Η Σουηδία επιστρέφει στο μολύβι και το χαρτί για την εκπαίδευση: Μια νέα προσέγγιση στα σχολεία

Η Σουηδία επιστρέφει στο μολύβι και το χαρτί για την εκπαίδευση: Μια νέα προσέγγιση στα σχολεία

Μετά την επιστροφή των παιδιών στα σχολεία στη Σουηδία, έχει αναδυθεί μια νέα τάση όπου οι εκπαιδευτικοί αποδίδουν μεγαλύτερη έμφαση στα έντυπα, την ήρεμη ανάγνωση και την πρακτική της γραφής, και όλο και λιγότερο χρόνο στα tablet, τη διαδικτυακή έρευνα και τις δεξιότητες πληκτρολόγησης. Αυτή η επιστροφή σε πιο παραδοσιακούς τρόπους μάθησης αντικατοπτρίζει την αμφισβήτηση των πολιτικών και των ειδικών για την υπερβολική ψηφιακή προσέγγιση της εκπαίδευσης στη Σουηδία, και ειδικότερα την εισαγωγή των tablet στα νηπιαγωγεία.

Η υπουργός Παιδείας της Σουηδίας, Λότα Έντχολμ, ανέκαθεν κριτικάριζε την προώθηση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να ακυρώσει την υποχρεωτική χρήση των ψηφιακών συσκευών στα νηπιαγωγεία και να τερματίσει εντελώς την ψηφιακή μάθηση για παιδιά κάτω των έξι ετών.

Ο ρόλος της τεχνολογίας στη μάθηση

Έχει υπάρξει αμφισβήτηση αν η υπερψηφιακή προσέγγιση της εκπαίδευσης πραγματικά ενισχύει τη μάθηση των μαθητών. Μια διεθνής αξιολόγηση των επιπέδων ανάγνωσης στη Σουηδία διαπίστωσε μια πτώση μεταξύ των παιδιών από το 2016 έως το 2021. Παρόλα αυτά, οι μαθητές της Σουηδίας εξακολουθούν να έχουν υψηλές επιδόσεις σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Οι ειδικοί στην εκπαίδευση πιστεύουν ότι η υπερβολική χρήση οθόνης κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μπορεί να επηρεάζει αρνητικά τις βασικές μαθησιακές δεξιότητες των παιδιών.

Η UNESCO έχει επίσης εκφράσει ανησυχία για την ανεξέλεγκτη προώθηση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και υποστηρίζει ότι η τεχνολογία πρέπει να χρησιμοποιείται με φροντίδα και ποτέ να μην αντικαθιστά την αυτοπρόσωπη διδασκαλία.

Η ποικιλία στην ψηφιοποίηση στα σχολεία

Διάφορες χώρες έχουν διάφορες προσεγγίσεις στη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Ενώ η Σουηδία επιστρέφει στην παραδοσιακή μέθοδο, άλλες χώρες προχωρούν στην ψηφιοποίηση των σχολείων. Υπάρχει ανάγκη για μια ισορροπημένη προσέγγιση που θα συνδυάζει τις παραδοσιακές και τις ψηφιακές μεθόδους μάθησης.

Όπως φαίνεται, η προσέγγιση της Σουηδίας για την εκπαίδευση επανεξετάζεται προκειμένου να επιστρέψει η έμφαση στην παραδοσιακή μάθηση με τη χρήση εντύπων και την απόκτηση γνώσης από τους εκπαιδευτικούς. Παρόλα αυτά, η τεχνολογία παραμένει ένα σημαντικό εργαλείο στην εκπαίδευση που πρέπει να χρησιμοποιείται με φροντίδα και σοφία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ