφοριακής της πυκνότητας:

  • Αττική: 938 παραβάσεις
  • Ιόνια Νησιά: 326 παραβάσεις
  • Δυτική Μακεδονία: 259 παραβάσεις
  • Κεντρική Μακεδονία: 238 παραβάσεις
  • Κρήτη: 230 παραβάσεις
  • Νότιο Αιγαίο: 224 παραβάσεις
  • Πελοπόννησος: 196 παραβάσεις
  • Θεσσαλία: 121 παραβάσεις
  • Ήπειρος: 96 παραβάσεις
  • Θεσσαλονίκη: 86 παραβάσεις
  • Στερεά Ελλάδα: 77 παραβάσεις
  • Βόρειο Αιγαίο: 74 παραβάσεις
  • Ανατολική Μακεδονία και Θράκη: 73 παραβάσεις
  • Δυτική Ελλάδα: 13 παραβάσεις (Να σημειωθεί ότι υπήρχε επανάληψη στην αναφορά της Δυτικής Μακεδονίας, η οποία πιθανόν να αφορά τη Δυτική Ελλάδα).

Ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και οι Επιπτώσεις του

Η αυστηροποίηση των ποινών, όπως προβλέπεται στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα μηδενικής ανοχής. Οι κυρώσεις είναι πλέον σημαντικές:

  • Για τον οδηγό δικύκλων που δεν φοράει κράνος: Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30 ημέρες. Οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τον οδηγό που δεν μεριμνά για την ασφάλεια του συνεπιβάτη του.
  • Για τον επιβάτη δικύκλων που δεν φοράει κράνος: Πρόστιμο 350 ευρώ.
  • Για τον οδηγό Ε.Π.Η.Ο. (π.χ. ηλεκτρικό πατίνι) που δεν φοράει κράνος: Πρόστιμο 30 ευρώ.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η εφαρμογή αυτών των μέτρων από την Ελληνική Αστυνομία δεν αποσκοπεί στην απλή επιβολή κυρώσεων, αλλά στην αλλαγή κουλτούρας και αντίληψης. Ο στόχος είναι η εδραίωση της πεποίθησης ότι η υποχρεωτική χρήση πιστοποιημένου κράνους αποτελεί ένα στοιχειώδες και απαραίτητο μέτρο για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και σωματικής ακεραιότητας.

Η Ελληνική Αστυνομία διαβεβαιώνει ότι θα παραμείνει παρούσα στους δρόμους, με ισχυρή και συνεπή παρουσία, προκειμένου να διασφαλίσει την καθολική εφαρμογή των κανόνων και να προωθήσει μια πιο υπεύθυνη και ασφαλή οδηγική συμπεριφορά σε όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου. Η συνεχής αυτή προσπάθεια είναι ζωτικής σημασίας για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την προστασία της δημόσιας υγείας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ