Αποκάλυψη: Έγγραφο επί των προστίμων για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Αποκάλυψη: Έγγραφο επί των προστίμων για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θέσει μια προθεσμία 10 ημερών για να εξοφλήσουν τα ειδοποιητήρια πολλών χιλιάδων ευρώ σε δεκάδες χιλιάδες παραβάτες.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει αποστείλει τηλεγράφημα στους επαγγελματίες και τους ιδιώτες καταναλωτές που έχουν εισάγει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ζητώντας τους να καταβάλουν τα πρόστιμα που τους έχουν επιβληθεί.

used cars check 4

Συγκεκριμένα, αν κάποιος εισήγαγε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από άλλο κράτος-μέλος και ζήτησε ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας από τις 16 Ιανουαρίου 2023 και μετά, και δεν υπέβαλε εγκαίρως τα απαραίτητα έγγραφα στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων, τότε ο νόμος προβλέπει την επιβολή προστίμου, το οποίο μπορεί να είναι ακόμη υψηλότερο από την αξία του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Carandmotor.gr, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει τώρα αποστείλει τα ποσά των προστίμων στους κατόχους των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τα οποία μπορεί να φτάσουν ακόμη και τα 20.000 ευρώ για καθυστερημένη υποβολή των απαραίτητων εγγράφων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ενώ η πλειοψηφία των προστίμων κυμαίνεται μεταξύ 500 έως 2.000 ευρώ.

Τους παραβάτες παρέχεται προθεσμία 10 ημερών για να καταβάλουν τα πρόστιμα και περίπου 15 ημερών για να ενημερώσουν το Υπουργείο ότι έχουν πληρώσει τα πρόστιμα.

used check2 5

“Ας θυμηθούμε ότι από αρχές του 2023 έως τα τέλη Σεπτεμβρίου εισήχθηκαν 57.409 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, 664 μεταχειρισμένα λεωφορεία και 12.997 φορτηγά. Συνολικά, επομένως, έχουν εισαχθεί περίπου 74.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτηγά, αλλά μέχρι σήμερα έχουν ελεγχθεί περίπου 50.000 οχήματα. Συνεπώς, αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των παραβάσεων, καθώς και ο αριθμός των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων έως τα τέλη του 2023.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ), κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος, επισημαίνει: «Το ΜΕΜΟ (Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων) εξελίσσεται σε ένα εμπόδιο για όλους τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αλλά και για όσους ιδιώτες τολμούν να εισαγάγουν κάποιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ. Έχουμε πραγματοποιήσει πολλές συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, αλλά δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση σε καμία από τις ερωτήσεις μας σχετικά με την χρησιμότητα του ΜΕΜΟ. Τελικά, επιβεβαιώσαμε τις αρχικές μας υποψίες ότι το ΜΕΜΟ δημιουργήθηκε για να αναστείλει τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα οι Έλληνες καταναλωτές να μην έχουν αυτήν την επιλογή, αλλά να είναι αναγκασμένοι να επιλέξουν μόνο από τα εγχώρια οχήματα που συνήθως πωλούν μεγάλες επιχειρηματικές εισαγωγικές εταιρίες σε υψηλές τιμές διάθεσης.»”

kyratsos 1 3

Τα πρόστιμα πλέον πέφτου βροχή, και οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων βρίσκονται στο χείλος, αντιμετωπίζοντας τον κίνδυνο κλεισίματος, καθώς δεν θα μπορέσουν να καταβάλουν τα βαριά πρόστιμα που ανέρχονται σε δεκάδες χιλιάδες ευρώ, τα οποία έχει επιβάλει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Εδώ και χρόνια έχει ξεκινήσει μια μεγάλη εκστρατεία κατά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, και κανένας πολιτικός δεν προβαίνει σε ενέργειες για να διορθώσει την κατάσταση, η οποία επιδεινώνεται ημέρα με την ημέρα. Επιπλέον, όλα αυτά τα μέτρα που λαμβάνει η ελληνική κυβέρνηση παραβιάζουν την ευρωπαϊκή νομοθεσία και δεν εφαρμόζονται σε κανένα άλλο κράτος της ΕΕ. Φαίνεται ότι ο μοναδικός στόχος είναι η καταστροφή των εισαγωγέων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) δεν θα υποχωρήσει με κανένα τρόπο και έχει πρόσφατα καταγγείλει αυτά τα νομοθετικά “εγκλήματα.” Επιπλέον, έχει ξεκινήσει επιπλέον νομικές διαδικασίες κατά της Ελλάδας σχετικά με το ΜΕΜΟ (Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων), ώστε οι πολιτικοί που εφαρμόζουν αυτά τα μέτρα στη χώρα μας να είναι υπόλογοι για τις πράξεις τους και να γίνει δικαιοσύνη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ