Ο πρώτος ευρωπαϊκός κινητήρας που λειτουργεί με υδρογόνο

Ο πρώτος ευρωπαϊκός κινητήρας που λειτουργεί με υδρογόνο

Η AVL παρουσίασε έναν κλασσικό θερμικό κινητήρα 2.0 λίτρων που καίει απευθείας υδρογόνο στους θαλάμους του και αποδίδει περισσότερους από 400 ίππους.

Η τεχνολογία καύσης υδρογόνου στους θαλάμους ενός κλασσικού θερμικού κινητήρα εξελίσσεται με κολοσσιαίες επενδύσεις από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες – όπως η Toyota. Σκοπός τους είναι να κρατήσουν στη ζωή τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, με όλα τα οφέλη από τη μακροχρόνια εξέλιξη, τις οικονομίες κλίμακας της κατασκευής του και την απήχησή του.

avl racetech h2 engine 02

Πέραν του υδρογόνου εξελίσσεται και η τεχνολογία των βιώσιμων ηλεκτρο-καυσίμων (e-fuels), η οποία ωστόσο εκτιμάται ότι δεν μπορεί να έχει απήχηση στα αυτοκίνητα μεγάλου όγκου παραγωγής λόγω του κόστους παραγωγής των καυσίμων αυτών – κάτι που δεν ισχύει για το υδρογόνο.

Οι προσπάθειες της Toyota -που εξελίσσει την αξιοπιστία και αποδοτικότητα του θερμικού κινητήρα υδρογόνου στους αγώνες εδώ και χρόνια– είναι γνωστές, όμως τώρα ήρθαν οι πρώτες πληροφορίες και για την εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας στην Ευρώπη – στη συγκεκριμένη περίπτωση από την αυστριακή εταιρεία AVL Racetech, που παρουσίασε τον κινητήρα καύσης υδρογόνου ICE-H2.

avl racetech h2 engine 06

Η εξέλιξη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη είναι παράδοξη, προς το παρόν, διότι η ευρωπαϊκή επιτροπή έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα απαγορευθεί η πώληση αυτοκινήτων με τέτοιους κινητήρες από το 2035. Παρότι η Ε.Ε. δείχνει ακλόνητη στην απόφασή της αυτή, πολλές χώρες πιέζουν για τη διατήρηση των ΚΕΚ με χρήση εναλλακτικών καυσίμων, και το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας είναι κρίσιμο για το ζήτημα αυτό.

Ο κινητήρας ICE-H2 παρέχει υψηλή απόδοση ισχύος -που αγγίζει τους 400 ίππους- και είναι ήδη έτοιμος για χρήση σε αγωνιστικά αυτοκίνητα ενώ είναι πανομοιότυπος με αυτόν που εξελίσσει η Toyota.

avl racetech h2 engine 05

Το σύστημα αποτελείται από μπεκ που ψεκάζουν νερό στην πολλαπλή εισαγωγής αέρα του κινητήρα για να αποτρέψουν ανεπιθύμητη πρόωρη ανάφλεξη που μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη στον κινητήρα.

avl racetech h2 engine 03

Οι στόχοι της AVL για την απόδοση του κινητήρα της με χρήση υδρογόνου επετεύχθησαν στο δυναμόμετρο, ενώ η επόμενη φάση είναι η απόδειξη της αποδοτικότητας και αξιοπιστίας του μέσω αγώνων από την AVL Motorsports.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ