Πωλείται η ιστορική BMW M1 που ανήκε στον θρύλο της Φόρμουλα 1 Niki Lauda

Πωλείται η ιστορική BMW M1 που ανήκε στον θρύλο της Φόρμουλα 1 Niki Lauda

Η BMW M1 μπήκε στην ιστορία ως το πρώτο αυτοκίνητο της γερμανικής εταιρείας με κινητήρα στο κέντρο. Ο Giorgetto Giugiaro ανέλαβε το αμάξωμα, ενώ ο Gianpaolo Dallara φρόντισε το πλαίσιο. Αυτό το project ξεκίνησε για να τα βάλει με την Porsche στους αγώνες Group 5.

Έγινε δημοφιλές χάρη στο Πρωτάθλημα BMW M1 Procar, που έτρεχε σαν support race για την Formula 1 από το 1979 μέχρι το 1980. Η BMW ήθελε ένα ελαφρύ coupe με ατσάλινο χωροδικτύωμα και 6κύλινδρο εν σειρά μοτέρ. Δεν είχαν εμπειρία σε τέτοια σπορ μοντέλα, οπότε ζήτησαν βοήθεια από την Lamborghini.

Η κατασκευή και η παραγωγή της M1

Από εκεί βγήκε και το σφηνοειδές σχήμα που βλέπουμε. Η Italdesign έκανε τη συναρμολόγηση και το εσωτερικό. Τα ημιτελή έφευγαν μετά για τελικό μοντάρισμα και έλεγχο στην Baur στη Στουτγάρδη.

bmw m1 b

Η παραγωγή της BMW M1 ξεκίνησε το 1978. Κάτω από το καπό κρυβόταν ο M88/1, ένας 3,5 λίτρων DOHC με 24 βαλβίδες και μηχανικό ψεκασμό Kugelfischer-Bosch. Αυτός ο κινητήρας πήγε αργότερα και σε μοντέλα σαν την M5 E28 με την M635 CSi E24.

Έδινε 277 ίππους και 329 Nm ροπής, με κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου ZF. Η ανάρτηση είχε διπλά ψαλίδια. Βγήκαν ελάχιστα τέτοια αυτοκίνητα συνολικά.

bmw m1 c

Το σπάνιο M1 για τον Niki Lauda

Αυτό που βλέπεις στις φωτογραφίες είναι ένα από τα πιο συλλεκτικά BMW M1 που φτιάχτηκαν. Το έφτιαξαν για να τιμήσουν τον Niki Lauda, τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1. Έχει τις ρίγες Motorsport Tri-color και την υπογραφή του Walter Maurer, ενός Γερμανού σχεδιαστή και καλλιτέχνη.

Το πιο τρελό; Έχει γράψει μονάχα 20.350 χιλιόμετρα. Θα βγει σε δημοπρασία στα μέσα Ιανουαρίου 2026 από την Mecum. Η BMW M1 παραμένει θρύλος στους λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων, ειδικά με τέτοια ιστορία πίσω της.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ