Η EICMA του 2025 στο Μιλάνο έκλεισε πριν λίγες μέρες, αλλά μένουν ακόμα πολλά να πούμε για όσα είδαμε εκεί. Μια ιταλική εταιρεία μοτοσυκλετών έβγαλε στο φως έναν φρέσκο κινητήρα VR5 που φτάνει τους 240 ίππους, και σύντομα θα μπει σε μοντέλο παραγωγής. Δεν μιλάμε για γερμανική τεχνολογία εδώ, παρόλο που θυμίζει κάτι παλιό και γνωστό.
Ο νέος 5κύλινδρος από Ιταλία
Η MV Agusta έφτιαξε αυτόν τον 5κύλινδρο κινητήρα για να βάλει στόχο τον V3 της Honda. Οι Ιταλοί δούλεψαν πάνω σε μια ιδέα που θυμίζει τον VR5 της Volkswagen από το 1997, μόνο που τώρα είναι για μοτοσυκλέτες. Θα μπει σε γυμνές και superbikes, χωρίς να διώξει τους υπάρχοντες 3κύλινδρους ή 4κύλινδρους.
Πώς δουλεύει ο VR5
Έχει δύο σειρές κυλίνδρων, τρεις μπροστά και δύο πίσω, σε στενή διαμόρφωση V με έναν στροφαλοφόρο άξονα. Οι δύο πολλαπλές εξαγωγής βοηθούν στην απόδοση, ενώ η κυλινδροκεφαλή είναι φαρδύτερη από άλλους. Τρεις εκκεντροφόροι κάνουν τη δουλειά: ο κεντρικός για τις βαλβίδες εισαγωγής, και οι άλλοι δύο για εξαγωγής.
Οι μηχανικοί της MV Agusta έβαλαν ηλεκτρικές αντλίες για νερό και λάδι, κάτι που βελτιώνει την καθημερινή χρήση. Ο κινητήρας VR5 έρχεται σε εκδόσεις από 800 κ.εκ. μέχρι 1100 κ.εκ., με την πιο δυνατή να δίνει 240 ίππους και 130 Nm ροπής. Θα δούμε μοντέλα στην αγορά σύντομα, ίσως μέσα στα επόμενα χρόνια, και η Διεθνής Έκθεση Μιλάνου ήταν η πρώτη στάση.