Αυτοί είναι οι δύο αυτοκινητόδρομοι που θα δημιουργηθούν στη Μακεδονία -Ποιες περιοχές θα ενώσουν

Αυτοί είναι οι δύο αυτοκινητόδρομοι που θα δημιουργηθούν στη Μακεδονία -Ποιες περιοχές θα ενώσουν

Αρχίζουν να υλοποιούνται σταδιακά δύο σημαντικά έργα στους αυτοκινητόδρομους, με συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 690 εκατ. ευρώ.

Δύο σημαντικά έργα υποδομής με μεγάλη σημασία για την ανάπτυξη της Μακεδονίας είναι πλέον σε εξέλιξη. Ένα εκ των δύο είναι ο «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό 248.543.960 ευρώ (με ΦΠΑ).

Πρόσφατα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ένεκρινε το τεύχος πρόσκλησης συμμετοχής σε διάλογο (στάδιο Β.Ι της Β΄Φάσης), κάτι που φέρνει το έργο πιο κοντά στην ανάθεση έτσι ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την υλοποίησή του. Σημειώνεται ότι το έργο διεκδικείται από 4 σχήματα.

Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή του Οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη μήκους 43 χλμ. και στην αναβάθμιση της οδικής σύνδεση Δράμας – Εγνατίας Οδού.

Ειδικότερα, ο ιδιωτικός φορέας σύμπραξης θα χρηματοδοτήσει τη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία των τμημάτων: Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους 29,5 χλμ. και Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους 13,5 χλμ.

Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη: Πρόκειται για Αρτηρία μήκους 29,5 χλμ., εκ των οποίων 10 χλμ. αποτελούν βελτίωση της υφιστάμενης οδου και 19,5 νέας χάραξης. Περιλαμβάνονται 7 ανισόπεδοι κόμβοι.

Μαυρολεύκη – Δράμα: Πρόκειται για νέα αρτηρία με μήκος 13,5 χλμ. σε νέα χάραξη, με 2 ανισόπεδους κόμβους και έναν ισόπεδο κυκλικό κόμβο.

Η διάρκεια της σύμπραξης θα ανέρχεται μέχρι και 30 έτη (3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη συντήρησης και λειτουργίας). Η διάρκεια της σύμπραξης θα οριστικοποιηθεί κατά το Στάδιο Β.Ι (διάλογος) της διαδικασίας ανάθεσης.

εγνατία οδός

Μαυροβούνι – Έδεσσα

Στη φάση της ανάθεσης βρίσκεται επίσης το έργο Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας, ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό 444.912.000 ευρώ (με ΦΠΑ) που επίσης έχει 4 ενδιαφερόμενα σχήματα.

Για το συγκεκριμένο έργο, σχηματίστηκε επιτροπή για τη διενέργεια της Β΄ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού μέσω της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Η αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (και συγκεκριμένα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσας) ως ακολούθως:

(α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.

(β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

(γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., 14 γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., 23 κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, 2 ανισόπεδες δρόμοι, 60 ισόπεδων δρόμοι και 25 ιρλανδικές διαβάσεις.

(δ) Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

(ε) Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.



ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ