Οκτώ στους δέκα οδηγούς πέφτουν στην “παγίδα” υπερβολικής ταχύτητας από φωτογραφικά ραντάρ που είναι τοποθετημένα σε κρίσιμα σημεία.
Η Τροχαία συχνά τοποθετεί κάμερες ταχύτητας στους δρόμους για να καθοδηγήσει τους οδηγούς στα όρια ταχύτητας, αλλά οι οδηγοί συχνά βρίσκουν τρόπους να αντιμετωπίσουν αυτά τα ραντάρ. Έτσι, επιταχύνουν μετά την περιοχή τους.
Γι’ αυτό ακριβώς η Τροχαία της Ισπανίας ανέλαβε δράση, εφαρμόζοντας μια νέα στρατηγική οδικής ασφάλειας με κινητά ραντάρ σε τμήματα δρόμων με έργα.
Η απόφαση αυτή προήλθε από τον αυξημένο αριθμό ατυχημάτων σε αυτά τα σημεία, όπου πέρυσι καταγράφηκαν 131 σύμφωνα με το Ισπανικό Μητρώο Τροχαίων Ατυχημάτων. Η απόφαση επίσης λήφθηκε για την προστασία του προσωπικού που εργάζεται εκεί.
Η αποτελεσματικότητα αυτής της στρατηγικής επιβεβαιώθηκε με την πρώτη εκστρατεία ελέγχου ταχύτητας ανάμεσα σε 3 και 9 Ιουνίου. Από τα 187.852 ελεγχθέντα οχήματα, περισσότερα από 10.000 κλήθηκαν λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας των 60 χλμ./ώρα σε αυτές τις περιοχές.
Εκτός από τις κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα, επιβλήθηκαν και πρόστιμα για άλλες παραβάσεις όπως η μη συμμόρφωση στις οδηγίες των εργαζομένων, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας.
Η Τροχαία σκοπεύει να συνεχίσει αυτή τη στρατηγική με τα κινητά ραντάρ, εφαρμόζοντάς την σε περιοχές με έργα που απειλούν την οδική ασφάλεια. Με αυτόν τον τρόπο, συμβάλλει στη μείωση των ατυχημάτων και ενισχύει την ευαισθητοποίηση των οδηγών για τη σημασία της τήρησης του ορίου ταχύτητας, ιδίως σε επικίνδυνες περιοχές.