Η **Nissan** δίνει νέα πνοή στην παράδοση των σπορ coupe, προσφέροντας πλέον το κορυφαίο Nissan Z Nismo με χειροκίνητο κιβώτιο, μια κίνηση που ενθουσιάζει τους απανταχού λάτρεις της αυθεντικής οδήγησης, δυστυχώς όμως όχι στην Ευρώπη.
Η Ευρωπαϊκή Διχοτόμηση: Περιορισμοί και Εναλλακτικές
Ενώ η εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη βαδίζει ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση, με τα σπορ μοντέλα εσωτερικής καύσης να συναντούν ολοένα και περισσότερους περιβαλλοντικούς και νομοθετικούς περιορισμούς, άλλες αγορές, όπως η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ, απολαμβάνουν ακόμα τον πλούτο της κινητήριας και οδηγικής ποικιλομορφίας. Η τάση αυτή γίνεται εμφανής με παραδείγματα όπως η επερχόμενη υβριδική έκδοση του Honda Prelude ή το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Audi, βασισμένο στο Concept C, το οποίο αναμένεται το 2027. Αυτή η διχοτόμηση υπογραμμίζει τις διαφορετικές στρατηγικές των αυτοκινητοβιομηχανιών ανάλογα με την περιφερειακή αγορά.
Nissan Z Nismo: Η Επιστροφή στην Ουσία της Οδήγησης
Για τους καθαρόαιμους φίλους της σπορ οδήγησης, η προσθήκη του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων στην κορυφαία έκδοση Nismo του Nissan Z αποτελεί μια πραγματική αποκάλυψη. Αυτή η κίνηση ενισχύει τον “ψυχισμό” του μοντέλου, προσφέροντας μια πιο άμεση και συμμετοχική οδηγική εμπειρία. Ο συνδυασμός του μηχανικού κιβωτίου με τον 3λιτρο twin-turbo V6 κινητήρα, ο οποίος αποδίδει εντυπωσιακούς 426 ίππους και 521 Nm ροπής (διαθέσιμη από τις 2.000 έως τις 5.200 σ.α.λ.), υπόσχεται εκρηκτικές επιδόσεις και ανόθευτη οδηγική απόλαυση. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το Nissan Z έχει ήδη καταγράψει σημαντική εμπορική επιτυχία, τριπλασιάζοντας τις πωλήσεις του σε σχέση με την Toyota GR Supra κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 στις αγορές όπου διατίθεται, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Τεχνολογική Υπεροχή και Οδηγική Απόδοση
Η έκδοση Nismo δεν είναι απλώς μια ισχυρότερη εκδοχή του Z. Είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει ανώτερη οδηγική εμπειρία σε κάθε επίπεδο. Περιλαμβάνει μια σειρά από βελτιώσεις επιδόσεων και αεροδυναμικής, που την καθιστούν ιδανική για τους enthusiasts της πίστας και της σπορ οδήγησης. Συγκεκριμένα:
- Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης: Βελτιώνει την πρόσφυση και τη σταθερότητα, ειδικά σε συνθήκες δυναμικής οδήγησης.
- Σφιχτότερη ανάρτηση: Ελαχιστοποιεί τις κλίσεις του αμαξώματος και προσφέρει πιο ακριβή οδική συμπεριφορά.
- Ισχυρότερα φρένα: Εξασφαλίζουν αποτελεσματική επιβράδυνση και αντοχή ακόμα και σε ακραίες συνθήκες.
- Πρόγραμμα Sport+: Ένα ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα οδήγησης για χρήση στην πίστα, που μεγιστοποιεί τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.
- Πλήθος αεροδυναμικών βελτιώσεων: Συμβάλλουν στην αύξηση της κάθετης δύναμης (downforce) και τη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες.
Μέχρι πρότινος, όλες αυτές οι βελτιώσεις συνδυάζονταν αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Η προσθήκη του χειροκίνητου κιβωτίου σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή φιλοσοφίας προς την ικανοποίηση των πιο απαιτητικών οδηγών.
Τιμή και Διαθεσιμότητα: Ένα Ερώτημα που Παραμένει
Η Nissan δεν έχει ακόμα ανακοινώσει επίσημες τιμές ή την ακριβή ημερομηνία διάθεσης για το Nissan Z NISMO με χειροκίνητο κιβώτιο. Ωστόσο, μπορούμε να κάνουμε ορισμένες εκτιμήσεις βάσει των υφιστάμενων δεδομένων. Στις ΗΠΑ, η αυτόματη έκδοση του Z Nismo κοστίζει περίπου 65.750 δολάρια, που μεταφράζεται σε περίπου 56.500 ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία. Είναι πιθανό η χειροκίνητη έκδοση να τοποθετηθεί σε ελαφρώς χαμηλότερο εύρος τιμών, ίσως κοντά στις 50.000 ευρώ, καθώς τα μηχανικά κιβώτια συνήθως έχουν χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Αυτή η στρατηγική θα μπορούσε να κάνει το μοντέλο ακόμα πιο ελκυστικό για τους παραδοσιακούς οδηγούς.
Σε μια εποχή όπου τα σπορ αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο γίνονται είδος προς εξαφάνιση, η κίνηση της Nissan αποτελεί μια **σημαντική νίκη** για τους λάτρεις της οδήγησης, αποδεικνύοντας ότι το πάθος για την αυτοκίνηση και η επιλογή του οδηγού μπορούν ακόμα να επηρεάσουν τις στρατηγικές των μεγάλων κατασκευαστών, τουλάχιστον σε συγκεκριμένες αγορές.