Αναβολή Απαγόρευσης Θερμικών Κινητήρων: Νέες Εξελίξεις στην ΕΕ

Αναβολή Απαγόρευσης Θερμικών Κινητήρων: Νέες Εξελίξεις στην ΕΕ

Έρχονται αλλαγές στους κανονισμούς της ΕΕ για τα αυτοκίνητα; Μάθετε για την πιθανή αναβολή των προστίμων και την επανεξέταση της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Αναθεώρηση της Στρατηγικής της ΕΕ για την Αυτοκίνηση

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επανεξετάζει τη στρατηγική της για την αυτοκίνηση, λαμβάνοντας υπόψη το νέο σκηνικό που διαμορφώνεται γύρω από τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η επιτυχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει άνιση και εξαρτάται από κρατικές επιδοτήσεις, ενώ η κοινή γνώμη φαίνεται να προτιμά την αναβολή ή την άρση της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Οι Αυτοκινητοβιομηχανίες Αναπροσαρμόζουν τους Στόχους Τους

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάζονται να αναπροσαρμόσουν τους στόχους πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, ανταποκρινόμενες στην πραγματική ζήτηση. Εταιρείες όπως η BMW, η Toyota, η Mercedes και η Porsche έχουν ήδη προβεί σε αλλαγές στις στρατηγικές τους.

Η Έλλειψη Προϋποθέσεων για την Ηλεκτροκίνηση

Η Ένωση Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) επισημαίνει την έλλειψη κατάλληλων προϋποθέσεων για την επιτυχή ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, όπως η υποδομή φόρτισης, οι τιμές της ενέργειας και η προμήθεια πρώτων υλών. Η ΕΕ φαίνεται να αναγκάζεται να προσαρμόσει τη στρατηγική της.

Τι Αλλάζει και τι Σημαίνει Αυτό για τους Οδηγούς;

Η ΕΕ είχε ανακοινώσει ότι από το 2035 θα απαγορευτεί η πώληση νέων επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικών και αερίου. Θα επιτρέπονται μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή οχήματα με κυψέλες υδρογόνου. Μια πιθανή εξαίρεση θα ήταν η χρήση βιώσιμων συνθετικών καυσίμων (e-fuels).

Αναθεωρημένο Σχέδιο Δράσης της ΕΕ:

  • Επισπεύδεται η αναθεώρηση της στρατηγικής για τον στόλο οχημάτων για το Φθινόπωρο του 2025.
  • Θα υπάρξει στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.
  • Τα πρόστιμα για μη συμμόρφωση με τα όρια εκπομπών CO2 θα αναβληθούν μέχρι το 2027.

Κατάργηση της Απαγόρευσης των Κινητήρων Εσωτερικής Καύσης;

Η κατάργηση της απαγόρευσης εξαρτάται από την αξιολόγηση της προόδου στην ηλεκτροκίνηση το 2025. Εάν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μειώνουν επαρκώς τις εκπομπές CO2, μπορεί να δοθεί έμφαση στα e-fuels.

Η Φιλικότητα των Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων προς το Περιβάλλον

Η περιβαλλοντική απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων εξαρτάται από την αλυσίδα παραγωγής και το ενεργειακό μείγμα. Σύμφωνα με μελέτη του VDI, τα συμπαγούς μεγέθους ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται πιο φιλικά προς το περιβάλλον μετά από 90.000 χιλιόμετρα.

Η Στάση της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, φαίνεται να διατηρεί τη στρατηγική για την ηλεκτροκίνηση, παρά τις πιέσεις για ευελιξία. Η ΕΕ συνεχίζει να χρηματοδοτεί οργανώσεις υπέρ της ηλεκτροκίνησης και σχεδιάζει να ενισχύσει την παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη, ενώ εξετάζει και προστατευτικούς δασμούς για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Περισσότερες Επιλογές για τους Αγοραστές Αυτοκινήτων;

Εάν η απαγόρευση χαλαρώσει, οι αγοραστές θα έχουν περισσότερες επιλογές, με τους κατασκευαστές να μπορούν να προσφέρουν υβριδικά και αποδοτικά βενζινοκίνητα μοντέλα. Ωστόσο, από το 2027 οι μεταφορές θα ενταχθούν στο σύστημα emissions trading, γεγονός που θα οδηγήσει σε αυξήσεις στις τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου. Η χαλάρωση της απαγόρευσης δεν θα εξασφαλίσει απαραίτητα πιο προσιτή κινητικότητα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ