7 Αλήθειες για τα Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα – Όσα Πρέπει να Γνωρίζεις

7 Αλήθειες για τα Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα – Όσα Πρέπει να Γνωρίζεις

Η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται με αργούς ρυθμούς, κυρίως λόγω των «μύθων» που προκαλούν ανασφάλεια στους υποψήφιους αγοραστές.

Πολλοί είναι οι προβληματισμοί σχετικά με τα περιβαλλοντικά οφέλη, τη διάρκεια ζωής και τις πιθανές επιπλοκές από τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, γεγονός που επιβραδύνει την υιοθέτησή τους. Ωστόσο, καθώς οι πληροφορίες και οι απαντήσεις σε αυτές τις ανησυχίες γίνονται όλο και πιο σαφείς, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι αναπόφευκτη. Ας εξερευνήσουμε επτά μύθους σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.

Μύθος #1: Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μεγαλύτερο αποτύπωμα άνθρακα
Αν και τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) δεν παράγουν άμεσες εκπομπές από την καύση καυσίμων, η παραγωγή τους απαιτεί ορυκτά καύσιμα, κάτι που συμβάλλει σε εκπομπές CO2 κατά τη διαδικασία της κατασκευής τους. Επίσης, χρειάζονται σημαντικές ποσότητες ορυκτών για την κατασκευή τους, αλλά τα ορυκτά καύσιμα παράγουν περίπου διπλάσιο άνθρακα σύμφωνα με αναλύσεις όπως αυτές που δημοσιεύονται από την Washington Post.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Μύθος #2: Οι μπαταρίες τους δεν διαρκούν όσο οι παραδοσιακοί κινητήρες
Πολλοί πιστεύουν ότι οι μπαταρίες των EV πρέπει να αλλάζονται συχνά. Ωστόσο, σχεδόν όλες οι κατασκευάστριες εταιρείες προσφέρουν εγγύηση διάρκειας έως οκτώ ετών ή 150.000 χιλιόμετρα. Οι εξελίξεις στη τεχνολογία μπαταριών δείχνουν ότι οι μπαταρίες πλησιάζουν στα 15 χρόνια ζωής και 1.500.000 χιλιόμετρα, όπως αποδεικνύεται από τεχνολογίες της CATL.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Μύθος #3: Οι μπαταρίες στο τέλος της ζωής τους δεν είναι ανακυκλώσιμες
Πολλοί φοβούνται ότι οι μπαταρίες των EV θα καταλήγουν σε χωματερές. Όμως, οι μπαταρίες μπορούν να αξιοποιηθούν μέσω ανακύκλωσης, με εταιρείες όπως η Redwood Materials να ανακυκλώνουν σημαντικό αριθμό μπαταριών ετησίως και να επαναχρησιμοποιούν τα πολύτιμα μέταλλα τους.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Μύθος #4: Τα EV απειλούν το ηλεκτρικό δίκτυο
Η αυξημένη ζήτηση ενέργειας λόγω της πιο ευρείας χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων έχει προκαλέσει ανησυχίες. Όμως σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η αύξηση της συνολικής ζήτησης αναμένεται να είναι περιορισμένη και σε επίπεδα που το δίκτυο μπορεί να διαχειριστεί. Πολλές κυβερνήσεις έχουν ήδη αρχίσει να εφαρμόζουν στρατηγικές ώστε να διευκολύνουν τη φόρτιση σε ώρες χαμηλής ζήτησης.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Μύθος #5: Υπάρχει υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς στα EV
Αν και οι φόβοι για πυρκαγιές λόγω των μπαταριών ιόντων λιθίου στα ηλεκτρικά οχήματα είναι διαδεδομένοι, οι στατιστικές δείχνουν ότι οι πιθανότητες είναι πιο χαμηλές σε σύγκριση με τα οχήματα φυσικού αερίου. Ένα πρόσφατο ρεπορτάζ ανέδειξε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ιστορικό μόνο 5 περιστατικών ανά 100.000 πωλήσεις, συγκριτικά με 1.530 για φυσικό αέριο και 3.475 για υβριδικά.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Μύθος #6: Ελλειψη εμβέλειας
Το άγχος σε σχέση με την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ένα κοινό φαινόμενο, καθώς πολλοί καταναλωτές ανησυχούν για το εάν θα μπορέσουν να φτάσουν σε σταθμό φόρτισης. Στην Ελλάδα, η υποδομή φόρτισης βρίσκεται ακόμη σε αναπτυσσόμενο στάδιο, μα η συνεχής πρόοδος στην τεχνολογία των μπαταριών υπόσχεται μεγαλύτερες αποστάσεις και καλύτερη ευχέρεια κατά τη διάρκεια ταξιδιών.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Μύθος #7: Τα EV είναι πολύ ακριβά
Αν και μπορεί η αρχική τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων να φαίνεται υψηλή, προγράμματα επιδότησης όπως το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» τα καθιστούν πιο προσιτά από ποτέ. Επιπλέον, τα κόστη λειτουργίας τους είναι σημαντικά χαμηλότερα σε σύγκριση με παραδοσιακά αυτοκίνητα, καθιστώντας τα μια οικονομικά βιώσιμη επιλογή μακροπρόθεσμα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ