Από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής του στην αγορά της Ευρώπης εδώ και 25 χρόνια, το Ford Focus κατάφερε να επαναπροσδιορίσει τον όρο «οδηγική απόλαυση» και να γίνει το μοντέλο σημείο αναφοράς.
Το νέο Ford Focus προσθέτει σήμερα νέα συστήματα στην ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών υποβοήθησης οδήγησης, που αυξάνουν την αυτοπεποίθηση του οδηγού κάνοντας την οδήγηση λιγότερο απαιτητική.
Συγκεκριμένα, το Blind Spot Assist επεκτείνει τη λειτουργικότητα του Blind Spot Information System παρακολουθώντας τα τυφλά σημεία του οδηγού για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω. Το σύστημα μπορεί να εφαρμόσει ροπή διεύθυνσης για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποθαρρύνει να αλλάξει λωρίδα εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση. Το σύστημα παρακολουθεί τις γειτονικές λωρίδες για οχήματα που ακολουθούν σε απόσταση έως 28 μέτρα, 20 φορές το δευτερόλεπτο, και μπορεί να λειτουργεί σε ταχύτητες από 65 έως και 200 χλμ./ώρα.
Νέο στο Focus είναι και το Blind Spot Information System με Trailer Coverage, που επιτρέπει στον οδηγό να καταχωρήσει το μήκος και το πλάτος του τρέιλερ που επιθυμεί να ρυμουλκήσει μέσω της οθόνης αφής του SYNC 4. Το σύστημα θα προχωρήσει σε αυτόματη διόρθωση, προειδοποιώντας τον οδηγό εάν ένα άλλο όχημα βρίσκεται στο τυφλό σημείο του τρέιλερ που ρυμουλκεί.
Το νέο Intersection Assist χρησιμοποιεί την εμπρόσθια κάμερα του Focus σε συνδυασμό με το ραντάρ για να παρακολουθεί το δρόμο για επικείμενες συγκρούσεις με επερχόμενα οχήματα σε παράλληλες λωρίδες. Το σύστημα μπορεί να εφαρμόζει αυτόματα πίεση πέδησης σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα για να αποτρέψει κάποιο ατύχημα ή να μειώσει τις επιπτώσεις του εάν ένας οδηγός τείνει να εισέλθει στην πορεία ενός επερχόμενου οχήματος – όπως σε μία διασταύρωση. Το σύστημα λειτουργεί χωρίς να χρειάζεται διαγραμμίσεις ή εξοπλισμό και τη νύχτα με αναμμένους τους προβολείς.
Επίσης, διατίθεται το Local Hazard Information που ενημερώνει τον οδηγό για μία επικίνδυνη κατάσταση στο δρόμο, ακόμα και αν το περιστατικό δεν είναι ορατό εξ αιτίας μιας καμπής του δρόμου ή άλλων οχημάτων. Επίσης, προσφέρονται τα Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring, που διευκολύνει τον οδηγό σε μποτιλιάρισμα. Το Pre-Collision Assist με Active Braking βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν ή να περιορίζουν τις επιπτώσεις συγκρούσεων με οχήματα, πεζούς και δικυκλιστές, ενώ το Active Park Assist 2 ελέγχει την επιλογή σχέσης στο κιβώτιο, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, επιτρέποντας πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης κρατώντας πατημένο ένα μπουτόν.
Το νέο Ford Focus διαθέτει επίσης το σύστημα Rear Occupant Alert, που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τους οδηγούς να μην απομακρύνονται από το αυτοκίνητο αφήνοντας παιδιά ή κατοικίδια μέσα σε αυτό. Το σύστημα υπενθυμίζει στους οδηγούς να ελέγξουν τα πίσω καθίσματα εάν οι πίσω πόρτες έχουν ανοίξει στο ξεκίνημα του ταξιδιού.
Οι προηγμένες τεχνολογίες φωτισμού του νέου Ford Focus αυξάνουν τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας και περιλαμβάνουν προβολείς full LED, οι οποίοι ενσωματώνουν τις λειτουργίες Automatic High Beam Control και Manoeuvring Light – το τελευταίο ενεργοποιεί ένα μοτίβο ευρύτερης δέσμης για καλύτερη ορατότητα όταν το όχημα ανιχνεύει έναν ελιγμό με μικρή ταχύτητα. Επιπλέον, οι προβολείς Dynamic Pixel LED των πλουσιότερων εκδόσεων ενσωματώνουν προηγμένα χαρακτηριστικά όπως:
• Glare-Free High Beam, το οποίο χρησιμοποιεί μια κάμερα τοποθετημένη μπροστά για την ανίχνευση επερχόμενων οχημάτων και τη δημιουργία ενός “glare-free spot” στο μοτίβο της δέσμης, μπλοκάροντας τις ακτίνες που σε άλλη περίπτωση θα τύφλωναν τους άλλους οδηγούς
•Based on Camera Dynamic Bending, το οποίο χρησιμοποιεί μία εμπρόσθια κάμερα για να παρακολουθεί το δρόμο μπροστά και να φωτίζει το εσωτερικό των στροφών, αυξάνοντας το πεδίο ορατότητας
•Bad-Weather Light, το οποίο μεταβάλλει το μοτίβο της δέσμης για καλύτερη ορατότητα όταν ενεργοποιούνται οι καθαριστήρες του παρμπρίζ
•Sign-based Light, το οποίο χρησιμοποιεί μία εμπρόσθια κάμερα για την ανίχνευση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, βάσει των οποίων προσαρμόζεται το μοτίβο της δέσμης, ώστε να φωτίζονται καλύτερα οι δικυκλιστές και οι πεζοί σε διασταυρώσεις και κυκλικούς κόμβους