Αυξημένες οικολογικές ποινές αναμένονται για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το 2025, που μπορεί να φτάσουν έως και το 240% σε σχέση με το 2024.
Η νέα κυβέρνηση του Michel Barnier στη Γαλλία επεξεργάζεται τις προτάσεις του προϋπολογισμού για το 2025, και σύμφωνα με πληροφορίες, οι ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζινάδικα και diesel) θα αντιμετωπίσουν νέα αυξημένα μέτρα σε σχέση με την οικολογική ποινή που έχει επιβληθεί.
Η αύξηση της οικολογικής ποινής για το 2025 αναμένεται να επηρεάσει αυτοκίνητα που καταγράφουν τις υψηλότερες πωλήσεις στην αγορά της Γαλλίας, συμπεριλαμβανομένων εταιρικών οχημάτων και εκείνων των ιδιωτών καταναλωτών.
Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσίευση της Le Monde, το όριο ενεργοποίησης της ποινής μπορεί να μειωθεί στα 113 γρ./χλμ. CO2, σε σύγκριση με 118 γρ./χλμ. CO2 που ισχύει σήμερα, κάτι που συμβαδίζει με την ετήσια τάση μείωσης κατά 5 γρ./χλμ. που παρατηρείται από το 2022.
Μέση αύξηση 45% της οικολογικής ποινής για το 2025
Όπως προκύπτει από τον επανυπολογισμό της ισχύουσας κλίμακας, η οικολογική ποινή αναμένεται να αυξηθεί κατά μέσο όρο 45% το 2025. Αυτή η εκτίμηση είναι πιθανό να είναι υψηλότερη, καθώς η κυβέρνηση σχεδιάζει να αυξήσει το ανώτατο όριο του οικολογικού φόρου στις 70.000 ευρώ από 189 γρ./χλμ. CO2, ενώ το τρέχον όριο είναι 60.000 ευρώ και 194 γρ./χλμ.. Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση επιδιώκει περιορισμένη αύξηση για οχήματα με χαμηλές εκπομπές CO2 και πιο σημαντική αύξηση για οχήματα με υψηλές εκπομπές.
Στο στόχαστρο τα δημοφιλή μοντέλα που πωλούνται στη Γαλλία
Οι αλλαγές θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις στα δημοφιλή μοντέλα αυτοκινήτων στη Γαλλία, που παραδοσιακά καταγράφουν υψηλές πωλήσεις τόσο για ιδιώτες όσο και για επαγγελματίες χρήστες. Μοντέλα όπως το Renault Twingo, Renault Clio, Toyota Aygo X, Ford Puma, VW Polo, Dacia Duster, και Nissan Qashqai θα επηρεαστούν άμεσα.
Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες των Renault Clio 1.0 TCE 90 hp θα κληθούν να πληρώσουν ποινή από 75 ευρώ έως 170 ευρώ (σε σύγκριση με 0-50 ευρώ το 2024). Ομοίως, οι ποινές για άλλα δημοφιλή οχήματα όπως το Peugeot 2008 και το Citroen C3 θα αυξηθούν σημαντικά.
Αυστηρότερες ποινές για το βάρος των οχημάτων
Η κυβέρνηση εξετάζει επίσης την αυστηροποίηση της ποινής κατά βάρος. Αν και το όριο αναφορικά με το βάρος παραμένει στα 1.600 κιλά, σχεδιάζεται η εφαρμογή νέων κανόνων από 1.500 κιλά το 2026, οι οποίοι ενδέχεται να επηρεάσουν οχήματα όπως τα υβριδικά και plug-in hybrid που σήμερα εξαιρούνται.
Ο δημοσιονομικός προϋπολογισμός για το 2025 αναμένεται να παρουσιαστεί στη Βουλή και να ψηφιστεί από τα δύο κοινοβούλια μέχρι το τέλος του έτους, με τα εκτελεστικά διατάγματα να δημοσιεύονται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024.