Test drive Honda Civic e Hev 184 ps

Test drive Honda Civic e Hev 184 ps

Ο Honda Civic είναι ένα αυτοκίνητο με πλούσια ιστορία. Παρά τις ιδιαιτερότητες των εκδόσεων Type R και την προηγούμενη γενιά, το Civic πάντοτε
αντιμετωπίζεται ως ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο, πρόθυμο να εξυπηρετήσει, αλλά όχι να εκπλήξει. Η προηγούμενη γενιά προσπάθησε να τονώσει το ενδιαφέρον (κυριολεκτικά, με νέα πλατφόρμα και κινητήρες) και μέχρι ένα βαθμό τα κατάφερε.

Έτσι, η απόφαση της Honda να περάσει στην ηλεκτρική κατεύθυνση μας προκάλεσε αρχικό σκεπτικισμό, αφήνοντας ένα μόνο μοντέλο με μηχανή (το νέο Type R). Παρ’ όλα αυτά, η προσπάθεια ηλεκτροκίνησης της Honda προχωρά γρήγορα και το προσεχές μέλλον φέρνει αρκετά ενδιαφέροντα νέα μοντέλα.8

Σχετικά με το Civic, η 11η (!) γενιά του έρχεται για να αποτελέσει την κορύφωση της υβριδικής τεχνολογίας e:HEV της Honda, ολοκληρώνοντας την πρώτη φάση της ηλεκτροκίνησης στην ευρωπαϊκή γκάμα, περιλαμβάνοντας τα υβριδικά CR-V, HR-V, Jazz και το ηλεκτρικό Honda e.

Ωστόσο, αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από εξωτερικούς παράγοντες, καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες υιοθετούν υβριδικές λύσεις, τόσο στην κατηγορία D όσο και σε ευρύτερο εύρος. Φυσικά, ο κύριος αντίπαλος είναι η Toyota, παρότι η Corolla είναι πιο μικρή, διαθέτει τα C-HR, Corolla Touring και το αναμενόμενο SUV Corolla Cross, καθώς και το μεγαλύτερο RAV4.

Επιπλέον, σε αυτό το ευρύτερο πλαίσιο, υπάρχει μια γκάμα plug-in υβριδικών μοντέλων όπως το Skoda Octavia iV, το Cupra Forementor και το Peugeot 3008, ενώ οι full hybrid εκδόσεις των Nissan Qashqai, Renault Arkana και Hyundai Tucson, καθώς και πλήθος αμιγώς ηλεκτρικών επιλογών (Kia EV6, Tesla Model 3, VW ID.4) εμπλουτίζουν το τοπίο.

Σύμφωνα με τη Honda, το νέο Civic παρουσιάζει μια «προοδευτική και συναρπαστική προσέγγιση στον σχεδιασμό», ακολουθώντας την φιλοσοφία που περιγράφεται μέσα από τον όρο «Man-Maximum, Machine-Minimum». Ωστόσο, συγκρίνοντας τις δύο προηγούμενες γενιές του Civic, παρατηρείς μια μείωση στην ένταση της εξωστρέφειας.7

Οι εντυπωσιακοί ψευτοαεραγωγοί του προηγούμενου μοντέλου έχουν αντικατασταθεί από έναν πιο γωνιώδη προφυλακτήρα και μια μάσκα με μοτίβο πλέγματος, η οποία δημιουργεί μια ενιαία εικόνα με τους μακρόστενους προβολείς, που χρησιμοποιούν τεχνολογία LED matrix.

Με μια αύξηση του μεταξονίου κατά 35 χιλιοστά, ενώ το μήκος έχει αυξηθεί κατά 31 χιλιοστά (φτάνοντας συνολικά τα 4.561 χιλιοστά, κατατάσσοντας το Civic πλέον στην κατηγορία D), καθώς και ελαφρώς μεγαλύτερο πλάτος και χαμηλότερο ύψος, οι διαστάσεις της νέας γενιάς του Civic έχουν υποστεί αλλαγές.

Ο νέος κινητήρας της 11ης γενιάς του Civic ενσωματώνει ένα σύστημα κίνησης που συνδυάζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με 72 κελιά, με ενεργειακή χωρητικότητα 1,05 kWh και βάρος 36,4 kg, δύο μικρούς ηλεκτρικούς κινητήρες και έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα φυσικής αναπνοής που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson. Ο τελευταίος επιτυγχάνει 41% θερμοδυναμική απόδοση και διαθέτει ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού που βελτιστοποιείται για πιο γρήγορη και αποτελεσματική καύση και υψηλή ροπή. Τούτο ενισχύεται από τη χρήση τεχνολογιών όπως ο καταλύτης, που ενεργοποιείται σε χαμηλή θερμοκρασία και η τροποποιημένη σχεδίαση των αυλών εισαγωγής, βοηθώντας στη βελτίωση της οικονομίας.6

Ο κινητήρας συνήθως λειτουργεί ως γεννήτρια, ενώ η κίνηση προέρχεται από τον ισχυρότερο ηλεκτρικό κινητήρα που παράγει 184 PS και 315 Nm. Αυτή είναι η απόδοση του συστήματος και μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου σταθερής σχέσης μετάδοσης που ονομάζεται eCVT (Constant Velocity Transmission). Υπάρχει ωστόσο μια εξαίρεση, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε σταθερή υψηλή ταχύτητα (έως 130 km/h), όπου ένας συμπλέκτης ενεργοποιεί άμεσα τον βενζινοκινητήρα, δημιουργώντας μια σταθερή σχέση μετάδοσης.

Όσον αφορά τις τεχνολογικές εφαρμογές, αυτές έχουν ως αποτέλεσμα μια συνολική εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα που δεν υπερβαίνει τα 108 gr/km, σύμφωνα με την Honda, ενώ η μέση κατανάλωση κατά τον κύκλο WLTP είναι καταρτισμένη στα 4,7 lt/100 km.

Παρότι ίσως να μην καταφέραμε να επιτύχουμε ακριβώς την αναφερόμενη τιμή στην κατανάλωση, καταφέραμε να κινηθούμε με άνεση και ασυνείδητα σχετικά με το πόσο βαθιά πατάμε το πεντάλ του αερίου και για πόσο καιρό, με μόλις 5,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Αυτό είναι μια μέση τιμή, φυσικά, καθώς σε αστικό περιβάλλον όπου το Civic κινείται σιωπηλά και ηλεκτρικά, παρατηρούνται καταναλώσεις περίπου 4,0-4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, και αυτό κάνει τον οδηγό ευχαριστημένο.5

Το νέο Σύστημα Έλεγχου Ισχύος (PCU), που τώρα βρίσκεται κάτω από το καπό, επιτρέπει πιο γρήγορη φόρτιση και εκφόρτιση της μπαταρίας, συμβάλλοντας σε αύξηση της ισχύος κατά 12% σε σχέση με προηγούμενες εκδοχές της τεχνολογίας e:HEV. Αυτή η αύξηση στην πυκνότητα ισχύος επιτρέπει στην μονάδα EV να αναλάβει περισσότερο φορτίο σε περισσότερες περιπτώσεις, κάτι που ουσιαστικά οδηγεί σε λιγότερες στροφές για τον κινητήρα βενζίνης και μειωμένη κατανάλωση. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι χρησιμοποιήθηκε αλουμινένιο καλώδιο, το οποίο είναι 40% πιο ελαφρύ από τα συμβατικά χαλκού.

Το σύστημα κίνησης του νέου Honda Civic e:HEV αυτοματοποιεί τη μετάβαση μεταξύ τριών λειτουργικών καταστάσεων: ηλεκτρική, υβριδική (όπου ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια) και καθαρά θερμική. Αυτή η αλλαγή γίνεται αυτόματα χωρίς παρέμβαση από τον οδηγό. Επιπλέον, υπάρχουν τέσσερα προφίλ οδήγησης: Eco, Normal, Sport και ένα νέο προφίλ με την ονομασία Individual. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το προφίλ που του ταιριάζει καλύτερα, προσαρμόζοντας έτσι την απόκριση της μονάδας και την αίσθηση της διεύθυνσης.

Ο 2λίτρος κινητήρας διαθέτει δευτερεύον άξονα εξισορρόπησης κραδασμών και υψηλής ακαμψίας στροφαλοφόρο, σε συνδυασμό με την εξαιρετική μόνωση στην πολλαπλή εισαγωγή και το κάλυμμα του κινητήρα, μειώνει σημαντικά τον θόρυβο που φτάνει στους επιβάτες. Επιπλέον, το σύστημα ενεργού ελέγχου θορύβου (ANC) περιορίζει περαιτέρω τυχόν θορύβους που μπορεί να φτάσουν στην καμπίνα, ενώ το σύστημα ενεργού ελέγχου ήχου (ASC) ενισχύει τον αθλητικό χαρακτήρα του ήχου του κινητήρα. Ο ήχος ακούγεται εξαιρετικός, προσδίδοντας μια αίσθηση αυθεντικότητας, αν και μερικές φορές μπορεί να φανεί υπερβολικά τεχνητός.3

Στην πράξη, το υβριδικό Civic ξεκινά ήσυχα μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα. Η ομαλή κύλιση του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακή, παρέχοντας υψηλή άνεση, και η ηχομόνωση βοηθά στον περιορισμό του θορύβου από τον θερμικό κινητήρα όταν αυτός λειτουργεί, καθώς και τυχόν εξωτερικούς ήχους που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ηρεμία των επιβατών.

Ο Civic διαθέτει εντυπωσιακή και ενέργειας πνοή στον τροχό. Το στιβαρό πλαίσιο, η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, το αναβαθμισμένο τιμόνι με αίσθηση και ανταπόκριση, και η δυναμική υβριδική μονάδα δημιουργούν ιδανικές συνθήκες για απολαυστική οδήγηση. Ρυθμίζοντας επίσης τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας μέσω των paddle shifters πίσω από το τιμόνι, μπορείς να επικεντρωθείς λιγότερο στο πεντάλ του φρένου, ακόμα και σε δυναμική οδήγηση. Αυτό μερικές φορές φαίνεται πιο άνετο, ενώ το πεντάλ του φρένου παρέχει αποστειρωμένη αίσθηση που απαιτεί μια μικρή περίοδο προσαρμογής.

Κατά συνέπεια, το νέο υβριδικό Civic αποδεικνύεται ως εξαιρετική επιλογή για οικογενειακή χρήση. Η υψηλή ποιότητα κατασκευής σε όλους τους τομείς, μαζί με την εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο, δίνει στον οδηγό την δυνατότητα να απολαμβάνει την οδήγηση. Όταν συνυπολογίσουμε την προηγμένη τεχνολογία του συστήματος κίνησης που οδηγεί σε εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση κάτω από 6,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, μπορούμε να παραβλέψουμε το υψηλό κόστος και να αναγνωρίσουμε την κορυφαία δουλειά που έχουν κάνει οι Ιάπωνες με αυτό το όχημα.20230215 164315

Το Honda Civic e:HEV είναι διαθέσιμο στην αγορά μας με τρία εξοπλιστικά επίπεδα (Elegance, Sport, Advanced), και παρότι η τιμή εκκίνησης είναι €41.500, προσφέρει όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας για την κατηγορία του, καθώς και άφθονες παροχές σε άνεση, συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία.

Τι λέει το Sportlive

Το ολοκαίνουργιο Honda Civic e:HEV αναδεικνύεται ως εξαιρετική επιλογή για την οικογένεια, παρέχοντας μια εμπειρία που συνδυάζει την υψηλή τεχνολογία της υβριδικής κίνησης με την αίσθηση της πολυτέλειας. Αυτό το όχημα αποδεικνύει ότι η προηγμένη υβριδική τεχνολογία δεν περιορίζεται μόνο στο να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, αλλά μπορεί επίσης να επικεντρωθεί στην απόλαυση του οδηγού από κάθε κινηματογραφική στιγμή. Το νέο Honda Civic e:HEV συνδυάζει το καλύτερο από δύο κόσμους, προσφέροντας την απόλυτη ενέργεια και άνεση για την οικογένεια, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει την αίσθηση της οδήγησης ως απόλαυση.

Τεχνολογία HEV, κινητήρας βενζίνης 1.993 cc, i4, 16V, άμεσος ψεκασμός, 143 PS/6.000 rpm, 186 Nm/ 4.500 rpm, Ηλεκτρικό μοτέρ 184 PS, 315 Nm, μπαταρία 1,05 kWh, κίνηση στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης
Συνδυαστική απόδοση 184 PS/ 315 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 4.551 x 1.802 x 1.408 mm
Χώρος αποσκευών 410 lt
Βάρος 1.517 kg
Τιμή Από €41.500

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ