Σύντομα η πληρωμή του εισιτηρίου θα γίνεται ανέπαφα χωρίς να χρειάζεται επίσκεψη στα γκισέ ή τα μηχανήματα έκδοσης.
Η υπηρεσία επιβίβασης ανέπαφα στα ΜΜΜ βρίσκεται σε προτεραιότητα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς αποκάλυψε ότι η ανέπαφη πληρωμή των εισιτηρίων θα γίνεται χρησιμοποιώντας τα smartphones και τις τραπεζικές κάρτες από το επόμενο τρίμηνο στα λεωφορεία Express του Αεροδρομίου και μέσα στο 2024 σε όλα τα ΜΜΜ.
Ο κ. Ξιφαράς επεσήμανε ότι η ανέπαφη πληρωμή θα καταργήσει την ανάγκη επίσκεψης στα γκισέ και τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Αυτή η νέα λειτουργία θα ισχύει για όλα τα ΜΜΜ, από τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ έως το μετρό και το τραμ. Η εγκατάσταση των πρώτων συστημάτων αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στους επόμενους 3 μήνες, με την πρώτη εφαρμογή στα λεωφορεία Express του Αεροδρομίου, και να ολοκληρωθεί εντός του επόμενου έτους.
Επιπλέον, η νέα υπηρεσία ανέπαφης πληρωμής θα συνοδεύεται από την εισαγωγή της τεχνολογίας QR. Με αυτόν τον τρόπο, οι επιβάτες θα μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες για τα δρομολόγια από τις αντίστοιχες στάσεις μέσω απλού σάρωσης του QR κωδικού με το κινητό τους τηλέφωνο.
Η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο αναμένεται τις επόμενες ημέρες, ενώ ο κ. Ξιφαράς εξέφρασε την ελπίδα ότι η εγκατάσταση του νέου συστήματος θα έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
Η νέα υπηρεσία ανέπαφης πληρωμής αναμένεται να μειώσει την εισιτηριοδιαφυγή και να αυξήσει τα έσοδα από τα ΜΜΜ. Ταυτόχρονα, θα προσφέρει οικονομικά πακέτα που θα ταιριάζουν στις ανάγκες κάθε επιβάτη. Το νέο σύστημα αποτελεί μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού των αστικών μεταφορών και αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Όσον αφορά την έλλειψη οδηγών στα λεωφορεία, ο κ. Ξιφαράς ανέφερε ότι πρόκειται για ένα φαινόμενο που παρατηρείται σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά είναι πιο έντονο στην Ελλάδα λόγω της μεγάλης ζήτησης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Το υπουργείο έχει προχωρήσει στην πρόσληψη 150 οδηγών για τον ΟΑΣΘ και έχει εφαρμόσει εναλλακτικές λύσεις για την ενίσχυση των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, με στόχο την αύξηση του μεταφορικού έργου με τον ίδιο αριθμό προσωπικού.