Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία: Προτάσεις για την εξέλιξη των plug-in hybrid οχημάτων

Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία: Προτάσεις για την εξέλιξη των plug-in hybrid οχημάτων

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρήκε έναν τρόπο να πιέσει τους οδηγούς των plug-in υβριδικών να φορτίζουν τις μπαταρίες. Αν δεν το κάνουν, το αυτοκίνητο θα χάνει ισχύ αυτόματα. Αυτό προτείνουν για να μειώσουν τις εκπομπές CO2 που ξεπερνούν τα όρια.

Τα PHEV πουλάνε καλά στην Ευρώπη. Πήραν 9% της αγοράς πέρυσι, πάνω από το 6,9% του προηγούμενου έτους. Όμως στην πράξη ρυπαίνουν περισσότερο από ό,τι λένε οι κατασκευαστές.

Τι δείχνουν οι μελέτες για τα PHEV

Δύο έρευνες το αποδεικνύουν. Η μία από την BCG για την Chargemap, η άλλη από την T&E με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος. Εκδόθηκαν τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο.

Οι ιδιοκτήτες φορτίζουν τα PHEV ελάχιστα. Λειτουργούν ηλεκτρικά 45-50% για ιδιώτες, μόλις 10-15% σε εταιρικά. Μακριά από το 80% που έλεγαν αρχικά οι εταιρείες.

Αποτέλεσμα; Οι εκπομπές ρύπων φτάνουν δύο έως πέντε φορές πάνω από τους στόχους. Στην ηλεκτρική λειτουργία, καίνε 3 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ και βγάζουν 68 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Αυτό είναι 8,5 φορές περισσότερο από τις διαφημιζόμενες τιμές, σύμφωνα με την T&E.

Η ιδέα της VDA για υποχρεωτική φόρτιση

Ενώ η πίεση μεγαλώνει, η γερμανική βιομηχανία βγάζει νέα πρόταση. Η Hildegard Mueller, πρόεδρος της VDA, μίλησε στην FAZ. Θέλει τα PHEV να αναγκάζουν τον οδηγό να φορτίζει.

«Στο μέλλον, τα plug-in υβριδικά οχήματα θα μπορούσαν να σχεδιαστούν έτσι ώστε η τακτική φόρτιση να είναι υποχρεωτική», δήλωσε η Hildegard Mueller στην γερμανική εφημερίδα FAZ. Σε μια απόσταση που δεν έχει ακόμη καθοριστεί, η μπαταρία θα πρέπει να επαναφορτίζεται τουλάχιστον μία φορά, εξήγησε.

Το σύστημα θα γίνεται σκληρό. Αν ο οδηγός αγνοήσει τις ειδοποιήσεις για σταθμό φόρτισης, η ισχύς πέφτει. «Και το σύστημα θα ήταν καταναγκαστικό καθώς εάν ο οδηγός αγνοήσει τις προειδοποιήσεις να συνδεθεί σε σταθμό φόρτισης, η απόδοση του συστήματος θα μπορούσε να μειωθεί αυτόματα! Με άλλα λόγια όποιος αρνείται να φορτίσει το plug-in υβριδικό όχημά του θα έχει περιορισμένη ισχύ κινητήρα. Τέτοια μέτρα ενθαρρύνουν στην πραγματικότητα την ηλεκτρική οδήγηση», εξηγεί η πρόεδρος της VDA.

Πίσω από αυτό κρύβονται τα πρόστιμα της ΕΕ. Από το 2026 και 2027, αλλάζουν οι υπολογισμοί εκπομπών για PHEV. Θα βασίζονται σε πραγματικά νούμερα.

Οι κατασκευαστές ρισκάρουν δισεκατομμύρια. Αν ξεπεράσουν τα όρια, πληρώνουν 95 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 υπέρβασης, ανά όχημα. Γι’ αυτό η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ψάχνει λύσεις. Η αγορά PHEV μεγαλώνει, αλλά οι ρύποι μένουν πρόβλημα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ