Φαβορί για Όσκαρ 2026: Ο Τιμοτέ Σαλαμέ πρωταγωνιστής στον «Φρανκενστάιν»

Φαβορί για Όσκαρ 2026: Ο Τιμοτέ Σαλαμέ πρωταγωνιστής στον «Φρανκενστάιν»

Η βραδιά των Όσκαρ πλησιάζει, και ο κόσμος του σινεμά βράζει από προσδοκίες μόλις δύο μήνες πριν τις ανακοινώσεις. Στο Λος Άντζελες, στις 16 Μαρτίου, όλα δείχνουν ότι φέτος η σεζόν θα εκπλήξει με ταινίες που μπλέκουν blockbuster επιτυχίες και βαθιά προσωπικές ιστορίες. Κριτικοί και φανς μιλάνε ήδη για ερμηνείες που κόβουν την ανάσα, σαν εκείνη της Τζέσι Μπάκλεϊ στο Hamnet.

Ερμηνείες που μένουν

Η Τζέσι Μπάκλεϊ παίρνει τα βλέμματα ως Άγκνες, μια μάνα που παλεύει με τον θάνατο του γιου της, και η σκηνή εκείνη όπου τον κρατάει στη ζωή έχει γίνει viral στους κύκλους του Χόλιγουντ. Ο Πολ Μεσκάλ, στον ρόλο του Σαίξπηρ, δείχνει έτοιμος για νεύμα στους Β’ Ανδρικούς, ενώ το σενάριο της ταινίας βασισμένο στο βιβλίο κερδίζει έδαφος παντού. Αυτή η δουλειά της Κλόε Ζάο φαίνεται να μαζεύει momentum γρήγορα, με φήμες για πολλαπλές κατηγορίες που κυκλοφορούν ήδη σε φόρουμ και έντυπα.

Στο αντίποδα, η Αριάνα Γκράντε επιστρέφει ως Γκλίντα στο Wicked: For Good, φέρνοντας φως και γέλιο σε μια ερμηνεία που ξάφνιασε θετικά τους σκεπτικιστές. Μπορεί να διεκδικεί πάλι υποψηφιότητα για τον ίδιο ρόλο, κάτι σπάνιο που δείχνει πόσο δυνατή είναι η φετινή χρονιά στις εκπλήξεις. Ο Ράιαν Κούγκλερ με το Sinners, μια μαύρη ιστορία βρικολάκων σαν προσωπική ομολογία, αποδεικνύει ότι το όραμά του δεν σβήνει εύκολα ανάμεσα σε μεγάλες παραγωγές και θόρυβο.

Ανδρικοί ρόλοι και μεγάλες επιστροφές

Ο Τιμοτέ Σαλαμέ ετοιμάζεται να σπάσει ταμεία με το Marty Supreme, όπου παίζει έναν αθλητή πινγκ πονγκ εμμονικό, και οι προπονήσεις του –ακόμα και με τραπέζι σε φεστιβάλ– έχουν γίνει θρύλος στα παρασκήνια. Δεν είναι απλά υπέρβαση, αλλά χαρακτήρας γεμάτος αντιφάσεις που δείχνει την ωρίμανσή του. Στην κορυφή για Καλύτερη Ταινία, το One Battle After Another του Πολ Τόμας Άντερσον ισορροπεί πολιτική, αγωνία και κωμωδία, με τον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο σε ρόλο ελεύθερο όσο ποτέ.

Παρόλο που τα εισιτήρια δεν πήγαν τόσο καλά όσο ήλπιζαν τα στούντιο, οι κριτικοί αγκαλιάζουν την ταινία και πολλοί βλέπουν επιτέλους νίκη για τον Άντερσον πέρα από υποψηφιότητες. Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο φέρνει πίσω το Frankenstein στο Netflix, με επαναπροβολή που ανάβει φωτιές, και ο Τζέικομπ Ελορντί δίνει σώμα και θλίψη στον ρόλο –το ερώτημα μένει αν μετράει ως πρωταγωνιστής ή όχι, κάτι που μπορεί να αλλάξει τα πάντα στην καμπάνια του.

Από το Ιράν έρχεται η αντίσταση με το It Was Just an Accident του Τζαφάρ Παναχί, γυρισμένο κρυφά και περασμένο σε USB, νικητής στις Κάννες και έτοιμο να χτυπήσει την Ακαδημία παρόλο τις άλλες ξένες ταινίες. Είναι περισσότερο από φιλμ, είναι κίνηση εναντίον του καθεστώτος, και φέτος ο Παναχί μοιάζει πιο κοντά από ποτέ σε αναγνώριση για την τόλμη του.

Στους Β’ Ρόλους, η Έιμι Μάντιγκαν γυρίζει 40 χρόνια πίσω με ερμηνεία στο Weapons που αποκτά φαν κοινό χάρη στην μαύρη κωμωδία της. Ο Στέλαν Σκάρσγκαρντ, master του χαμηλού προφίλ, φέρνει απλότητα στο Sentimental Value και περιμένει την πρώτη του βράβευση από την Ακαδημία. Στην κίνηση, το Netflix με KPop Demon Hunters ανακατεύει μουσικόλ και φαντασία, κερδίζοντας νέους θεατές ενώ τα μεγάλα στούντιο παλεύουν –μπορεί να φέρει ανατροπές στην κατηγορία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ