Η αυτοκινητοβιομηχανία Yangwang, ο πολυτελής βραχίονας του κινεζικού κολοσσού BYD, βρίσκεται στο επίκεντρο της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας, μετά την κατοχύρωση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για μια νέα έκδοση του ηλεκτρικού της hypercar, του U9. Αυτό που προκαλεί κύματα στον κλάδο είναι η εντυπωσιακή ανακοίνωση για συνολική ιπποδύναμη που ξεπερνά τους 3.000 ίππους από τέσσερις κινητήρες.
Η αμφισβήτηση του Mate Rimac και οι τεχνικές προκλήσεις
Η συγκεκριμένη δήλωση έχει προκαλέσει σκεπτικισμό ακόμη και σε κορυφαίες προσωπικότητες του χώρου, όπως ο Mate Rimac, ο ιδρυτής της Bugatti και ο «εγκέφαλος» πίσω από το θρυλικό Rimac Nevera. Ο Rimac, του οποίου το hypercar κατέχει δεκάδες παγκόσμια ρεκόρ επιδόσεων, εκφράζει ανοιχτά τις αμφιβολίες του για την πρακτική εφαρμοσιμότητα αυτής της ιπποδύναμης, θεωρώντας την εξαιρετικά δύσκολη, αν όχι αδύνατη, να λειτουργήσει αποτελεσματικά στην πραγματικότητα.
Ο βασικός προβληματισμός του Rimac εστιάζεται στην μπαταρία. Ενώ αναγνωρίζει ότι οι ηλεκτροκινητήρες του Yangwang U9 μπορεί να είναι ικανοί να παράγουν την ανακοινωθείσα ισχύ, η μπαταρία λιθίου-φωσφορικού σιδήρου (LFP) χωρητικότητας 80 kWh, όπως επισημαίνει, δεν θα μπορούσε να τροφοδοτήσει τέτοιες απαιτήσεις ενέργειας ούτε για δευτερόλεπτο.
Συγκεκριμένα, ο Rimac υπογραμμίζει ότι πολλά κινεζικά μοντέλα χρησιμοποιούν μπαταρίες τεχνολογίας LFP, αλλά καμία από αυτές δεν έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίζει τέσσερις κινητήρες των 755 ίππων υπό πλήρη ισχύ. Πέραν του ζητήματος της μπαταρίας, ο Croat επιχειρηματίας εκφράζει σοβαρές αμφιβολίες και για την ικανότητα των ελαστικών να ανταπεξέλθουν σε τέτοια επίπεδα δύναμης και ροπής. Η διαχείριση της ισχύος στο έδαφος αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην ανάπτυξη hypercar με ακραίες επιδόσεις.
Το παράδειγμα του Rimac Nevera και οι όροι επιτυχίας
Ο Mate Rimac φέρνει ως παράδειγμα το δικό του Nevera R, το οποίο, όπως λέει, έχει τη δυνητική ικανότητα να ξεπεράσει τους 2.107 ίππους, αλλά αυτό προϋποθέτει την ενίσχυση όλων των επιμέρους εξαρτημάτων. Ακόμη και χωρίς τις προαναφερθείσες βελτιώσεις, τα ελαστικά αποτελούν σημαντικό εμπόδιο, ειδικά σε ταχύτητες μέχρι τα 160 χλμ./ώρα, όπου η πρόσφυση είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική μεταφορά της ισχύος στον δρόμο.
Οι επιδόσεις του Yangwang U9 και οι τροποποιήσεις
Αν και το Yangwang U9 είχε επιδείξει εντυπωσιακές επιδόσεις στο παρελθόν, φτάνοντας τα 391,94 χλμ./ώρα στην πίστα του Papenburg το περασμένο φθινόπωρο (17 χλμ./ώρα περισσότερα από το προηγούμενο ρεκόρ του), είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτό το επίτευγμα πραγματοποιήθηκε με ένα τροποποιημένο μοντέλο. Η συγκεκριμένη έκδοση περιελάμβανε:
- Βελτιωμένη αεροδυναμική: Για την ελαχιστοποίηση της αντίστασης του αέρα σε υψηλές ταχύτητες.
- Ελαφρύτερες ζάντες: Για μείωση του μη-αναρτώμενου βάρους και βελτίωση της επιτάχυνσης.
- Διαφορετικές ρυθμίσεις στο λογισμικό: Για βελτιστοποίηση της απόδοσης του συστήματος πρόωσης.
Αυτό υποδηλώνει ότι η ανακοινωμένη ιπποδύναμη των 3.000+ ίππων αφορά πιθανότατα μια εξαιρετικά εξειδικευμένη έκδοση αγωνιστικού προσανατολισμού, και όχι την εμπορικά διαθέσιμη έκδοση του U9. Η Yangwang καλείται να αποδείξει στην πράξη πώς σκοπεύει να διαχειριστεί τις τεράστιες τεχνικές προκλήσεις, όπως η διαχείριση της ενέργειας, η θερμότητα, και η αξιοπιστία των ελαστικών, ώστε να καταστήσει αυτήν την ιπποδύναμη όχι μόνο εφικτή, αλλά και λειτουργική σε ένα όχημα παραγωγής.