Οι θερμικοί κινητήρες δεν λένε να αποσυρθούν εύκολα από τα αυτοκίνητα, παρόλο που τα ηλεκτρικά πιέζουν. Δέκα τέτοια σύνολα, από διαφορετικές εταιρείες, ξεχωρίζουν για την ισχύ τους ή την τεχνολογία τους και θα μείνουν χαραγμένα στη μνήμη μας. Κάποια κλασικά, άλλα υβριδικά, όλα ενεργά σήμερα και έτοιμα να γίνουν θρύλοι.
Ατμοσφαιρικά V8 που βρυχώνται ακόμα
Ο HEMI V8 από την Stellantis ξεκίνησε πάλι από το 2000 στα Ram 1500 και πίσω κίνηση οχήματα. Στο 2021 Dodge Charger R/T δίνει 370 ίππους από 5.7 λίτρα, 535 Nm ροπής και 8άρι αυτόματο.
Το κοινό το αγάπησε γρήγορα, ειδικά στις muscle εκδόσεις. Ο Coyote V8 της Ford μπήκε το 2011 χωρίς άμεσο ψεκασμό, αλλά με μεταβλητούς εκκεντροφόρους για ισορροπία ισχύος και κατανάλωσης. Στη 2024 Mustang Dark Horse φτάνει 500 ίππους από 5.0 λίτρα, 566 Nm και χειροκίνητο 6άρι.
Πάνω από 70 χρόνια τώρα, ο Small Block V8 της General Motors κινεί τα πάντα, από pick-up μέχρι supercars. Στο 2026 Corvette Stingray, 6.2 λίτρα δίνουν 490 ίππους, 630 Nm με πίσω κίνηση και 8άρι αυτόματο. Ένα θρυλικό κομμάτι μηχανικής που δεν σβήνει.
Υβριδικά και turbo σύνολα που σπάνε τα όρια
Το M139 Turbo Hybrid Inline-4 της Mercedes-AMG είναι ο πιο δυνατός τετρακύλινδρος, μόλις 2 λίτρα για 469 ίππους. Στο C63 S E Performance, με ηλεκτρικό μοτέρ πίσω προσθέτει 201 ίππους για σύνολο 671, 1020 Nm ροπής, τετρακίνηση και 9άρι αυτόματο. Κοντεύει V8 χωρίς να φτάνει σε κυβισμό – εντυπωσιακό.
Η Porsche βάζει hybrid στο flat-six της, με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή που σβήνει την υστέρηση και φτιάχνει ενέργεια. Στο 2025 911 Carrera GTS T-Hybrid, 3.6 λίτρα δίνουν 532 ίππους, 608 Nm, τετρακίνηση και 8άρι αυτόματο. Πρώτο βήμα για turbo με μπαταρία στη μάρκα.
Δεκαετίες εμπειρίας έχει η BMW με εξακύλινδρους σε σειρά, και ο S58 Turbo το δείχνει. Στο 2025 M3 Sedan, 3.0 λίτρα βγάζουν 473 ίππους, 550 Nm με ψύξη και έγχυση νερού, πίσω κίνηση και 6άρι χειροκίνητο. Ο ήχος του μέταλλος κολλάει στο μυαλό, ειδικά στα M2 και M4.
Η Toyota έφτιαξε τον G16E-GTS Turbo ως τον πιο πυκνό κινητήρα της, 1.6 λίτρα τρικύλινδρος για 300 ίππους – 187,5 ανά λίτρο. Στο 2025 GR Corolla, δίνει 400 Nm, τετρακίνηση και 6άρι χειροκίνητο, εμπνευσμένο από ράλι. Μεταμορφώνει έναν μικρό σε αντικείμενο πόθου.
Συνεργασία Toyota-Subaru φέρνει τον F824D Flat Four, 2.4 λίτρα επίπεδος τετρακύλινδρος με άμεσο ψεκασμό. Στο 2025 BRZ, 228 ίππους, 250 Nm, πίσω κίνηση και 6άρι χειροκίνητο κρατάνε τη σπορ συνταγή ζωντανή σε υψηλές στροφές. Κλασικό boxer ήχο για fun οδήγηση.
Μεγάλη αλλαγή στη Bugatti, από W16 σε V16 hybrid 8.3 λίτρων με Cosworth, στροφάρει 9.000 σ.α.λ. Στο 2025 Tourbillon, 1.800 ίππους από τρεις ηλεκτρικούς, τετρακίνηση και 8άρι αυτόματο – στροφαλοφόρος μήκους ενός μέτρου. Τόλμη που θα μπει στα βιβλία.
Τελευταίο, ο Gemini LT6 V8 της Chevrolet, ατμοσφαιρικός 5.5 λίτρων με επίπεδο στροφαλοφόρο. Στο 2025 Corvette Z06, 670 ίππους, 624 Nm, πίσω κίνηση και 8άρι αυτόματο, ήχος σαν ιταλικό supercar. Στις ZR1 φτάνει 1.250 με turbo και ηλεκτρικά, αλλά η Z06 είναι η καθαρή αγαπημένη.