Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Βόρειας Ελλάδας: Συνδέοντας Πόλεις και Αναπτύσσοντας την Περιφέρεια

Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Βόρειας Ελλάδας: Συνδέοντας Πόλεις και Αναπτύσσοντας την Περιφέρεια

Ετοιμαστείτε για καλύτερες μετακινήσεις! Νέοι οδικοί άξονες φέρνουν πιο κοντά τη Βόρεια Ελλάδα, μειώνοντας τους χρόνους και ενισχύοντας την ασφάλεια.

Νέες Εξελίξεις για τους Οδικούς Άξονες στη Βόρεια Ελλάδα

Δύο σημαντικά έργα υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, οι οδικοί άξονες Δράμα-Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, πλησιάζουν στην έναρξη της κατασκευής τους. Οι νέοι αυτοί άξονες υπόσχονται να αναβαθμίσουν τις μετακινήσεις, να ενισχύσουν την οδική ασφάλεια και να άρουν τα εμπόδια προσβασιμότητας στις περιοχές που εξυπηρετούν.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ολοκληρώθηκε η δεύτερη φάση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για τον οδικό άξονα Δράμα-Αμφίπολη (ΣΔΙΤ), με προϋπολογισμό 248,5 εκατ. ευρώ. Οι ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν τις προτάσεις τους και πλέον ξεκινά η διαδικασία σύνταξης του τελικού τεύχους υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Αντίστοιχη είναι η εξέλιξη και για το έτερο μεγάλο έργο ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα, τον οδικό άξονα ΕΟ2 (Θεσσαλονίκη-Έδεσσα), προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ. Στόχος του Υπουργείου είναι η έναρξη των εργασιών εντός του έτους, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα 4 χρόνια.

Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκη-Έδεσσα: Αναβάθμιση και Βελτίωση

Ο υπάρχων οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, μήκους περίπου 80 χλμ, παρουσιάζει προβλήματα όπως ανεπαρκής διαμόρφωση, μεγάλες κλίσεις, μειωμένη ορατότητα και αυξημένη κυκλοφοριακή συμφόρηση λόγω διέλευσης από αστικές περιοχές. Η αναβάθμιση του άξονα περιλαμβάνει τρία βασικά τμήματα:

  • Παράκαμψη Χαλκηδόνας: Νέα χάραξη της Εθνικής Οδού από το τέλος της υφιστάμενης γέφυρας του Αξιού ποταμού έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας, μήκους περίπου 6,34 χλμ.
  • Παράκαμψη Πελλαίας: Τμήμα της νέας Εθνικής Οδού που έχει ήδη κατασκευαστεί, με μελλοντική προοπτική για αναβάθμιση στο τυπικό πλάτος διατομής.
  • Παράκαμψη Γιαννιτσών: Περιλαμβάνει κατασκευή παράπλευρων οδών, κάθετων οδών, γεφυρών, οχετών, τοίχων αντιστήριξης, ανισόπεδων και ισόπεδων κόμβων, και ιρλανδικών διαβάσεων.
Εγνατία Οδός: οδικός άξονας
  • Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: Έχει ήδη κατασκευαστεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού, με μελλοντική προοπτική για αναβάθμιση στο τυπικό πλάτος διατομής.
  • Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: Βελτίωση της Ε.Ο.2 με νέα χάραξη και παράπλευρες οδούς για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.

Ο νέος άξονας θα ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη της Πέλλας, θα βελτιώσει τη σύνδεση Θεσσαλονίκης με Έδεσσα, διευκολύνοντας την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών.

Οδικός Άξονας Δράμα-Αμφίπολη: Σύνδεση και Ανάπτυξη

Το έργο αφορά την αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας-Αμφίπολης, συνολικού μήκους 43 χλμ, μέσω αποκατάστασης και διαπλάτυνσης τμημάτων της υπάρχουσας οδού, καθώς και κατασκευής νέων τμημάτων. Η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο, με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ και κατασκευή νέων τμημάτων περίπου 29,5 χλμ.

Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα αναλάβει:

Α. Μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των τμημάτων:

  • Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη (περίπου 29.5 χλμ.)
  • Μαυρολεύκη – Δράμα (περίπου 13.5 χλμ.)
  • Ανισόπεδοι Κόμβοι (Α/Κ): Μεσορράχης, Παλαιοκώμης, Μ. Σουλίου, Ροδολίβους, Πρώτης, Ν. Μπάφρας, Μαυρολεύκης, Περιφερειακής Δράμας
  • Ημικόμβος Αγγίτη
  • Κυκλικός Κόμβος (Κ/Κ) Δράμας

Β. Λειτουργία, συντήρηση και χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα-Αμφίπολη (περίπου 43 χλμ.) καθώς και των πρόσθετων τμημάτων που αναφέρονται στο σημείο Α.

Ο ΙΦΣ θα αναλάβει:

(α) Την εκπόνηση όλων των απαραίτητων μελετών για τον κατασκευαστικό σχεδιασμό του έργου, λαμβάνοντας υπόψη τις διαθέσιμες μελέτες και τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις.

(β) Την κατασκευή του συνόλου του έργου βάσει των μελετών κατασκευαστικού σχεδιασμού.

(γ) Τη χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει από τον οριστικό σχεδιασμό.

(δ) Τη συντήρηση και λειτουργία του τμήματος για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης, με πληρωμές διαθεσιμότητας κατά την περίοδο λειτουργίας.

Η σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό και τις γύρω μεγάλες πόλεις, μέσω ενός σύγχρονου και ασφαλούς οδικού άξονα, αποτελεί σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη της περιοχής και τη διευκόλυνση των μετακινήσεων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ