Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες είναι οι ιστορίες πίσω από τον περιορισμό της τελικής ταχύτητας στα σύγχρονα σπορ αυτοκίνητα.
Η ιστορία του «κόφτη» που καθιέρωσε τα 250 χλμ./ώρα
Πάνω από δύο δεκαετίες, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Audi και Mercedes-Benz έθεσαν ένα κοινό πλαίσιο, συμφωνώντας να περιορίσουν την τελική ταχύτητα των σπορ μοντέλων τους στα 250 χλμ./ώρα. Αυτή η πρωτοβουλία δεν ήταν τυχαία αλλά προϊόν στρατηγικής, ώστε να ελέγξουν τον ανταγωνισμό στα σπορ σεντάν, εξοικονομώντας παράλληλα κόστη εξέλιξης και διαχείρισης.
Οι λόγοι για την καθιέρωση του ορίου στα 250 χλμ./ώρα
Ασφάλεια ως βασική παράμετρος του περιορισμού
Η ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα παραμένει εξαιρετικά υψηλή και απαιτεί άριστα ανακλαστικά και προσοχή, καθώς οποιοδήποτε λάθος μπορεί να αποβεί καταστροφικό. Ο περιορισμός δεν αποτελεί μόνο εμπορική συμφωνία αλλά και ένα μέτρο ασφαλείας, που βοηθά στη διατήρηση της οδικής ασφάλειας τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους άλλους χρήστες των δρόμων.
Σύγχρονες τάσεις στην τελική ταχύτητα των αυτοκινήτων
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας και την αυξημένη έμφαση στην οδική ασφάλεια, αρκετοί κατασκευαστές έχουν πλέον αποφασίσει να υιοθετήσουν ακόμη χαμηλότερα όρια τελικής ταχύτητας. Αυτό αντικατοπτρίζει μια αλλαγή στη φιλοσοφία της εμπορικής στρατηγικής, προσανατολισμένη περισσότερο στην ασφάλεια και την υπεύθυνη οδήγηση παρά στις εξωπραγματικές ταχύτητες.