Η Ebro είναι μια αξιόλογη μάρκα αυτοκινήτων που διαμορφώθηκε στην Ισπανία κατά την εποχή του δικτατορικού καθεστώτος του Φράνκο. Μετά από χρόνια σιωπής, η μάρκα προσπαθεί να αναβιώσει μέσα από μια στρατηγική συνεργασία με κινεζικές εταιρείες.
Το 1950, η Ford αποφάσισε να αποχωρήσει οριστικά από την ισπανική αγορά, επηρεασμένη από την πολιτική περιρρέουσα κατάσταση. Η κυβέρνηση του Φράνκο αντέτεινε, αναλαμβάνοντας την Motor Iberica και εν συνεχεία, δημιούργησε την Ebro ως εμπορική μάρκα. Αυτή η μάρκα επικεντρώθηκε στην παραγωγή φορτηγών και τρακτέρ, εισερχόμενη στην αγορά της δεκαετίας του 1960 υπό την καθοδήγηση της Massey Ferguson, μιας σημαντικής καναδικής-βρετανικής κατασκευάστριας αγροτικών μηχανημάτων.
Αυτή η εξέλιξη συνεχίστηκε το 1979, όταν η εταιρεία πέρασε υπό την κυριότητα της Nissan, με τις εμπορικές δραστηριότητές της να τερματίζονται το 1987.
Το 2023, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου στη Βαρκελώνη, μια ομάδα επενδυτών δήλωσε την αναβίωση της Ebro με την παραγωγή ενός pick-up ημιφορτηγού. Στη συνέχεια, η ισπανική εταιρεία συνεργάστηκε με τον κινεζικό γίγαντα Chery για την κατασκευή οχημάτων με τα σήματα Ebro, Omoda και Jaecoo.
Πρώτο προϊόν αυτής της συνεργασίας είναι το S700, το οποίο είναι ένα SUV μήκους 4,5 μέτρων. Στην αρχική του έκδοση, διαθέτει έναν βενζινοκινητήρα 150 ίππων, με επιλογή για plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο που αποδίδει 350 ίππους και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 80 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, η τιμή του αναμένεται γύρω από τα 27.000 ευρώ.
Η παραγωγή του Ebro S700 ξεκίνησε στις 20 Νοεμβρίου στο εργοστάσιο της Zona Franca, με τον στόχο να παραχθούν 49 οχήματα καθημερινά και με 200 εργαζόμενους να εργάζονται εντατικά σε δύο βάρδιες.
Το μακροχρόνιο σχέδιο απαιτεί ακόμα υψηλότερους στόχους, καθώς οι ιδιοκτήτες ελπίζουν για την παραγωγή 86 οχημάτων την ημέρα, με το εργατικό δυναμικό να φτάσει τα 730 άτομα. Ταυτόχρονα, προγραμματίζεται η παραγωγή του δεύτερου μοντέλου, S800.