Η διαδικασία κατασκευής αυτοκινήτων διαφέρει σημαντικά ανάλογα με τον τύπο του οχήματος.
Αγωνιστικά αυτοκίνητα και εξωτικά supercars, για παράδειγμα, κατασκευάζονται χειροποίητα σε εξειδικευμένα εργοστάσια ή σε περιορισμένες γραμμές παραγωγής, όπου η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι πρωταρχική.
Σε αντίθεση, πρωτοβάθμια παραγωγή αυτοκινήτων, διεξάγεται εδώ και δεκαετίες σε εργοστάσια που καλύπτουν όλα τα στάδια της παραγωγής, όπως θα δούμε παρακάτω.
Όλα ξεκινούν από τη μεταλλική ύλη
Κάθε μεγάλο εργοστάσιο αυτοκινήτων διαθέτει εργαστήριο επεξεργασίας και κοπής μεταλλικών φύλλων. Το μέταλλο που χρησιμοποιείται πρέπει να ανταγωνίζεται ορισμένες προδιαγραφές ποιότητας, όπου ο γαλβανισμένος χάλυβας έχει κεντρικό ρόλο. Τα κομμένα τμήματα δημιουργούνται με τη βοήθεια ειδικών πρεσών.
Τα καλούπια κατασκευής απαιτούν μεγάλο κόστος, που έχει οδηγήσει κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες να αποσύρουν αμαξώματα – όπως τα τρίθυρα χάτσμπακ, που έχουν χαμηλότερη ζήτηση σε σύγκριση με τα 5θυρα, με τη διαδικασία κατασκευής και των δύο τύπων να αποδεικνύεται χρονοβόρα και δαπανηρή.
Συγκόλληση αμαξώματος
Το επόμενο βήμα είναι η διαδικασία συγκόλλησης, η οποία είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή. Τα κομμένα τμήματα παραδίδονται στις θέσεις συγκόλλησης και ενώνονται από ρομποτικά χέρια. Η χειροκίνητη συγκόλληση χρησιμοποιείται κυρίως για πολύ απλές εργασίες, καθιστώντας την σπάνια. Οι γραμμές συγκόλλησης έχουν γίνει “έξυπνες”, επιτρέποντας τη συγκόλληση διαφορετικών μοντέλων παράλληλα.
Αντιδιαβρωτική προστασία και βαφή
Μετά τη διαδικασία συγκόλλησης, ο σκελετός και τα μέρη του αμαξώματος μεταφέρονται στο βαφείο, όπου η όλη διαδικασία αυτοματοποιείται. Αρχικά, βυθίζονται σε λουτρό για προστασία από τη διάβρωση. Ακολουθούν οι εφαρμογές αστάρι, χρώμα, και τελικής βαφής, που εκτελούνται αποκλειστικά από ρομπότ για ταχύτερη ολοκλήρωση.
Συναρμολόγηση
Αφού το αμάξωμα βαφτεί, προχωρούμε στη διαδικασία συναρμολόγησης. Καθώς τοποθετείται αργά στο ιμάντα, προστίθενται όλα τα μέρη, οι γυάλινες επιφάνειες και τα φώτα. Τοποθετούνται οι τροχοί, ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων, και οι αναρτήσεις, διευρύνοντας έτσι τη συνολική δομή του αυτοκινήτου.
Τοποθέτηση πρόσθετου εξοπλισμού
Στο τελικό στάδιο, προστίθενται τα εσωτερικά τμήματα και τα καθίσματα. Κλειδί εδώ είναι η συμπλήρωση των υγρών όπως το ψυκτικό, η βενζίνη, το λιπαντικό και το υγρό φρένων. Ακολουθεί και η τοποθέτηση ενός φύλλου με ειδικούς κωδικούς που επιτρέπει την επιβεβαίωση της σωστής διαμόρφωσης και του χρώματος.
Πρώτες δοκιμές
Κάθε έτοιμο αυτοκίνητο περνάει από μια ειδική περιοχή δοκιμών, όπου ρυθμίζονται οι προβολείς, ευθυγραμμίζονται οι τροχοί και δοκιμάζεται το φρένο. Ελέγχεται η στεγανότητα των γυάλινων επιφανειών σε ειδικό θάλαμο νερού. Στη συνέχεια, αποκτά σήμανση για την καταλληλότητά του. Εάν υπάρξουν προβλήματα, το αυτοκίνητο επιστρέφεται για διορθώσεις.
Δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες
Η τελική φάση περιλαμβάνει την μεταφορά του αυτοκινήτου σε ειδική πίστα δοκιμών έξω από το εργοστάσιο. Εκεί οι οδηγοί ελέγχουν το αυτοκίνητο σε διαφορετικές συνθήκες και οδόστρωμα. Μόνο τότε είναι έτοιμο προς αποστολή στους αντιπροσώπους για πώληση.
Για περισσότερα σχετικά με τη διαδικασία παραγωγής αυτοκινήτων, μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο που ακολουθεί.