Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να βάλει κανόνες «Αγοράστε ευρωπαϊκά» για τους εταιρικούς στόλους οχημάτων. Ο Έλληνας Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας μίλησε ανοιχτά για καθυστερήσεις στην παρουσίαση νέων προτάσεων. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση φέρνει μαστίγιο και καρότο, με υποχρεωτικά μέτρα και απαγόρευση πωλήσεων βενζινοκίνητων ή diesel αυτοκινήτων από το 2035.
Καθυστέρηση στην πρόταση για φάση εξάλειψης κινητήρων καύσης
Ο Τζιτζικώστας είπε στην Handelsblatt ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να χρειαστεί παραπάνω χρόνο. Η αρχική ημερομηνία ήταν μέχρι 10 Δεκεμβρίου, αλλά τώρα ίσως πάει στο επόμενο έτος. «Θα μπορούσε να καθυστερήσει καθώς υπήρχαν βάσιμοι λόγοι για αυτό. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε πολύ σκληρά για να είμαστε έτοιμοι έως τις 10 Δεκεμβρίου. Ωστόσο, υπάρχει πιθανότητα να είμαστε λίγο αργότερα».
Μιλώντας για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ο Επίτροπος εξήγησε ότι θα συνεχίσουν να παίρνουν έγκριση στην Ευρωπαϊκή Ένωση ακόμα και μετά το 2035. Η ΕΕ κοιτάζει όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις όταν επανεξετάζει τα όρια εκπομπών CO2 για τους στόλους. Περιλαμβάνονται εδώ και οι κινητήρες που δουλεύουν με e-fuels ή βιοκαύσιμα.
Πακέτο στήριξης για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Αυτά τα μέτρα μπαίνουν σε ένα μεγαλύτερο πακέτο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Στόχος είναι να δυναμώσει ο κλάδος και να μείνει ανταγωνιστική η Ευρώπη. Ο Τζιτζικώστας θέλει κανόνες «Αγοράστε ευρωπαϊκά» ειδικά για εταιρικούς στόλους.
Επίσης, η Κομισιόν σκέφτεται να προωθήσει πιο φθηνά μοντέλα εισαγωγικού επιπέδου. Έτσι θα ανεβάσει τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η πολιτική αυτή έρχεται σε μια εποχή που η βιομηχανία πιέζεται από παγκόσμιους ανταγωνιστές.