Η τεχνολογία του cruise control εξελίσσεται διαρκώς με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου και ενέργειας σε όλα τα είδη οχημάτων. Η νέα γενιά του cruise control, που παρουσιάστηκε από την ZF, υπόσχεται να μειώσει την κατανάλωση και σε συμβατικά και σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η πρώτη έκδοση του cruise control επέτρεπε στον οδηγό να διατηρεί σταθερή ταχύτητα για να μην υπερβαίνει το όριο ταχύτητας. Έκτοτε, έχει προστεθεί πολλές επιπλέον λειτουργίες, όπως η ανάκτηση ταχύτητας μετά από φρενάρισμα και η ρύθμιση απόστασης ασφαλείας. Ωστόσο, δεν είχε σχεδιαστεί αρχικά για να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.
Η νέα εκδοχή του συστήματος, που ονομάζεται Eco Control 4 ACC, βασίζεται στην πρόβλεψη και χρησιμοποιεί έναν ισχυρό αλγόριθμο για να αναλύει τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο, εξοικονομεί έως και 8% καυσίμου. Το σύστημα αναλύει όλες τις μεταβλητές σε μια απόσταση έως και 500 μέτρα, γεγονός που του επιτρέπει να προσαρμόζει τη λειτουργία του σε μια διαδρομή.
Η ZF αναφέρει ότι το Eco Control 4 ACC θα είναι διαθέσιμο σε διάφορα οχήματα το 2024, αλλά δεν έχει αποκαλύψει ποια μάρκα θα το χρησιμοποιήσει.