Οι αρχές της «πόλης του φωτός» έχουν θέσει υπό εξέταση ένα σχέδιο που προκαλεί έντονες συζητήσεις: την πλήρη απαγόρευση κυκλοφορίας των SUV στο κέντρο της πόλης.
Η δήμαρχος της γαλλικής πρωτεύουσας, Anne Hidalgo, σχεδιάζει να απαγορεύσει τη χρήση οχημάτων με βάρος άνω των 1,7 τόνων. Αν και άλλες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις εξετάζουν παρόμοια μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας, το νέο αυτό σχέδιο προκαλεί ήδη αντιδράσεις.
Η Παρίσι είναι γνωστή για τα αυστηρά μέτρα που έχει λάβει κατά των αυτοκινήτων, και ιδίως των μεγαλύτερων τύπων, όπως αποδεικνύεται και από τις σημαντικές αυξήσεις στις τιμές στάθμευσης στους δημόσιους χώρους.
Οι οδηγοί SUV που επιθυμούν να παρκάρουν στο κέντρο της πόλης καλούνται να πληρώσουν χρεώσεις έως και 18 ευρώ ανά ώρα. Ωστόσο, οι αρχές δεν φαίνεται να σταματούν εκεί.
Η συνεχώς αυξανόμενη κυκλοφοριακή συμφόρηση, τα προβλήματα στάθμευσης και οι οικολογικοί στόχοι έχουν οδηγήσει την Hidalgo να προτείνει ένα σχέδιο για πλήρη απαγόρευση κυκλοφορίας για θερμικά αυτοκίνητα που ζυγίζουν πάνω από 1,7 τόνους και ηλεκτρικά οχήματα με βάρος άνω των 2 τόνων.
«Σίγουρα υπάρχουν αγροτικές περιοχές όπου αυτά τα αυτοκίνητα είναι αναγκαία. Ωστόσο, σε μια πυκνοκατοικημένη πόλη όπως το Παρίσι, αυτά τα οχήματα δεν έχουν θέση», σημειώνει ο αναπληρωτής δήμαρχος Ian Brossat.
Αν το προτεινόμενο σχέδιο εγκριθεί, θα επιφέρει περιορισμούς στη κυκλοφορία πολλών σύγχρονων SUV στο Παρίσι. Σημαντικό είναι ότι ο αριθμός των Παριζιάνων που θα πλήττονταν θα ήταν περιορισμένος, καθώς αυτή τη στιγμή μόνο το 30% των κατοίκων της πόλης χρησιμοποιεί αυτοκίνητο, με τα SUV να αποτελούν περίπου το 25% των οχημάτων στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας.