Ας δούμε πώς τα ισχυρά κίνητρα μπορούν να επιταχύνουν την ηλεκτροκίνηση και να πετύχουμε τους στόχους μείωσης ρύπων.
ACEA: Η Επέκταση των Κινήτρων ως Καταλύτης για την Ηλεκτροκίνηση
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) τονίζει τη σημασία της επέκτασης και ενίσχυσης των κινήτρων για την επιτάχυνση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης και την επίτευξη των στόχων μείωσης των ρύπων. Η τρέχουσα διείσδυση των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων (BEV) στην ΕΕ αγγίζει το 15%, υστερώντας σημαντικά από τον στόχο του 25% που είχε τεθεί.
Η Sigrid de Vries, Γενική Διευθύντρια της ACEA, επισημαίνει: «Η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης. Για να επιτευχθεί η μαζική υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, τα κίνητρα αποτελούν ένα βασικό στοιχείο.»
Η Τιμή ως Εμπόδιο: Κίνητρα για την Υπέρβασή του
Παρά την εξέλιξη της τεχνολογίας και την εμφάνιση οικονομικότερων μοντέλων (κάτω των 30.000 ευρώ), το αρχικό κόστος παραμένει σημαντικός ανασταλτικός παράγοντας για πολλούς καταναλωτές. Τα BEV είναι ακριβότερα λόγω του κόστους παραγωγής των μπαταριών. Ως εκ τούτου, τα κίνητρα για την αγορά είναι καθοριστικά για τους καταναλωτές με περιορισμένο προϋπολογισμό και απαραίτητα για τη δημιουργία μιας μαζικής αγοράς.
Η απόσυρση κινήτρων έχει σοβαρές επιπτώσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Γερμανία, όπου η κατάργηση των κινήτρων οδήγησε σε κατάρρευση της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά σχεδόν ένα τρίτο.
Αξίζει να σημειωθεί πως φέτος, 8 κράτη-μέλη δεν προσφέρουν κανένα κίνητρο, σε σύγκριση με 6 πέρυσι. Η ACEA ζητά συντονισμό των κινήτρων σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να αντιμετωπιστεί η άνιση υιοθέτηση των BEV.
Συνεκτική Ευρωπαϊκή Προσέγγιση για την Ηλεκτροκίνηση
Στην πορεία προς τη μετακίνηση μηδενικών εκπομπών, απαιτούνται ισχυρότερα προγράμματα και μια συνεκτική προσέγγιση στα κίνητρα. Σύμφωνα με την ACEA, το κατακερματισμένο τοπίο των εθνικών προγραμμάτων εμποδίζει την ευρύτερη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης και καθυστερεί την πρόοδο στην επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2.