BMW Σειράς 5 E39: Συμπλήρωσε πάνω από 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα με αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα

BMW Σειράς 5 E39: Συμπλήρωσε πάνω από 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα με αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα

Ένας Φινλανδός οδηγός, ο Juha Backmand, μόλις πέρασε το ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα με την παλιά του BMW 523i E39. Για να το γιορτάσει, πήγε και πήρε μια ολοκαίνουργια BMW i5 Touring σαν δώρο στον εαυτό του. Η ιστορία αυτή δείχνει πόσο ανθεκτικά μπορεί να είναι τα κλασικά αυτοκίνητα, ειδικά όταν τα φροντίζεις σωστά.

Η E39 που έμεινε ατσάλινη μετά από 28 χρόνια

Ο κινητήρας και το κιβώτιο στην 523i του Backmand δουλεύουν ακόμα όπως βγήκαν από το εργοστάσιο, χωρίς καμία αλλαγή. Κρατάει τα πάντα σε άψογη κατάσταση με γνήσια ανταλλακτικά και επισκέψεις μόνο σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία BMW. Η εταιρεία παρακολουθεί το αυτοκίνητο από τότε που είχε φτάσει τα 600.000 χιλιόμετρα και κρατάει αρχείο για όλη την πορεία του.

Βγήκε από το εργοστάσιο το 1996, μία από τις πρώτες E39 της γραμμής. Έχει χρώμα Glacier Green, που το κρατάει διακριτικό και φρέσκο ακόμα και μετά από τόσα χρόνια. Δεν φαίνεται καθόλου σαν τριανταπεντάρη – μάλλον σαν να βγήκε χτες.

Πολλοί θεωρούν την E39 την κορυφαία Σειρά 5 ever. Το design της δεν παλιώνει, οδηγείται υπέροχα και το εσωτερικό είναι απλό, ποιοτικό, φτιαγμένο για τον οδηγό. Έχει ξύλινα πάνελ αντί για ψηφιακά, αναλογικά όργανα και εργονομία που λείπει από τα σημερινά.

Από τον M52 στην ηλεκτρική εποχή της i5

Ο Backmand διάλεξε χειροκίνητο κιβώτιο για την 523i. Κάτω από το καπό κάθεται ο εξακύλινδρος M52 2.5 λίτρων, με 125 kW ισχύος – όχι τρελές επιδόσεις, αλλά ομαλός και αξιόπιστος όπως λίγα. Απλή ρύθμιση VANOS, χωρίς τούρμπο ή eco κόλπα, καθαρά μηχανικό πράγμα. Αυτό βοήθησε να φτάσει τόσο μακριά.

Σε ένα βίντεο από την BMW Classic, βλέπουμε τον Backmand να παίρνει τη νέα του i5 xDrive40 Touring. Δεν ξέρουμε αν έδωσε την E39 εκείνη τη στιγμή – ελπίζουμε όχι, γιατί αξίζει να μείνει σαν κειμήλιο. Η μετάβαση από την παλιά στην καινούργια δείχνει πόσο άλλαξε η Σειρά 5 σε τριάντα χρόνια.

Η i5 έρχεται τώρα σαν θερμική, υβριδική ή καθαρά ηλεκτρική. Μέσα έχει μια τεράστια οθόνη, όλα γίνονται με άγγιγμα και μοιάζει περισσότερο με cockpit διαστημοπλοίου. Πιο γρήγορη και ασφαλής, ναι, αλλά με μπαταρίες, software και sensors – θα αντέξουν άραγε 500.000 χιλιόμετρα σε 30 χρόνια;

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ