Turbo υδρογόνου: Η λύση για κινητήρες βενζίνης – Ποιος είναι ο δημιουργός του;

Turbo υδρογόνου: Η λύση για κινητήρες βενζίνης – Ποιος είναι ο δημιουργός του;

Η νέα ανάπτυξη της Cummins σε υπερσυμπιεστές (turbo) παρουσιάζει ελπίδες για την επιβίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς πλησιάζει η απαγόρευση τους το 2035.

Στα τελευταία χρόνια, οι κατασκευές οχημάτων στην Ε.Ε. εστιάζουν σε εναλλακτικές μεθόδους και καύσιμα, λόγω της προγραμματισμένης μετάβασης στη μηδενική ρύπανση. Μία από τις πιθανές στρατηγικές είναι η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, αν και η πλήρης υλοποίηση αυτής της προοπτικής είναι ακόμη στον ορίζοντα.

Στην πρωτοπορία αυτών των προσπαθειών βρίσκεται η αμερικανική εταιρεία Cummins, η οποία έχει αναπτύξει έναν καινοτόμο υπερσυμπιεστή σχεδιασμένο αποκλειστικά για κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με υδρογόνο (H2 ICE).

cummins-hydrogen-turbο-2

Ο υπερσυμπιεστής αυτός ενισχύει τη δύναμη και τη ροπή των κινητήρων προσθέτοντας περισσότερο αέρα στους θαλάμους καύσης. Σχεδιασμένο για βαρέα οχήματα, διαθέτει πλέον αεροδυναμική που έχει προσαρμοστεί για τη λειτουργία με υδρογόνο, τηρώντας παράλληλα τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών Euro 7, σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις της Ε.Ε.

Αυτή η καινοτόμος λύση ανταγωνίζεται την αυξανόμενη ανάγκη της αυτοκινητοβιομηχανίας για βιώσιμες εναλλακτικές, που υπόσχονται μείωση των ρύπων. Ο παραδοσιακός υπερσυμπιεστής δεν είναι συμβατός με κινητήρα που «καίει» υδρογόνο.

Ο κύριος λόγος είναι η παρουσία υδρατμών κατά την καύση, οι οποίοι θα μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιά στο στρόβιλο του turbo. Η γεωμετρία του συμπιεστή πρέπει επίσης να αναμορφωθεί ώστε να προσαρμοστεί στους υδρατμούς, ένα πρόβλημα που απέτρεψε πολλές κατασκευαστικές προσεγγίσεις στο παρελθόν.

cummins-hydrogen-turbo-3

Η Cummins φέρεται να έχει βρει λύσεις σε αυτά τα ζητήματα, αν και οι λεπτομέρειες για την παραγωγή του turbo δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί. Φήμες αναφέρουν ότι η εταιρεία έχει ήδη λάβει την πρώτη παραγγελία από ευρωπαϊκό κατασκευαστή βαρέων οχημάτων.

Αν και το turbo αυτό προορίζεται αρχικά για βαρέα οχήματα, η Cummins υποστηρίζει ότι σύντομα θα είναι διαθέσιμο και για επιβατικά αυτοκίνητα. Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί μια θετική κατεύθυνση για τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αν και εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις γύρω από τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ