Lancia: Επιστρέφει στους αγώνες με το Ypsilon Rally4 HF

Lancia: Επιστρέφει στους αγώνες με το Ypsilon Rally4 HF

Σαράντα χρόνια μετά τη θριαμβευτική εμφάνιση της θρυλικής Lancia Delta S4 Martini, η Lancia αναγεννιέται στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, επιστρέφοντας εκεί όπου κάποτε κυριάρχησε.

Η Χρυσή Εποχή της Lancia στα Ράλι: Μια Γενεσιουργός Δύναμη

Το φθινόπωρο του 1985, η Lancia σημάδεψε ανεξίτηλα την ιστορία των ράλι. Με την πρώτη της κιόλας συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), η Delta S4, οδηγημένη από τον αείμνηστο Henri Toivonen και τον συνοδηγό του Neil Wilson, κατέκτησε την πρώτη θέση στο RAC Rally της Μεγάλης Βρετανίας. Αυτή η νίκη δεν ήταν απλώς μια επιτυχία, αλλά ένα ηχηρό μήνυμα για την τεχνολογική υπεροχή και την αγωνιστική φλόγα της ιταλικής φίρμας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πραγματική “πρεμιέρα” της S4 είχε ήδη λάβει χώρα τον Ιούλιο του ίδιου έτους, στο χωμάτινο Rally Colline di Romagna του Coppa Italia, όπου το πλήρωμα των Markku Alen και Ilkka Kivimaki είχε σαρώσει τον ανταγωνισμό, τερματίζοντας σχεδόν εννέα λεπτά μπροστά από τους αντιπάλους τους. Αυτές οι πρώτες εμφανίσεις λειτούργησαν ως προάγγελοι μιας ένδοξης περιόδου, κατά την οποία η Lancia κατέκτησε αμέτρητους τίτλους, εδραιώνοντας τη θέση της ως θρύλος των ράλι.

lancia ypsilon hf b

Το Ypsilon Rally4 HF: Ο Κληρονόμος του Θρύλου

Αποτίοντας φόρο τιμής σε αυτήν την πλούσια κληρονομιά, η Lancia ετοιμάζεται να επιστρέψει στους αγώνες με το Ypsilon Rally4 HF. Αυτό το νέο αγωνιστικό μοντέλο θεωρείται ο σύγχρονος κληρονόμος της εμβληματικής Delta S4, ένα αυτοκίνητο που είχε σχεδιαστεί ειδικά για την κατηγορία Group B, μία από τις πλέον απαιτητικές και επικίνδυνες κατηγορίες στην ιστορία των ράλι. Η Delta S4 (όπου το “S” δήλωνε υπερτροφοδότηση και το “4” τετρακίνηση) ήταν ένα τεχνολογικό θαύμα της εποχής της. Το πλαίσιο της αποτελούνταν από ατσάλινο σωληνωτό σκελετό, ενώ το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από Kevlar και πάνελ από ανθρακονήματα, επιτρέποντας το βάρος να περιορίζεται στα εντυπωσιακά 966 κιλά.

lancia delta s4

Από τη Θρυλική Delta S4 στο Σύγχρονο Ypsilon Rally4 HF: Τεχνική Σύγκριση

Ο κινητήρας της Delta S4, χωρητικότητας 1.759 κ.εκ. με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής, τοποθετημένος στο κέντρο του αυτοκινήτου, απέδιδε πάνω από 500 ίππους, επιτρέποντας τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 250 χλμ./ώρα. Για όσους ενδιαφέρονται να θαυμάσουν ένα τέτοιο αντίγραφο, αυτό εκτίθεται στο Heritage Hub της Stellantis, του ομίλου στον οποίο ανήκει πλέον η Lancia.

Στη σύγχρονη εποχή, το Ypsilon Rally4 HF υιοθετεί τεχνολογίες αιχμής, προσαρμοσμένες στους κανονισμούς της κατηγορίας Rally4. Εξοπλίζεται με ένα turbo μοτέρ 212 ίππων, το οποίο συνδυάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων SADEV 5 σχέσεων και ρυθμιζόμενη ανάρτηση της κορυφαίας Ohlins. Αυτή η διαμόρφωση καθιστά το Ypsilon Rally4 HF ιδανικό τόσο για την προπόνηση νέων, ανερχόμενων οδηγών, όσο και για την αγωνιστική συμμετοχή πιο έμπειρων πληρωμάτων στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία Rally4. Η επιστροφή της Lancia στα ράλι σηματοδοτεί όχι μόνο την αναβίωση μιας αγωνιστικής παράδοσης, αλλά και την επιβεβαίωση της δέσμευσης της μάρκας στην καινοτομία και την αριστεία, μεταφέροντας το πνεύμα των θρυλικών Group B αυτοκινήτων στη νέα εποχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ