Πότε θα αρχίσει να λειτουργεί το μετρό στη Θεσσαλονίκη;

Πότε θα αρχίσει να λειτουργεί το μετρό στη Θεσσαλονίκη;

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε το χρονοδιάγραμμα εναρξης λειτουργίας του μετρό στη Θεσσαλονίκη.

Η πόλη της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε διαδικασία ολοκληρωτικής ανάπτυξης, με την εκτέλεση πολύ σημαντικών έργων και παρεμβάσεων, που ενισχύουν την γεωπολιτική και γεω-στρατηγική θέση της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε εκτενώς στο σύνολο των έργων που πραγματοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, αλλά και στις πολιτικές πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί για τη βελτίωση της καθημερινής ζωής των πολιτών.

Σχετικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε ότι το χρονοδιάγραμμα παράδοσης, εντός του δευτέρου εξαμήνου του 2024, θα τηρηθεί απαρέγκλιτα. Επιπλέον, αναφέρθηκε στο Flyover και στον ΟΑΣΘ, εκτοξεύοντας τα πλεονεκτήματα των βελτιώσεων που θα φέρουν.

Ο υπουργός εξέφρασε την πρόθεσή του να ελαχιστοποιηθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση και υπογράμμισε την αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως το Μετρό και τα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Εκτός από το Μετρό, θα υπάρξει επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου, αστικών λεωφορείων και άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς.

metro thess2 4

Οι αλλαγές προορίζονται να βελτιώσουν την κινητικότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Επίσης, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της υπηρεσίας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των οδηγών και της προσθήκης νέων δρομολογίων και οχημάτων.

Στη συνέχεια, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην ανάληψή του στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπου τόνισε ότι οι στόχοι τους είναι η επίτευξη σύγχρονων υποδομών και ασφαλών μεταφορών, με έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το υπουργείο, εκφράζει την αποφασιστικότητά του στην υλοποίηση πολιτικών βούλησης και δράσης, προκειμένου να επιτευχθούν οι καινοτόμες και σύγχρονες πρωτοβουλίες.

Απαντώντας σε αντίστοιχες ερωτήσεις για την αξιολόγηση των ενεργειών της κυβέρνησης, επισημαίνει την ανάγκη αντιμετώπισης των προκλήσεων που συνδέονται με τις κλιματικές αλλαγές, επισημαίνοντας τα διάφορα έργα υποδομής και τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η κυβέρνηση.

metropontikas1 0

Η κυβέρνηση ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες και προκλήσεις με οραματισμό, πολιτική βούληση και δεσμευτικότητα.

Καταλήγοντας, τονίζει τη σημασία της ανάληψης πρωτοβουλιών για την επίλυση προβλημάτων και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας της χώρας, χαιρετίζοντας τη θετική εξέλιξη της χώρας μας ως επιτυχημένο παράδειγμα.

“`html
flyover 200 1

Ερ: Κατά την πρόσφατη Συνέντευξη Τύπου στη ΔΕΘ, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για την καχυποψία των Θεσσαλονικέων. Καταλαβαίνετε αυτό το συναίσθημα;

Απ: Κατανοούμε την ανησυχία και την καχυποψία των κατοίκων της Θεσσαλονίκης. Η εκτέλεση δημόσιων έργων στη Θεσσαλονίκη δεν έχει ιστορικά υποστηριχθεί από την κυβέρνηση, αλλά δεσμευόμαστε να τηρήσουμε τις υποσχέσεις μας και να διορθώσουμε τα λάθη του παρελθόντος.

Στη Θεσσαλονίκη υλοποιούνται ή προγραμματίζονται σημαντικά έργα, όπως οδικοί άξονες, αντιπλημμυρικά έργα, νέα δικαστικά μέγαρα, νοσοκομεία και σχολικές μονάδες.

Συγκεκριμένα, εργαζόμαστε στην ολοκλήρωση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, τη σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, ενώ προγραμματίζονται αντιπλημμυρικά έργα, όπως η αποχέτευση ομβρίων υδάτων και η διευθέτηση ρεμάτων. Επιπλέον, ανακαινίζουμε το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, κατασκευάζουμε νέες βιοκλιματικές σχολικές μονάδες, ανεγερνούμε ένα ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο στον Εύοσμο και αναβαθμίζουμε ενεργειακά τα νοσοκομεία της περιοχής.

Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι η εκτέλεση τέτοιων έργων ενδέχεται να προκαλέσει προσωρινές ενοχλήσεις κατά την καθημερινή ζωή των κατοίκων. Ωστόσο, από την πλευρά της κυβέρνησης, της αυτοδιοίκησης και των φορέων, προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε αυτές τις ενοχλήσεις.

Ερ: Πώς αντιμετωπίζετε τους προβληματισμούς σχετικά με την κατασκευή του Flyover;

Απ: Η κατάσταση των δρόμων στη Θεσσαλονίκη δεν ήταν ικανοποιητική πριν την έναρξη των εργασιών κατασκευής του Flyover. Και, χωρίς αυτό το έργο, η κατάσταση θα είναι ακόμη χειρότερη. Υπάρχουν τρεις κύριες πηγές προβληματισμού:

  • Η ανάγκη υλοποίησης του έργου, που είναι αναγκαία για την αύξηση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
  • Το χρονοδιάγραμμα του έργου, το οποίο προβλέπεται να τηρηθεί ακριβώς.
  • Οι επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή των πολιτών, για τις οποίες προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε τις ενοχλήσεις.

Ερ: Πότε αναμένεται βελτίωση στις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ;

Απ: Αν και η εικόνα δεν είναι ικανοποιητική, έχουν γίνει ήδη ορισμένα θετικά βήματα για τη βελτίωση της κατάστασης. Πρόσφατα προσλήφθηκαν 20 νέοι οδηγοί και προγραμματίζεται η πρόσληψη 150 ακόμη. Επιπλέον, δρομολογούνται νέα δρομολόγια και προστίθεται επιπλέον δημόσια συγκοινωνιακή μέσα.

Ερ: Πώς εξελίσσονται οι εργασίες στο Μετρό;

Απ: Η παράδοση του Μετρό της Θεσσαλονίκης εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2024 θα τηρηθεί απαρέγκλιτα. Με την υπογραφή της σύμβασης για τη λειτουργία και τη συντήρησή του, η ολοκλήρωση του έργου βρίσκεται στην τελική ευθεία. Άμεσα μετά την παράδοση του έργου, θα προχωρήσουμε στην επέκταση προς την Καλαμαριά.

Με αυτές και άλλες παρεμβάσεις, η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται σε πόλη ολιστικής ανάπτυξης, βελτιώνοντας τη ζωή των πολιτών και ενισχύοντας τη γεωπολιτική της σημασία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

“`

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ