Η INEOS πάει ένα βήμα παραπέρα με το Grenadier, φέρνοντας στην παραγωγή τον Game Viewer τον Ιανουάριο του 2026. Αυτό το όχημα φτάνει τις εννέα θέσεις και προορίζεται για πολυτελή σαφάρι. Η ιδέα ξεκίνησε πριν δέκα χρόνια σε σαφάρι στη Μποτσουάνα από τον Sir Jim Ratcliffe.
Από την ιδέα στην παραγωγή
Το εργοστάσιο στο Hambach της Γαλλίας αναλαμβάνει την κατασκευή. Εκεί φτιάχνουν τα βασικά πλαίσια, και μετά στέλνουν τα οχήματα στη Μποτσουάνα για τις τροποποιήσεις. Η INEOS Kavango, που ήταν παλιότερα η Kavango Engineering, κάνει τη δουλειά εκεί.
Όλα ξεκίνησαν το 2022. Η Kavango πήρε ένα Grenadier και το άλλαξε: ανέβασε την απόσταση από το έδαφος, έβαλε υφασμάτινη οροφή αντί για μεταλλική, πρόσθεσε roll bar πίσω και έκανε το παρμπρίζ να διπλώνει. Μετακίνησαν και τον πίνακα ελέγχου στην κεντρική κονσόλα για πιο κλασική αίσθηση σαφάρι.
Η INEOS ενθουσιάστηκε και αγόρασε την εταιρεία. Τώρα έχει γύρω στους 70 υπαλλήλους και κάνει 200 μετατροπές το χρόνο. Επίσης, προσφέρουν εξοπλισμό για γυρίσματα, βοήθεια σε κτηνιάτρους και λύσεις κατά της λαθροθηρίας.
Πώς γίνεται η μετατροπή
Στέλνουν τα Grenadier με μακρύ ή υπερ-μακρύ μεταξόνιο χωρίς βαφή, χωρίς πίσω πόρτα και χωρίς περιττά ηλεκτρονικά. Διατηρούν όμως το ίδιο σασί σκάλας με το κανονικό μοντέλο. Χρησιμοποιούν τα ίδια μηχανικά μέρη όπως στο Grenadier και το Quartermaster.
Η έκδοση με μακρύ μεταξόνιο έχει τέσσερις θέσεις. Η μεγαλύτερη φτάνει τις εννέα. Ιδανικό για σαφάρι ή εκδρομές εκτός δρόμου.
Οι πελάτες επιλέγουν μόνοι τους καθίσματα, χώρους αποθήκευσης και τύπο οροφής. Συνεργάζονται με την INEOS Kavango σε όλη τη διαδικασία. Η συντήρηση είναι εύκολη, οι ιδιοκτήτες την κάνουν οι ίδιοι ακολουθώντας εγκεκριμένες οδηγίες και γνήσια ανταλλακτικά. Η INEOS δίνει εκπαίδευση και εκπτώσεις.
Βλέπαμε το πρωτότυπο στο Goodwood Festival φέτος. Το Grenadier Game Viewer είναι για πολυτελή σαφάρι με έως εννέα άτομα. Όπως είπε η διευθύνων σύμβουλος της INEOS Automotive, Lynn Calder, «αυτό είναι το Grenadier που κλείνει τον κύκλο του. Η αρχική έμπνευση του Sir Jim Ratcliffe για ένα σκληροτράχηλο, σύγχρονο 4×4 γεννήθηκε σε σαφάρι στη Μποτσουάνα πριν από σχεδόν δέκα χρόνια και αυτή η βαθιά σύνδεση με την Αφρική αποτυπώνεται τόσο στο πρωτότυπο του Goodwood όσο και στο τελικό μοντέλο παραγωγής».
Θα το πουλήσουν κυρίως στην υποσαχάρια Αφρική για σαφάρι. Αλλά και σε κτήματα και ράντσα στις ΗΠΑ, στη Μέση Ανατολή και στη Νοτιοανατολική Ασία. Ένα όχημα που κλείνει τον κύκλο από την ιδέα στο τελικό προϊόν.