Η κορυφαία εταιρεία αναλύσεων εμπορικών σημάτων, Brand Finance, δημοσίευσε μια σημαντική μελέτη σχετικά με τις πιο πολύτιμες μάρκες αυτοκινήτων παγκοσμίως.
Η συγκεκριμένη μελέτη φέρνει στο φως αρκετές αλλαγές που έχουν επηρεάσει τη στρατηγική της αγοράς, με τη Tesla να κατατάσσεται ως η άμεση χαμένη από αυτές τις εξελίξεις.
Αν και η προσωπική περιουσία του Elon Musk έχει σημειώσει εντυπωσιακή άνοδο το 2024, η αξία της αυτοκινητοβιομηχανίας του δεν ακολούθησε την ίδια πορεία.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της Brand Finance για το 2025, η αξία του εμπορικού σήματος της Tesla υποχώρησε κατά 26%, με αποτέλεσμα η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία να βρεθεί στην τέταρτη θέση στη σχετικά κατάταξη και στην #36 θέση συνολικά παγκοσμίως – ανεξαρτήτως τομέα.
Η συνολική αξία της Tesla υπολογίζεται στα 41,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ένα ποσό που μπορεί να φαίνεται εντυπωσιακό αλλά αντιπροσωπεύει μια σημαντική μείωση σε σχέση με τα 55,9 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024 και τα 63,4 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023.
Η ανάλυση καταδεικνύει ότι οι κύριοι λόγοι πίσω από την πτώση περιλαμβάνουν την περιορισμένη γκάμα προϊόντων, καθώς και τη δημόσια εικόνα του Elon Musk. Η θολή ατμόσφαιρα γύρω από τη συμπεριφορά του έχει σκεπάσει την αντίληψη του κοινού για την εταιρεία, όπως η περιβόητη χειρονομία του κατά την ορκωμοσία του Προέδρου Donald Trump, η οποία προκάλεσε έντονες αντιδράσεις.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτή η πτώση δεν περιορίζεται μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά κυρίως επηρεάζει άλλες αγορές, όπως η Ευρώπη. Στη γηραιά ήπειρο, η πιθανότητα αγοράς ενός Tesla έχει μειωθεί από το 21% στο 16%, με την μάρκα να υποχωρεί πίσω από κορυφαίους ανταγωνιστές όπως η Mercedes και η BYD, η οποία εξελίσσεται σε σημαντικό αντίπαλο σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ως συνέπεια αυτών των εξελίξεων, οι Mercedes και Όμιλος Hyundai έχουν ξεπεράσει την Tesla στην αξία των εμπορικών σημάτων. Η Toyota κρατάει την πρωτοκαθεδρία στην αγορά, με αύξηση 23% και αξία 62 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ η Mercedes ακολουθεί στην δεύτερη θέση με αξία 50,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, αν και η ίδια παρουσίασε μια μείωση 11% το 2024.
Η μελέτη δεν περιορίζεται μόνο σε οικονομικούς δείκτες όπως η απόδοση μετοχών ή πωλήσεις, αλλά λαμβάνει υπόψη και χιλιάδες έρευνες που αξιολογούν τη στάση των καταναλωτών απέναντι στις μάρκες.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες εταιρείες που παρουσίασε η μελέτη, η Apple κατέχει την κορυφή με αξία 550 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ ακολουθούν η Microsoft με 442 δισεκατομμύρια ευρώ και η Google με 395 δισεκατομμύρια ευρώ. Η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στη γενική κατάταξη είναι η Toyota, στην 18η θέση.
Ακολουθεί η αναλυτική κατάταξη των αυτοκινητοβιομηχανιών σύμφωνα με τη Brand Finance:
Toyota 18
Mercedes-Benz 23
Όμιλος Hyundai 29
Tesla 36
BMW 37
Porsche 40
Volkswagen 61
Honda 70
Ford 86
Audi 127