Ένα ηχηρό μήνυμα από την Ιερά Σύνοδο ηχεί στις εκκλησίες, σχετικά με το γάμο ομοφύλων. Τι ακριβώς θα ακούσουμε και πώς ερμηνεύει η Εκκλησία τη θεολογία του γάμου και τη σημασία της παραδοσιακής οικογένειας;
Η Ιερά Σύνοδος και το μήνυμα για το γάμο: Αγάπη, Παράδοση και Θεολογία
Η Ιερά Σύνοδος ετοιμάζεται να αναγνώσει στις εκκλησίες ένα κείμενο που αγγίζει το φλέγον ζήτημα του γάμου ομοφύλων, θέτοντας στο επίκεντρο τη σημασία της χριστιανικής παράδοσης και της οικογένειας. Το κείμενο αντλεί αναφορές από το βιβλίο της Γένεσης, ενώ παράλληλα εκφράζει ένα μήνυμα αγάπης προς όλους, συμπεριλαμβανομένων αυτών που χαρακτηρίζονται ως “αμαρτωλοί”.
Στο κείμενο τονίζεται η δυαδικότητα των δύο φύσεων και η αλληλοσυμπλήρωσή τους ως θεϊκό δώρο, υπογραμμίζοντας ότι ο χριστιανικός γάμος αποτελεί ένα ιερό μυστήριο. Η Ιερά Σύνοδος επισημαίνει με έμφαση τη σημασία της παραδοσιακής χριστιανικής οικογένειας, η οποία απαρτίζεται από πατέρα, μητέρα και παιδιά, αναλύοντας παράλληλα το έργο της Εκκλησίας και τη θεολογική προσέγγιση του γάμου.
Η Θεολογία του Γάμου και η Εκκλησιαστική Παράδοση
Η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου αναλύει διεξοδικά τις θέσεις της, ενημερώνοντας το ποίμνιό της για το θέμα του γάμου. Έμφαση δίνεται στο έργο της Εκκλησίας, στην αγάπη της προς όλους τους ανθρώπους και στην θεολογία του γάμου όπως αυτή εκφράζεται μέσα από την εκκλησιαστική παράδοση.
Σύμφωνα με την Εκκλησία, ο Εκκλησία συνδέει άρρηκτα το μυστήριο του γάμου με την Εξομολόγηση και τη Θεία Κοινωνία. Η βάπτιση και το χρίσμα γίνονται με σκοπό τη συμμετοχή στο Σώμα και το Αίμα του Χριστού, ενώ ο γάμος επισφραγίζει την πορεία των συζύγων και της οικογένειας προς τη θεία Ευχαριστία. Απομάκρυνση από αυτά τα μυστήρια οδηγεί στην εκκοσμίκευση, κάτι που η Εκκλησία απορρίπτει, στηριζόμενη στην παράδοση που δόθηκε από τον Θεό στους Αγίους.
Η Εκκλησία ξεκαθαρίζει ότι δεν μπορεί να αποδεχθεί καμία άλλη μορφή γάμου, και πολύ περισσότερο τον λεγόμενο “ομοφυλοφιλικό γάμο”, καθώς αυτό θα συνιστούσε παρέκκλιση από την παράδοση και την θεολογία της.
Η Σχέση Εκκλησίας και Πολιτείας: Ένας Διάλογος Αξιών
Η Ιερά Σύνοδος αναγνωρίζει τον ρόλο της Πολιτείας να νομοθετεί για την ευρυθμία της κοινωνίας. Ωστόσο, τονίζει ότι η Εκκλησία, ως θεσμός με μακραίωνη ιστορία και προσφορά, έχει τον δικό της λόγο, ο οποίος πρέπει να είναι σεβαστός.
Στο θέμα του “πολιτικού γάμου των ομοφυλοφίλων”, η Ιερά Σύνοδος δηλώνει ότι δεν μπορεί να σιωπήσει, αλλά οφείλει να μιλήσει με αγάπη και φιλανθρωπία. Η πρόσφατη ομόφωνη απόφασή της να είναι “κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο” βασίζεται στην πεποίθηση ότι το νομοσχέδιο αυτό προωθεί την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων και θέτει πάνω από τα συμφέροντα των παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ενηλίκων.
Επιπλέον, η Εκκλησία εκφράζει ανησυχίες για την “υιοθεσία παιδιών” από ομόφυλα ζευγάρια, θεωρώντας ότι “καταδικάζει τα μελλοντικά παιδιά να μεγαλώνουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων”. Παράλληλα, εκφράζει επιφυλάξεις για την “παρένθετη κύηση”, φοβούμενη την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών και την αλλοίωση του θεσμού της οικογένειας.
Η Οικογένεια ως Θεμέλιο του Έθνους
Η Εκκλησία επιμένει στη σημασία της οικογένειας ως “κυττάρου” της Εκκλησίας, της κοινωνίας και του Έθνους, καλώντας την Πολιτεία να αντιμετωπίσει το δημογραφικό πρόβλημα και να υποστηρίξει τις πολύτεκνες οικογένειες.
Η Ιεράρχία της Εκκλησίας, με αίσθημα ευθύνης και αγάπης, ανακοινώνει ότι ο “γάμος των ομοφυλοφίλων” αποτελεί “ανατροπή του Χριστιανικού Γάμου” και του θεσμού της ελληνικής οικογένειας. Η ομοφυλοφιλία αντιμετωπίζεται με μετάνοια, που σημαίνει αλλαγή τρόπου ζωής, σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση.
Αγάπη προς τον Αμαρτωλό, Καταδίκη της Αμαρτίας
Η Εκκλησία, ενώ καταδικάζει την αμαρτία ως απομάκρυνση από το Φως και την αγάπη του Θεού, αγαπά τον κάθε αμαρτωλό, αναγνωρίζοντας την δυνατότητα του καθενός να φτάσει στο “καθ’ ομοίωσιν” Θεού, συνεργαζόμενος με τη Χάρη Του.