Η επικίνδυνη ανακάλυψη που θα μπορούσε να απειλήσει την ανθρωπότητα

Οι ερευνητές της εταιρείας OpenAI προειδοποίησαν το διοικητικό συμβούλιο για μια σημαντική ανακάλυψη στην τεχνητή νοημοσύνη πριν από την αποπομπή του Σαμ Άλτμαν, σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters. Πρόκειται για το “Q*”, έναν αλγόριθμο που είναι σε θέση να λύσει εύκολα μαθηματικά προβλήματα. Αυτή η ανακάλυψη προκάλεσε ανησυχίες στο διοικητικό συμβούλιο, καθώς δημιουργεί πιθανούς κινδύνους για την ανθρωπότητα. Πολλοί ερευνητές έστειλαν επιστολή προειδοποίησης στο διοικητικό συμβούλιο, εκφράζοντας τις ανησυχίες τους για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει αυτή η ανακάλυψη, σύμφωνα με πηγές που επρόκειτο να παραμείνουν ανώνυμες.

Η ανησυχία των επιστημόνων

Η επιστολή των ερευνητών και ο αλγόριθμος της τεχνητής νοημοσύνης αναδείχθηκαν ως κύριες αιτίες για την απομάκρυνση του Άλτμαν από το διοικητικό συμβούλιο. Πριν από την αποχώρησή του, περισσότεροι από 700 υπάλληλοι εξέφρασαν την απειλή να παραιτηθούν και να ενταχθούν στη συνεργαζόμενη εταιρεία Microsoft, ως ένδειξη αλληλεγγύης προς τον απολυθέντα ηγέτη τους.

Ο αλγόριθμος “Q*”

Η εταιρεία OpenAI επιβεβαίωσε την ύπαρξη του αλγορίθμου “Q*” με ένα εσωτερικό μήνυμα προς το προσωπικό, το οποίο αναφερόταν σε ιστορίες των μέσων ενημέρωσης που είχαν δημοσιευθεί. Χαρακτηρίστηκε ως μια σημαντική ανακάλυψη στην αναζήτηση της εταιρείας για την τεχνητή γενική νοημοσύνη (AGI), η οποία αναφέρεται σε αυτόνομα συστήματα που ξεπερνούν τους ανθρώπους σε πολλές εργασίες.

Ο νέος αλγόριθμος μπορεί να λύσει μαθηματικά προβλήματα, δείχνοντας ικανότητες που θεωρούνταν ως σύνορο στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό είναι ένας λόγος ανησυχίας, καθώς η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να δημιουργήσει σημαντικούς κινδύνους στην ανθρωπότητα. Οι ερευνητές θεωρούν ότι η ικανότητα της τεχνητής νοημοσύνης να αντιμετωπίσει μαθηματικά αποτελεί ένδειξη για τις ευρύτερες ικανότητές της στον τομέα της συλλογιστικής, που πλησιάζουν την ανθρώπινη νοημοσύνη. Αυτή η ανησυχία έχει εκφραστεί επανειλημμένα από επιστήμονες υπολογιστών, καθώς η εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να έχει απρόβλεπτες συνέπειες για την ανθρωπότητα.

sam 1

Η απολύση του Άλτμαν

Ο Άλτμαν, που ηγούνταν της προσπάθειας ανάπτυξης του ChatGPT, απολύθηκε από το διοικητικό συμβούλιο της OpenAI. Σύμφωνα με αναφορές, αυτή η απόφαση λάμβανε χώρα ενώ η ομάδα επιστημόνων της εταιρείας είχε αρχίσει να διερευνά τρόπους βελτίωσης των υπαρχόντων μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης. Η εξέλιξη αυτή αναδεικνύει τις αντιδράσεις και τις ανησυχίες των επιστημόνων ΑΙ σχετικά με την ασφάλεια και τους κινδύνους που ενδέχεται να θέσει η πρόσφατη ανακάλυψη στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.

Reuters