BYD: Στο μέλλον οι μπαταρίες άνω των 300 χλμ. αυτονομίας δεν θα είναι απαραίτητες για τα ηλεκτρικά οχήματα

BYD: Στο μέλλον οι μπαταρίες άνω των 300 χλμ. αυτονομίας δεν θα είναι απαραίτητες για τα ηλεκτρικά οχήματα

Η BYD, ο κινεζικός γίγαντας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ξεκαθαρίζει πια ότι η εποχή της ατελείωτης αναζήτησης χιλιομέτρων αυτονομίας τελειώνει. Αντί να κυνηγάει μεγαλύτερες μπαταρίες, η εταιρεία βάζει χρήματα στην υπερταχεία φόρτιση, που αλλάζει εντελώς πώς βλέπουμε τα ηλεκτρικά οχήματα. Στην Ευρώπη, όπου η BYD αρχίζει να παίρνει μερίδιο, αυτή η στρατηγική μπορεί να γίνει game changer.

Σταθμοί φόρτισης που σπάνε ρεκόρ

Στην Κίνα, η BYD χτίζει δίκτυο με πάνω από 15.000 σημεία υπερταχείας φόρτισης, ξεπερνώντας κατά πολύ τον αρχικό στόχο των 5.000 για φέτος. Κάθε σταθμός δίνει έως και 1.000 kW ισχύος. Σε πέντε μόλις λεπτά, παίρνεις πίσω 400 χιλιόμετρα αυτονομίας – φαντάσου, τέλος στο στρες της μισής ώρας λάμψης.

Η αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, βλέπει φως και για την Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2025. Λένε ότι θα βάλουν φορτιστές στις αντιπροσωπείες και θα συνεργαστούν τοπικά για γρήγορη επέκταση. Οι μηχανικοί και οι πελάτες συμφωνούν: η ταχύτητα φόρτισης μετράει περισσότερο από το μέγεθος της μπαταρίας.

Μέχρι τώρα, οι οδηγοί αγχώνονται με μεγάλες αποστάσεις, αλλά έρευνες δείχνουν πως το μέσο αυτοκίνητο κάνει 35 χιλιόμετρα τη μέρα. Με 300 χιλιόμετρα αυτονομίας, πολλοί καλύπτουν εβδομάδα στην πόλη. Και για ταξίδια, η υπερταχεία φόρτιση λύνει τα χέρια, κάνοντας τη διαδικασία τόσο γρήγορη όσο βάζεις βενζίνη.

Μοντέλα έτοιμα για το μέλλον

Η Stella Li είπε χαρακτηριστικά: «μην μου δίνετε πάνω από 300 χιλιόμετρα αυτονομίας, δεν θέλω να πληρώσω παραπάνω». Όταν η φόρτιση παίρνει λεπτά, οι μεγάλες μπαταρίες γίνονται περιττές. Αυτό αλλάζει όχι μόνο την τεχνολογία, αλλά και πώς σκεφτόμαστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα BYD Han L και Tang L πρωτοπορούν στη φόρτιση μεγαβάτ, δίνοντας ένα χιλιόμετρο αυτονομίας το δευτερόλεπτο. Σύντομα έρχεται και το πολυτελές Denza Z9GT στην Ευρώπη με την ίδια δυνατότητα. Η BYD, που ήδη πουλάει καλά στην Κίνα, στρέφεται και σε προσιτά μοντέλα.

Το Dolphin Surf, το πιο δημοφιλές της γκάμας, έχει μικρότερη αυτονομία αλλά θα μπει σύντομα στο δίκτυο υπερταχείας. Οι πρώτοι σταθμοί φτάνουν στην Ευρώπη σύντομα. Με τέτοια εξέλιξη, τα ηλεκτρικά μπορεί να γίνουν καθημερινότητα χωρίς δεύτερη σκέψη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ